• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2008-09-24 17:54:02 följande:
    Idag blev vårt badrum klart och precis när hantverkaren ska göra det sista så har han sönder toalettlocket. AM, vad är det för en drulle du har raggat upp? Jag tror att han kommer att gå back på den här renoveringen för att han har pajjat så mycket under vägen.
    Usch nu får jag jättedåligt samvete!!! Men han gjorde min brorsas två badrum utan anmärkning och är fastighetsskötare i mitt hus (har varit det i 15 år ...) - Om det nu är P. A. vi talar om? Eller har han lejt ut jobbet på någon annan?

Men min erfarenhet är visserligen att hantverkare ofta klantar till det - till och med våra badrumsgudar Dåderman - och att de nog inte alltid tjänar storkovan på sina jobb för att de får så många extrakostnader ... Huvudsaken är att Ni blir nöjda med slutresultatet och att varken tids- eller budgetgränsen överskrids (för mycket) ...

Hoppas du inte är arg, Telis! Skulle aldrig ha rekommenderat en känd drulle!
  • Telemarkgrrl

AM, jag skojade bara! Vi är otroligt nöjda med honom i övrigt! Han är väldigt samvetsgrann och ringer och kollar alla detaljer innan han gör något, han har hållt tiden och budgeten och flörtat in sig hos vår granne som inte alls är arg för att hon fick hål i sitt tak. Och även om han verkar vara lite otursförföljd så ordnar han ju allting efter sig. Vi har köpt en flaska champagne åt honom som ett extra tack för att vi är så nöjda med honom och du ska definitivt få en lunch!

• fru AM

Javisst ja - lunchen - den hade jag helt glömt! Bra att ni ändå är nöjda med honom! Han brukar bli glad för skumpa! Bra idé!

• Lapinette

Telis - ni kanske skulle ha gett honom skumpa innan istället för efter. Min make resonerar så ibland. Ge dem lite dricks innan så det gör jobbet ändå bättre . Skönt att badrummet är (nästan) klart! Så jäkla härligt med nytt och fräscht badrum! Vi var/är så nöjda med våra gubbar (rekommendation från BS syssling).

Skit med cystan! Påverkar den IVF'n något eller är det bara att köra på och så får man ta hand om den efteråt? Har du börjat med sprutorna än och var det Menopur denna gång? Sorry, många frågor blir det!

Ska in och kolla Sweets blogg. Brukar också läsa den lite då och då men nu var det ett tag sen. Har även några tappra IVF-bloggar som jag skummar igenom ibland. Telis, du har sett att hon har fått sitt lilla pyre (tror du vet vilken blogg jag menar)?

• Telemarkgrrl

Lappis, jag ger hellre uppmuntran i efterhand när dom har visat att dom är pålitliga. Det finns så många hantverkare som kommer och går lite som dom vill, hade han visat sig vara en sån hade jag inte velat ge honom någon champagne i förväg.

Badrummet är klart men nu har föreningen bytt en ventil och något måste ha gått snett för igår och imorse hade vi inget varmvatten och kallvattnet var alldeles brunt.

Vår läkare och Falun säger att cystan inte ska påverka IVF:en. Har inte börjat med sprutorna än och ja, det blir Menopur.

• Izzie

Nu sticker jag till USA! Ska bli så kul! Kommer hem om två veckor igen, så då hörs vi. Skulle vara skoj att se något mer plus då...

Lycka till allihop nu med akupunkturer, ivf-processer, skavsex och annat spännande

kramisar från Izzie

o Nenne - Ha så kul i NY och hälsa Sweetan!

• Lapinette

Izzie - ha det så himla härligt!

Telis - jag brukar inte heller ge uppmuntran i förväg men ibland brukar maken köra den varianten och den har visat sig funka bra. Dock ingen uppmuntran till våra hantverkare. De ena visade sig vara ena riktiga klåpare (vardagsrummet) medan de andra (badrummet) var kanon. Nu går vi på mycket snack, liten verkstad och självfallet tvärtom.

• MSW

Nu har jag gjort anmälan till vårt försäkringbolag, dels att Plutt var inlagd på neonatal och dels att jag förlorade mycket blod, se hur det går med det!

Izzie: Ha det jättebra!

Då var nenne mysteriet löst nu då..

MrsB: Vet du/han i förväg vilka matcher han kommer att dömma i Ljungby? Jag tänkte om det kanske gick att få ihop med någon match som min make ändå vill se..

Nu är det en liten kille som tröttnat på att ligga i sängen.. Dags att plocka upp honom!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen