• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Äsch - googlade just och insåg smärtsamt nog att jag är för gammal för att bli äggdonator.

• Lapinette

Du hann före men om någon är intresserad att läsa mer om ÄD så finns en länk här.

• Liten med Mindre

Frejis - kom och cykla med mig i morgon! Kan behöva lite deltagare som faktiskt törs tycka till efteråt. Det kändes lite snopet igår när jag började jobba (cyklingen), och inte en enda kommentar, fastän jag sa att det skulle uppskattas eftersom det var så länge sen jag körde. Feedback hjälper en lite att komma igång...

Annars var det skoj att börja. Pratade säkert för mycket för att dölja nervositet.

Och idag har Snorpis feber igen. Det tar visst aldrig slut.

• gosnosen

Piggelin och Muggles - våra vänner som nu ska göra IVF och redan har ett barn bor i Göteborg. De får ingen hjälp via landstinget utan går privat på Carlanderska.

• gosnosen

Visst är det en oerhört stor och generös gest av de som väljer att bli donatorer. Såg att de i Aftonbladet (på nätet iallafall) hade en artikel nyligen om ÄD. Ingen ny och spännande läsning förvisso, men ju mer som skrivs om det, desto fler kanske får upp ögonen för att det är något man faktiskt kan göra och som kan göra andra människor väldigt glada.

• Frejis

Har man ett barn tillsammans finansierar landstinget inte ivf utan man få vänta sig till en klinik privat. Lägger man till begränsningar på kvinnans ålder då faller ju rätt många kunder bort. Eller tillkommer, beroende på hur man ser det.

Jag tror att jag gärna skulle ta tvillingar. Gillar annars din tanke Brudsommar att det vore skönt att få en färdig bebis eller en ettåring (kan gärna vara lite äldre för min del, det spelar ingen roll).

Innan vi gifte oss ville vi gärna ha fler barn, 3 eller 4. Det var ju rimligt att tänka så då, för 3,5 år sedan, men jag hade ingen aning om att det skulle vara så svårt att få till det. Har börjat återkomma till ursprungtanken och det känns lite tomt att gå ner från så många till noll.
    Förresten Gosnosen så har jag kontaktuppgifter till en psykolog som sägs vara väldigt bra. Fick dessa från läkaren på Sophiahemmet.

Liten - kommer gärna med och cyklar någon gång (och dör på kuppen, är usel på cykling). Tror nog inte att det kan bli nu på torsdag eftersom jag har en extremt tidig uppstigning för att komma till doktorn plus en tenta på eftermiddag. Vilken anläggning finns du på?

Härligt väder i Stockholm igen.

• Piggelin1

Lappis, en total OT-fråga:

Har letat halvt ihjäl mig efter ditt recept med lax, sweet chili, nötter osv (eller hur det nu var), men har helt gått bet. Trodde att jag hade kopierat det & sparat ner det ngnstans, men inte en skymt av det vare sig på min jobbdator eller min laptop hemma Kan du assistera? Du har säkert skrivit det receptet 3-4 ggr i tråden vid det här laget, sorry för att du får göra det igen

• MSW

Tack för förstående kommentarer! Jag har funderat på att prata med BM när det är tid för efterkontroll, om jag inte känner att det har vänt och börjat bli bättre då!
    Har tröstande försökt tänka att jag får ta igen det med ett ev nästa barn, men nästa tanke har automatiskt blivit men jag har juh ändå missat DET HÄR barnets första stund i livet.. Jaja!

Igår hade vi en skrik-bebis.. Så fort jag la ner honom vaknade han, det slutade med ligg amning och sova inne i vår säng, och sen vaknade han inte för att äta förrän kl 3 ca.. Och sen vid halv sju.. Så det blev väldigt många fler sömntimmar än vad jag vågade räkna med när han var som han var på kvällen!
    Och idag har vi träffat mammorna och varit ute och gått i höst solen så att jag är helt svettig..

Annars tycker jag det är väldigt intressant att läsa om ÄD och annat, även om jag inte känner att jag kan bidra med ett smack (som tur är får man väl säga)...

Nenne var länge sedan man såg, ja.. Undrar också om huset..!!

och zozo vore roligt att höra nånting ifrån!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen