• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Frejis

Izzie. hoppas att du får en underbar resa!

MSW - läskigt med så mycket förlorat blod.

Uppmuntran till hantverkare i förväg, nä, snarare i efterhand. Har annars maken som huvudförhandlare när det gäller pris och övrigt. Han är betydligt bättre på det än vad jag är, ibland är han för bra

Telis - vad bra att cystan i alla fall inte påverkar ivf:en. Intressant att läsa om ÄD-processen, det är mycket man inte vet om. Finns det en liknande åldersgräns för ÄD som för ivf?

Har varit hos doktorn imorse igen (gäsp! att gå upp före fem är inte så kul) och han hittade tio eller elva äggblåsor och tyckte att allting såg bra ut. Får se om blodprovet visar samma fina värden på eftermiddag.

Nu ska jag bege mig till universitetet för att skriva en tenta i juridik. Håll tummarna att den innehåller de frågorna som jag kan svara på.

• Mrs  B

MSW
    Ska ta och kolla upp matcherna lite mer och se vilken vi kan åka på allihopa, återkommer..........

• Telemarkgrrl

Frejis, ja, för landstingsfinansierad ÄD så får man inte ha fyllt 39 för att få påbörja en behandling. För privat ÄD tror jag man får vara 40 eller nåt sånt i Sverige och ännu äldre utomlands.

Hoppas att tentan gick bra!

• Frejis

Och här var det tomt.

Har nu talat med doktorn och det blir ÄP på tisdag förmiddag. Hoppas att äggblåsorna växer till sig, mognar och stannar kvar där de är tills det är dags för dem att komma ut. Sedan hoppas jag självklart att de uppför sig som de ska... ja, ni vet väl vad jag hoppas på

Telis, men ni hinner nog fram i tid. Hoppas att det inte behövs någon ÄD och att ivf:en fungerar bra den här gången. Det är det vi ska hålla tummarna för snart.

Har bokat en kryssning till Riga i oktober, ungefär två veckor efter ägglossningssprutan för att det är då mensen ska komma. Tänkte att det kan vara lika bra att ha någonting annat att tänka på de dagarna.

Och så blir det en resa till Neew York efter jul. Ser fram emot reseberättelserna från Izzie och Nenne.

• Frejis

Heej Vickan! Allt väl?

Borde klarat eländet, får veta detaljerna om sådär tre veckor. Men nu är det glömt.

• viktualia

Joorå här är allt helt okej. Jobbar så att jag blir helt matt men som tur är så är jobbet sanslöst skoj!

Idag har jag tex varit ute på "utflykt". Stod en stund ute i en liten by och njöt av sanslöst vacker utsikt och strålande sol. Sämre kan man ha det på jobbet!

Dessutom firar mitt körkort ett år idag! Tjohooo!

Barnprojektet däremot går på diskret lågvarv. Ids inte försöka på allvar utan jag tänker att vi får testa med mjukstart - dvs inte jobba på att pricka äl.

• Frejis

Kul att det känns roligt att vara på jobbet och att du trivs.

Körkortet fyller ett år, skoj! Det måste du fira.

Tycker att det låter som en bra fortsättning på barnprojektet. Att inte forcera för mycket är nog bra *säger en som hade fått panik vid tanken om barn för sådär fem år sedan*

• viktualia

AM - det går ju inte att lägga kommentarer på din nya blogg om man inte har användarkonto på samma bloggsajt som du... tristigt!!!! Jag som skulle skriva att jag också bloggat om ättika... hm....

Frejis - japp, jag firade det genom att köra bil på arbetstid!!!
    Hur är det med livet själv egentligen? Förutom farliga saker som tentor och bebisfabrik?

• Frejis

He he, den nya Volvon eller?

Det är faktiskt uppåt i livet för tillfället. Sugen på att börja jobba, näst sista termin, chefsoraktik i november december och det är jätteroliga saker. Egentligen är det usel timing för den här ivf:en för att om det fungerade skulle BF vara i juli *se hur duktigt jag släppt taget om min karriärplanering -. Samma tanke som att köpa nya tighta jeans fast ett par gånger värre.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen