• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Hmmm, den där andra grejen jag skrev om lät nog lite ryckt ur sitt sammanhang - men jag menade nog lite att å´ ena sidan så vill de skydda barnen när de är nyfödda (i mina svenska ögon överbeskydda om man inte mäter längden), å´andra sidan finns det ingen rekommendation att beskydda barenen på bästa sätt när man åker bil! Låta dem åka framåt när de är under året låter så himla korkat i mina svenska öron

• muggles

Piggelin: jag håller helt med dig!!!

Liten: kör hårt - tror det lönar sig i längden...

• fru AM

Piggelin: Hela USA kör runt med felvända bebisar vad jag vet! Verkligen helt galet.

Undrar varför inte svenska barn får men av att få längden mätt på BB?

• Mrs  B

Fråga:

Vilka frukter ger ni era barn under 1 år?????

Malte spyr bara när han äter purén som finns i burkar så de har jag slutat med för länge sedan. När vi är iväg får han den fruktpurén som finns i "yoggiförpackningar". Banan klarar han inte heller.

Har nu kört med äppel, päron och kiwi. Har funkat ok.
    Har även precis kokat och mixat aprikoser, får snart se om han gillar det. Premiär till gröten!!!!

• Mrs  B

Vi vände Maxs barnstol framåt nu i sommar (3 1/2 år) och han är nu 110cm och väger 22-23kg, alltså ingen liten pyttekille.

Ska snart ut och köpa nästa barnstol till Max så vi kan börja med denna till Malte.

• fru AM

Mrs B: Testa melon! Persika/nektarin. Mango. Ananas.

• fru AM

Gul kiwi (heter Zespri) har varit en hit härhemma!

• Piggelin1

Am, du var snabb som vanligt - så jag skippar att skriva om frukten

Japp, i USA visste jag sen innan att de kör framåtvänt hela bunten, men tänkte lite att "jaja, man vet hur amerikanerna är..." Men tänkte att Holland är ju ganska nära Sverige, så då borde det vara ganska likt.
    Ska man hårddra det - ang att åka bakvänt - så berättade en kompis som jobbar på Volvos Säkerhetscentrum (som inte bara används för Volvos bilar, utan många andra bilmärken anlitar dem för forskningsresultat & krocktester), att egentligen skulle ALLA åka bakvänt, även vuxna, utifrån ett strikt säkerhetsperspektiv. Men köra bil bakvänt torde vara aningen svårt...

• Piggelin1

Japp, jag sa just detta till brorsan - Amanda mätte de ju när hon föddes & hon har inte fått några men av det...

• Mrs  B

AM
    Tack tack!!!!

Vattenmelon gillade Malte inte, Max älskar det....

Mango skulle jag köpt i lördags med hittade ingen i affären.

Ska prova de andra frukterna.

Tycker det är svårt med frukt eftersom jag själv inte kan äta så många pga min allergi, så jag är lite feg när det gäller barnen också med att prova sig fram.

Max äter i stort sätt alla frukter (ej kivi) och grönsaker (ej broccoli) så det är inga problem att få i honom det.

Problemet är att när jag handlar köper jag bara det som jag får äta och glömmer bort de andra alternativen.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen