Telis - spännande med ÄD-samtal. Vill gärna höra efteråt. Hur länge har ni stått i kö?
Lappis - jo, man flyttas upp i kön om man har egen donator, men fortfarande är kötiden ca 1 år. Dessutom rekommenderar dem (tror jag har skrivit det tidigare) att man mixar donatorer. Dvs. vår donator ger till någon annan anonym och man själv får från någon anonym. Tror att den psykologiska pressen både på givare och mottagare kan bli extrem. Detta gäller nog både om det lyckas, men även om det misslyckas. Jag har vänner som har sagt att de kan tänka sig att donera till oss, men bara till oss och det går inte. Dessutom är de flesta av våra vänner själva i barnafödelseåldern och då kan man ju heller inte donera.
Muggles - jag tror också att man knyter starka band till ett adopterat barn, precis som man gör med ett biologiskt. Och kanske, i framtiden känner vi att ETT barn är viktigt.
Piggelin - jag är "bara" inne på mitt 31 år (fyller 31 i december
), så ännu har vi tiden på vår sida. Däremot känner vi nog båda två att någonstans måste vi bestämma oss för hur länge vi ska försöka. Även om vi nu lever livet på ett betydligt bättre sätt än vi gjorde för kanske ett år sen, då jag upplevde att livet verkligen var i pausläge, så finns ju tankarna där hela tiden...