• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • gosnosen

Freijs - Hittills har vår inställning varit att vi inte vill ha ETT barn utan VÅRT barn, så långt det nu går. Detta innefattar ÄD, som ju blir makens biologiska barn, samt att man själv får uppleva graviditet, förlossning osv. Kanske känner vi annorlunda om några år, om vi inte har lyckats på något annat sätt då. Det jag tycker är skönt är att vi än så länge är överens om beslutet. Det hade varit värre om en av oss ville adoptera och den andra inte. Håller tummarna för att dina blåsor växer till sig och lyckas ge ifrån sig kvalitetsägg! 10 blåsor är ju jättebra! Är det ÄP nästa vecka?

• Lapinette

Frejis - blev det någon shopping (I know, totalt OT)?

• Lapinette

gosnosen - hur var det, står ni i ÄD-kön?

• gosnosen

Lappis - ja, vi är åtminstone på väg dit. Talade med Karolinska förra veckan (och precis innan semestern) och vårt fall låg för bedömning hos läkaren som vi träffade när vi var där i april (han som redan då tyckte att vi skulle ställa oss i ÄD-kön). Min läkare nu skickar också remiss till Karolinska för att skynda på det hela. Så antingen står vi i kö från och med remissdatumet som lär vara i dagarna nu, eller med lite tur, från april/maj. Men som sagt, kötiden är MINST 2 år och just nu har de jättestor brist på donatorer.

• Lapinette

Går det inte snabbare om ni har en donator?

• Telemarkgrrl

Tack för alla välkommen hem-meddelanden, ni är ju för söta!

Kära nån, det var som om någon slog mig i huvudet efter lunch, hur ska jag kunna hålla mig vaken ens till kl 8 ikväll?!

Vårt badrum: vitt kakel (ganska matt) i avlånga, liggande, halvstora rutor, röd glasmosaik, grå klinker med golvvärme, badkar på tassar, spots i taket och ett porslinshandfat (det var viktigt, gillar inte dom där nya i plast) och en kommod (heter det så?) i ek.

Imorgon ska vi på vårt första ÄD-besök. Spännande värre!

• Lapinette

Telis - tell more, ÄD-besök vad gör man då? Pratar ägg ?

• Telemarkgrrl

Lite lustigt med golvklinkersen förresten - vi valde ut det för 1,5 år sen och både jag och maken reagerade med ett "jaha, var det så där det såg ut?!" nu när vi fick syn på det. Vi hade båda två hunnit glömma hur det såg ut men som tur var så gillade vi det fortfarande.

• Telemarkgrrl

Nja, jag vet inte riktigt. Det är iallafall ett läkarbesök och man ska ha med sig lite papper om tidigare medicinsk historia. Man ska nog ta HIV och syfilis och dom där proverna som man fick ta inför IVF:en också. Senare måste man träffa en kurator också men det här är alltså bara med en läkare.

• Frejis

Gosnosen - ok, då förstår jag. Du har nog rätt när du skriver att det är svårt att veta om man kommer att känna annorlunda om några år. Jag försöker däremot tänka att det får man ta då, vilket gör att man blir lite kortsiktig.
    ÄP planeras till nästa vecka. Försökte räkna ut vilken dag det kan tänkas bli eftersom maken har några viktiga möten, men det är omöjligt. Får se hur blåsorna "mår" på torsdag i stället.

Lappis - nope, det blev inget. Jag är både kräsen och snål för tillfället och ingenting duger, för varmt, för kallt, omodernt, alltför modernt etc. Tycker att sortimentet ser lite trist ut och sedan har jag så mycket att jag kan fortsätta vara kinkig i några veckor till.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen