• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Nej, ska nog slita mig härifrån. Go'natt!

• nennesjuttioåtta

OK förlusta sig kanske var fel utryck i sammanhanget. Men ha en skön helg iaf! (hade hon klippt maspage? Eller polkafrisyr!)

• start september

Oms,

tunga besked vad gäller ryggen. Men bra att du gick dit!

Just att lämna lämna bort lilla tjejen för att vi ska åka skidor tillsammans är inte alls nödvändigt, vet att våra kompisar gärna skulle vilja ha henne själva några timmar dock. Det löser sig när vi kommer närmare.

Jag är inte så himla skraj för att resa med henne rent allmänt, funderade mest på hur man får bästa möjliga semester för alla inblandade nu när man har chansen att styra lite.

• FruCicci

hej svejs,

victor mår bättre, men hostar så man tror att lgh ska falla ihop... läskigt med krupp...

inte nog med detta.... inte fick vi sova i går natt heller, för då ringer polisen halv 4 och berättar att vi har haft inbrott i bilen. HELT SANSLÖST. Ännu en sömnlös natt och polisrapporter, länskriminalen och bärgningsbil... de hade borrat in sig i baksätet, där victor har sin bilbarnstol... och jag frågade maken om hans stol - hur har det gått med bilbarnstolen älskling... han blev inte glad, han sket i den för 2 500 spänn när bilen kostar över en mille... ha ha ha sååååå typiskt mig att bry mig om barnstolen ist för bilen.
    Det är tydligen ligor som själ för att frakta vidare utomlands, riktiga proffs.

Om jag hade ÄL i tisdags så borde jag ju ha BIM i början av oktober, runt den 1 oktober tror jag...

September, måste bara kommentera dig. Jag har ju rest över hela världen med Victor - SJÄLV, utan några problem.
    När han var 6 1/2 månad nästan 7 månader, så stack jag till Val Thorans i Franska alperna för att åka skidor. Bodde på lgh hotell då kan man säga, men det var iaf inga problem. Varje café restaurang har ju micro eller hett vatten!
    Jag åkte skidor på eftermiddagarna mellan 13-17, så han fick lunch av mig, som jag gav honom på ngn restaurang, sen lämnade jag honom till olika svenska tjejer och någon dansk med, som var skibaums på orten, så de hade honom på eftermiddagen. Han sov mest då och sen gav de honom lite mellanmål.
    De har ju burkmat i butikerna på alporterna och även blöjor, så det var absolut inga problem.
    Jag hade med honom på kvällarna på restaurangerna med, gav honom gröt där och sen somnade han i sin vagn.

8 1/2 månad gammal var han när han o jag drog till Dubai, samma sak där, fast jag lämnade inte honom till någon. Jag hyrde en bil och tog med mig babyskyddet från Sverige...

I kroatien i somras var han 12 månader, då hade vi vattenkokare med oss och tallrik, så det gick enkelt där med, alla länder har ju barn, så allt finns i stort sätt!
    Tips är ju sack'nseat...

Kul med IVF lista och BIM lista....

Nu ska jag ha lunchdate om 30 minuter o jag har inte ens duschat så jag får komma in o fortsätta lite senare!

KRAM

• Tinga

Telis ? visst är det häftigt när man kan shoppa järnet utan att bli ruinerad! Vi har ju planer på en tur till Florida till vårvintern, så gissa vem som ska shoppa då! Dessutom tänker jag kommendera maken att köpa flera par jeans; han lyckas alltid slita hål på dem på insidan av låren på ganska kort tid, så köper han flera par där istället för hemma har man snabbt sparat in vad en flygbiljett kostar.

Nenne ? med tanke på ovanstående är det absolut läge att åka över med en tom väska!  Och du, det är så himla häftigt att läsa dina akupunkturinlägg. Verkligen intressant att höra hur kroppen kan reagera på nålar. Hoppas verkligen att det gör susen i bebisfabriken också.

Lappis ? eftersom det är dina pengar och din kropp tycker jag inte att någon annan har att göra med hur du planerar ivf efter akupunktur. Hoppas verkligen att det går i lås den här gången.

BS ? usch, låter som att du har en tuff kamp att gå mot din rygg. Hoppas att de kan speeda upp din besökstid!

Gosnosen ? det var ju inte så konstigt att det blev en massa tårar efter FSH-beskedet. Jag tänkte på det, vi har ju fått psykologsamtal hela tiden på neo, och även fortsatt nu efter att vi kommit hem, men man kan ju vara i lika stort behov av sådana samtal innan man fått barn. Finns det någon möjlighet till det? Alltså via ivf-verksamheten menar jag då, för det är ju snordyrt med psykologbesök, vad jag vet. Vi har inte betalat någonting för våra samtal, utan det ?ingår? i vården på neo.

Låter klokt att ni ställt er i ÄD-kön när den nu är så lång. Skickar en varm kram!

OMS ? usch, tradigt med din rygg också.

Själv har jag åkt på värsta magsjukan. Det började i torsdags kväll och har kommit ur båda ändar. Bläh! Nu börjar det kännas bättre, men man blir ju helt svag och urlakad när man är magsjuk. Tappade 2.5 kg på ett dygn, och eftersom det mesta är vätskeförlust är det ju inte konstigt att man känner sig urlakad. Nu har det i alla fall vänt, men det tar ju några dagar att återhämta sig. Maken har fått ta hand om barnen helt och hållet; jag är stolt bara över att jag lyckade pumpa fem gånger under gårdagen. Lunchmålet idag kunde jag i alla fall hjälpa till med att ge, så nu ska han kunna få lite mer hjälp igen. Men han har lovat att ta natten inatt också, så att jag ska få sova ut och komma ikapp ordentligt. Imorse sov jag till halv elva ? minns inte ens när det hände senast! Det var riktigt taskig timing med den här sjukan också (iofs ? det är väl aldrig bra timing för att bli sjuk), men vi skulle åkt iväg till svärisarnas stuga igår och myst några dagar. Ska försöka komma iväg imorgon, men det beror ju på hur jag mår.

• start september

Tack för alla bra resetips, jag antecknar! Helt plötsligt känner jag mig som en resande person igen

Cicci, du är verkligen en stentuff mamma som drog iväg med Victor på allt det där. Jag vill verkligen inte vara ett höns, men med ett barn som helammar och äter varannan timme blir man lite begränsad. Egentligen är jag ganska tuff - så såsmåningom kommer jag också att lämna till andra än pappan längre än en timma! Trist med bilen.

Piggelin, extra spännande eftersom A var ungefär så gammal som vår lilla tjej kommer vara!

Izzie, ser fram emot er kommande reserapport!

Här laddar vi för den första flygresan för den lilla - återkommer när vi kommer hem med rapport!

Gosnosen - stor kram till dig. Håller med Tinga om att det borde finnas någon att prata med. Hoppas att ni kan prata med varann iallafall, kan man inte det är det extra viktigt att hitta någon extern.

• BrudSommar2006

Eh, gratismakeup??????

Cicci, vilken jäkla otur era stackare!! Blir det dyrt verkstadsbesök nu då, hoppas att det mesta går på försäkringen i alla fall. Att man aldrig kan få ha sitt ifred. Stackars Victor, hoppas att den där eländiga hostan går över, har ni fått hostmedicin?

Ser fram emot att sista pencillindagen ska vara överstökad, tyvärr är det några dagar kvar tills dess. Sedan har hon fått svamp på tungan och vi har fått medel mot det som ska strykas på med tops fyra gånger om dagen och det är ju inte roligt det heller, stackarn.

Tinga, stackars, stackars dig med magsjukan. Jag kan nästan inte tänka mig något värre än att vara småbarnsförälder och så sjuk, jag minns när jag varit magsjuk och maken fått bära in Iris till mig i sängen för att hon skulle få amma lite och så har han fått komma rusandes och slita bort henne igen fast hon klamrat sig fast och varit ledsen, usch och fy. Tur att man har slutat amma i alla fall.

Idag delade vi på oss så att maken gick ut med Iris medan jag städade. Jag fick välja men eftersom jag har så ont just nu så har jag svårt att gå ut med henne medan jag kunde sätta mig på en stol med jämna mellanrum medan jag städade så det var bäst så. Han hade varit i centrum och även hälsat på min farmor med henne och det hade varit en succé. Hon hade fått syn på ett foto från min universitetsexamen som farmor har på väggen och pekat och sagt mamma. Så så olik mig från studenttiden är jag uppenbarligen inte!

• BrudSommar2006

Det är nog egentligen först nu som jag känner att jag skulle orka ge mig ut och flyga med Iris, dels har hon inte varit något lätt barn att handskas med känner jag, dels väger hon ju så jäkla mycket (18 kg nu) så jag klarar inte av att bära henne, stå i kö på någon flygplats är nog uteslutet tex. Nu kanske man kan ha någon paraplysulky-variant som man får ta med sig in på planet? Fast det går ju inte att stå still i någon kö med henne i vagn utan att hon illvrålar, man måste ju röra sig hela tiden. Det var lite jobbigt på Ålandsbåten, alla andra i kön fick ju stå ut med att hon gallskrek.

• viktualia

Pip!

Festen var lattjo igår och idag har vi varit ute på lååångpromenad tillsammans med kompisarna! Himla najs!

Kan dessutom rapportera att jag inte orkat prata med maken. Vet ärligt talat inte vad jag ska säga och i vilken ände jag ska börja. Alltså får det vara. Oskyddat sex har vi däremot haft, men det borde vara ett tag kvar till äl så jag tror inte att det tog på det här försöket...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen