• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Piggelin: det var inte riktigt aktuellt med ME&I-party när maken och Moa varit borta i 4 dagar... Jag ville bara hem och träffa goa Moa. Hon pratar på som 17 nu; säger docka, å-hej och allt möjligt (härmar allt). Superkul! Härom dagen när min mamma var ute med henne hade en tant lett lite mot Moa så hon sa "hej". Tanten såg tydligen ännu gladare ut sen.

Jag tycker Me&I har lite dyra kläder, en tröja för minst 200kr. Jag har hittat jättetuffa tröjor på Lindex tex för 69-129 kr. Inte för att jag är snål men hon får bli lite äldre först innan hon får lite dyrare kläder

BS: japp 1,5v sedan åker bandaget av. Hade vi vetat att det skulle bli en sån stor grej så kunde han ha väntat med detta i ett halvår... (Man kan ju skriva kod med ett bandage på tummen.)

• Piggelin1

Sorry Muggles - glömde helt bort detta att maken & Moa varit borta i några dagar...

Håller absolut med om priserna på me&i-kläderna, fast det blev inte så dyrt just för mig igår, pga att jag var värdinna. Är man upp till 10 pers får man 150 kr rabatt, mer än tio pers så blir det 300 kr rabatt. Så jag tjänade ju en massa igår
    ...och sen såg jag det mest som en kul social grej, kul att ses ett såpass stort gäng & fika & tjöta ihop Köpandet är ju inget tvång & påverkar heller inte värdinnans bonus, så ingen behövde ha dåligt samvete om man inte köpte ngt.
    När Amanda blir större & har kläderna längre perioder, då kan säkert kläderna kännas mer prisvärda, misstänker jag.

• MSW

Muggles: Jobbigt med makens hand! Jag trodde inte heller att det skulle vara några problem med hörslen.. Ena örat fick godkänt på bb, och vi har juh märkt att han reagerar på ljud.. Och det gick bra idag också, så nu är båda öronen godkända!

Liten: hoppas ni piggar på er!

Annars har jag konstaterat att vi har världen duktigaste bebis, han sov hela vägen dit och vaknade när hon kollade hörseln, sen trodde jag att han skulle bli hungrig på vägen hem, men han somnade och sov hela vägen! verkligen skönt!

Nenne: när är det ni åker till NY?

Trevlig helg (fast det kanske jag redan skrev i förra inlägget)

• Frejis

Nenne - jättestort grattis till huset, vad skoj!
    Och så undrar jag när du ska testa... *håller tummarna jättemycket*

Piggelin - jag kan inte stava och jag ser inte heller när och om jag stavat fel. Men jag gillar XC60 (XC90 är också sååå snygg, hm, jag gillar Volvo överhuvudtaget Man kan kanske göra studiebesök på ditt jobb då man får provköra sådana bilar? *avundsjuk* Annars har jag lovat maken att det blir ett jobb med tjänstebil för min del

Muggles - jobbigt med makens hand, men situationen med svärmor är lite rolig och lite komisk. Kan föreställa mig det hela

Liten - hoppas att ni får en trevlig kväll.

Vi ska gå och lyssna på jazz ikväll. Kanske dags att börja försöka se lite presentabel ut?

Trevlig kväll!

• nennesjuttioåtta

hej alla!!! Äntligen vid en vettig dator igen! Hinner inte skriva så mycket, har en ny sats fontänorgasmkaka i ugnen (hahah, det där kan ju tolkas som det vill). har ännu inte kollat om det även finns en bulle (eller fler) därinne men på söndag får vi reda på det! Fortfarande ingen tant men inte heller några fler symptom mer än ömma tuttar och liiiiiite med magen ibland men inte alls mycket så jag tror ingenting (gned runt med burken där jag kom åt för säkerhets skull , tack AM!)

Vi åker till NY den 4:e, biljetterna till Rangersmatchen kom igår men eftersom de levererades med Fed-ex på morgonen när Nenne fortfarande låg näst intill helt naken med überflottigt hår och utan glasögon så vågade hon inte öppna så jag får åka och hämta dem där på måndag istället.

Hmmm, vad var det jag tänkte på... GAH!!! Har läst allt fast jag inte kunnat skriva så allt bara glöms liksom bort. jag har ju redan skänkt er en tanke fast det inte står här svart på vitt.

Välkommen hem Telis, iaf, glömde skriva det förut! Låter som min idé om näst intill tom väska dit och alla kläder man får på sig hem, inte är så dum. Låter kanon med badrummet!

Mrs B
    hahah, jag får organisera upp det där med camping i trädgården lagom till BT goes Furuvik nästa sommar! Jobbigt att Malte strular med sömnen och skickar en drös med energi så att ni orkar ta tag i någon metod på momangen!

OH! Var på akupunktur idag, fick lite alternativa nålar eftersom jag är förkyld. hade röda utslag runt nålarna (det brukar jag ha), stora som en femkrona på vissa ställen! Hon tycker att det är jättebra att det syns en reaktion så jag får ignorera kastmärket som blir av nålen mellan ögonen.

Frejis m fl
    jag håller på burken ett tag till, sen åker den ut på turné! (kanske räcker att tänka vem man ska skicka den till?!?!)

NU måste jag smälta glasyren till kakan! Återkommer! Puss på er!

• Mrs  B

Liten
    Har bara fått för mig att det är bättre att barnet är någolunda friskt om det ska funka med de olika sovmetoderna.
    Men min hosta är på väg att bli bättre så man kanske ändå ska fundera på att starta något????

Nenne
    Hur går det med kakan?????
    Vilken sida fanns receptet????
    Tack dör enegin, det kan verkligen behövas.....

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    kommer inte ihåg sidan, har sökt men hittar bara våra gamla trådar, de innehöll visst också orden orgasm, choklad och glasyr.

• Mrs  B

Du kanske kan inboxa mig receptet om ingen annan heller kommer ihåg det!

Sitter här i min ensamhet och pimplar vin för att se om förkylningen försvinner...
    Maken är på hockey och barnen sover.
    Tror faktiskt att det får bli en tidig kväll för mig också.

Imorgon väntar simhallen, Max simmar 8.30 och Malte 8.45. Kul!

• Mrs  B

Har precis varit inne på fl och läst (ja, jag vet) om olika sömnproblem och som det verkar jämfört med de barnen så ligger Malte precis som dem angående sömnen.

De vaknar mellan 2-5 ggr per natt, vill gärna äta en gång på natten, seperationsångest från föräldrarna, sover ca 2 ggr på dagen, och många skriver om 9-10 månaders fasen.

Känns det igen????

• _koko_

Mrs B - Hoppas du får sova snart. Conny har också haft en jobbig fas, jag kallar den 8-månadersfasen. Några nätter kunde han bara sova om jag låg med handen på honom, behöver jag säga att jag inte sov så bra dessa nätter? Som tur är varade det bara ett kort tag, och nu är han tillbaka på ett par nappgnäll per natt, så jag hoppas det var en kort period. Som bäst vaknade han ju inte alls på nätterna, tar gärna tillbaka det.
    Sen strular han med maten också, äter mycket mindre än tidigare. Men det verkar vara många andra som märkt av det vid den här åldern, så vi kör på att det "ska vara så" just nu, och fyller upp med ersättning.

Han har precis kommit på att man kan resa sig, så nu försöker han på alla möjliga och omöjliga saker, och jag har insett att nu börjar stora göra-illa-sig-perioden... inget allvarligt har hänt ännu, men det är nog bara en tidsfråga.

Inväntar spänt söndag.

Nu måste jag lägga sonen och sen fixa nån slags middag till mig. Vi har varit och firat en fd kollegas jämna födelsedag, så än så länge har jag bara druckit middag.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen