• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Piggelin - har inga mått utan hackade cashewnötter, riven lime, sweetchili och så smör som jag blandar ihop till en röra och "brer" ut över laxen. In i ugn typ 20 minuter. Har numera även börjat göra en sås till den beståaende av creme fraiche, lime (lite rivet, lite pressat), sweetchili och lite salt/peppar efter smak. Är gott att ha till.

Frejis - inget säger att det inte blir en stor Frejisfamilj tillslut. Kanske en lyckad IVF och så adopterade syskon i en härlig mix? Själv känner jag just nu att det faktiskt får räcka med ett barn (har alltid tidigare velat ha två men efter denna vänta så har önskemålet drastiskt dragits ned).

• Izzie

Ang Åsa Jinder, så läste jag en artikel om henne och hennes "barn-resa" i Amelia.

Hon pratade om sin bok och beskrev i detalj sorgen över att inte ha fått barn med sin nuvarande make. Däremot kröp det ju fram i artikeln att hon faktiskt har TVÅ biologiska barn, fast med en annan man. Det kanske bara är jag, men jag tyckte iaf det var lite magstarkt att prata barnlöshet och stor sorg när man redan fått två barn.

Jag kan förstå att det känns jättetråkigt att de, hon och hennes nuvarande make, inte fått barn tillsammans, men någon barnlöshet på det stora hela, har ju hon egentligen inte upplevt i min mening. Tycker att hon kan vara tacksam för de friska barn hon faktiskt har (det är hon säkert oxå), men att ha henne som taleskvinna för barnlöshet tycker jag är sådär.

Men men, det får stå för mig.

• Liten med Mindre

Frejis - nya Södra station. Väldigt fräscht, fattas bara annat.

• Lapinette

Attans vad SATS ploppar upp överallt. Maken sa till mig i helgen, när vi passerade Tulegatan, att jag måste ha tränat på alla center de har inne i stan. Sure, alla gamla ställen i stan svar ja men inte nu längre när de ploppar upp som svampar.

• Mrs  B

Har en kompis som har en flicka på 5 år nu och har försäkt få till ett syskon i 3 år nu utan att det gått. Har även gått igenom 2 IVF, vet inte om de hade tänkt göra fler eller bara låta det vara.
    Kändes jobbigt sist vi pratade om det hela så jag vill inte fråga allt för mycket nu.....

Jag och maken är för adoption och vi var tidigt på det klara med att vi inte ville ha ett liv utan barn, så hade det inte funkat för oss hade vi adopterat.

ÄD-donation skulle jag visst kunna tänka mig när jag är färdig med mina försök till syskon, men vet inte om mina gener tillåter det.

• Mrs  B

MSW
    Min förlossning med Max innehöll det mesta och tog 9 timmar på förlossningen och nu med Malte gick det så fort att jag knappt hann att reflektera över något(2,20 h). Men eftersom jag har haft en lång förlossning med allt så kände jag nu att det inte gjorde så mycket att det blev som det blev med Malte, men som förstföderska hade jag blivit besviken. Pratade med min BM om det hela när jag var på återbesök och det hjälpte att få ut det hela.
    Men försök prata om det som hänt med din BM och sen kanske någon annan utomstående om det inte blir bättre.

Maken har förresten en del matcher i Ljungby nu framöver, vi kanske kan ses?????

Izzie
    Håller med!!!!

• Frejis

Liten - noterar
    Tycker att det är kul med nya SATS, särskilt om man tränat länge.

På tal om SATS Lappis kunde jag inte förstå att "sure" som du skrev tidigare, betyder just sure på engelska och inte Sture, en förkortning av SATS Stureplan.

Helt OT (men ändå inte eftersom det gäller gårdagens ämne shopping - nu har jag äntligen hittat tröjan som jag skulle ha igår. Odd Molly, den är min och jag är lycklig
    *bara plusset som saknas, muttrar för mig själv. Var det nya dyra jeans som man skulle köpa eller? *

• Lapinette

Japp, nya, dyra och tajta jeans! Inte för att det hjälpte mig för ett år sedan ... muttrar.

Sorry, har en förmåga att slänga in lite engelska ibland. Blir lätt så när det är språket vi använder hemma. Själv hänger jag lätt kvar på alla gamla gym då favorittränarna även är kvar där. Fast just nu när jag spinnar är jag inte lika kräsen som när det gäller dans MEN har de två senaste gångerna råkat ut för riktiga energidödare.

Frejis, vad härligt med koftan! Jag var också ute på lunchen och shoppade idag . Det blev en väldigt klassisk/traditionell pullover. Kanske lite trist men otroligt användbart.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen