• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

God kväll!!!

Tinga
    Usch för magjukan!!!!!!!!
    Hoppas du mår bättre snart och att inte maken och pojkarna blir smittade.

Cicci
    Trist med bilen!!!!!!!!!

BS
    Hoppas du snart får reda på vad som är fel med ryggen!

Själv sitter jag ännu en kväll men huvudvärk och axelvärk.
    Börjar bli trött på det här nu.....

Men drack iaf ett glas vin till maten.

• BrudSommar2006

Mrs B, trist att du inte mår bra.

Det här med ryggen kommer nog att dra ut på tiden är jag rätt, det verkar vara till att stå ut helt enkelt.

Iris är inne i en sådan mysig period, hon är så jättecharmig! Det här med småbebisar är inget för mig faktiskt, innan hon var året tyckte jag att det var urjobbigt. Nu däremot är det roligt att vara mamma. Fast det är jäkligt svårt att ge henne pencillinet och svampmedicinen, man får inte vara blödig men det sliter i hjärtat att se henne så ledsen och i stället för att hjälpa brottar vi ner henne båda två, håller fast armarna och tvingar upp munnen, vilka föräldrar gör så känns det som!!! Usch, det är verkligen inget roligt.

Jaja, imorgon åker vi till Öland men datorn följer väl med gissar jag.

• Telemarkgrrl

Howdy y'all!

Nu är jobbet äntligen klart här i USA och all shopping är gjord och resväskan är packad (det var ingen lätt sak att få igen den!), imorgon bär det av hemåt igen. Ska bli så skönt att komma hem till maken igen och det vanliga livet. Det ska också bli otroligt spännande att se vårt nya badrum. Det är inte klart än men bra mycket mer klart än när jag åkte.

Nenne och Izzie, ta för guds skull med er största möjliga resväska och minsta möjliga packning när ni åker till USA. Iofs kan ju priserna vara högre i New York (Izzie, skulle du också dit, jag minns inte?) men här är det iallafall otroligt billigt.

Tinga, krya på dig!!

• Oms

Men nu vill jag veta om det har kommit ngn ZOZO-bebis än?! ngn som hört ngt? jag mailar o ser om jag får ngt svar!

Tubbies - e fett avis på dig som e i staterna o shoppar! hade jag haft pengar o tid så hade jag o äldsta väninnan tänkt att glida över ngn vecka till new york o bara shoppa o ha kul - utan män o barn!

• viktualia

Omsan - näpp inte ett knyst från Zozos håll. jag skrev en hälsning på FB men har inte fått nån respons.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Observera att det nu fäljer ett lååång super ego inlägg.JJag ber om ursäkt på förhand.

Här kommer ett inlägg från en mycket deppig fruLlan. Japp ni kan nog alla gissa vad det gäller.
    Ni kan stryka mig från eventuella BIMlistor alltså och skriva upp mig på en stoooor.jäääävla BOM lista.
    såååå ledsen

Tanten hittade mig i fredags vid lunchtid efter att ha hållit sig borta i flera dagar. Min mens kommer ALLTID i tid men den här månaden bestämde sig tanten för att få sig ett rejäääält jävla garn på fruLlans bekostnad så hon höll sig borta. Faktiskt så pass länge att den ganska så kyliga fruLlan började hoppas men DÅ
    ha ha ha
    tanten tog på sig sina största huggtänder och tjoffffff
    slog klorna i fruLlis
    som
    jaaaa
    som det våpiga drama queeen arsel hon är
    damp i bakcen stenhårt.

Ja menar om kärring-jäveln nu måste komma kan hon vel göra det när hon ska.

Alla säger ju att det är såååååå himla mycket lättare att bli gravid när man redan blivit det en gång. Och det har man ju fått en hel del exempel på på sistone, överallt.
    Men nej, detta gäller ju inte för fruLlan.
    Jag vet, jag SKÄMS. Jag borde verkligen inte sittar här och vara så här deppig när jag haft turen att få världens underbaraste son. Men jag kan inte låta bli.

Faaaan.

Dessutom så vill jag ju inte bara bli gravid nu. Utan jag har fårr för mig att jag vill ha en tjej. Och jag har en teori om att har man lätt för att bli gravid så får man en tjej. Alltså känns det som att det här var vår chans att få en tjej. Men jag vill ju så klart gärna ha en kille också... ni fattar va.

Ni som har fått tjejer. Vad gjorde ni? vet ni ungerfär när runt ÄL ni blev gravida?

Urs
    förl¨åt att jag är så deppig. Det känns som om jag inte riktigt har rätt att vara det. sorry

• Fru FruLLan

deppig som attans alltså
    Men men

Urs vad jobbigt det låter med ryggproblemen ni har. Fy. Och magsjuka uhäää

Jag har funderat på hur sjutton man skulle fixa att ta hand om en bebis och kräkas samtidigt. Fy faaan vill inte behöva prova. HATAR att kräkas.

Ett till tips vid resa med barn är att ha en liten termos emd sig med hett vatten. Då kan man fixa välling och gröt där det kanske inte finns micro eller möjlighet att plugga in vattenkokare eller dyl. Skitenkelt. Har en liten termos som rymmer 2 dl som jag har haft stor nytta av. Samt en mattermos som håller en burk varm i ett par-3 timmar. Skitpraktiskt.

lappis. låter helt rätt att vänta med ivf tills kroppen mår bra. Men alltid frustrerande att vänta. Håller tummarna för alla er ivfare var än ni befinner er i processen. Beundrar ert kämpande mer än vad jag kan säga.

fast jag missade nån förkortning fsh eller vad var det. Vad är det?

näe nu måste jag nog krypa ner i sängen med min mensvärk
    puss

• Piggelin1

Trist med tanten Frullan Har ni försökt länge nu?

Här är en som också har mensvärk, fick stoppa i mig lite Ipren imorse. Fick ju en liten släng av mens i Italien, men det blev aldrig så mkt med den, men nu verkar den ha kommit igång lite mer. Får se det positivt - har ju sluppit mensen i hela 19 månader!! Såååå gött att den hållit sig borta såpass länge.

Håller med Frullan om detta med att ta med en termos med hett vatten. Körde med det redan innan semestern, om man var iväg på eftermiddagen & behövde ge ersättning. Men på semestern var det verkligen GULD! Koka vattnet på morgonen & stoppa ner termosen i skötväskan. Känns så självklart numera att jag liksom glömde skriva det i farten när jag skrev om vattenkokare etc häromveckan.

Har annars haft en himla skön helg - igår var vi uppe vid Gunnebo slott & promenaerade tillsammans med Muggles, Moa & maken hennes. Moa är verkligen superduktig på att gå nu!

• Piggelin1

Tinga - fyyyyyy fasen för magsjuka Hoppas du kryat på dig nu! Jag hade ju en släng i vintras, när Amanda var knappt två månader. INTE roligt när jag skulle amma på natten & samtidigt mådde pyton... Men tack & lov gick det över fort.

Har för mig att Vänner & hennes make var magsjuka båda SAMTIDIGT - inget kul att behöva ta hand om Prinsen då...

• Izzie

Tinga - Hoppas att magsjukan är över och du kan återvända till livet... Fy f-n för magsjuka! Skickar en cyberkram till dig!

Frullan - Trist med tanten! Hur många försök har ni gjort nu? Är 7 st försök fortfarande medelvärde även när det gäller andra barnet eller är det andra siffror som gäller? Nån som vet? Kan kanske vara skönt att ha realistiska förväntningar för att undvika besvikelser. Men det vet ju vi härinne bättre än någon, det tar när det vill och inte är det rättvist heller alla gånger. På vilket försök blev Borren till?

Piggelin - Låter som en härlig utflykt! Hoppas mensvärken släpper.

Termos med varmt vatten har jag nästan alltid med mig när jag ska någonstans. Det är skönt att kunna fixa välling och gröt när man vill, även om man är på stan och skulle kunna få hjälp. Oftast tycker jag att de värmer alldeles för varmt (typ på caféer och likn) och vem kan sitta där och vänta med en hungrig bebis...

Zozo - Haaaalllåååå!! Vad händer? Är det någon liten tjej som titta ut än???

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen