• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Apropå shopping så var jag ute på stan i måndags efter jobbet (passade på när Moa var bortrest ) och skulle bara kolla efter ett par byxor till. Kom visst hem med ett par skor, 2 sjalar, ett bälte, ett par byxor och lite annat smått och gott. Ooooooooops! Sist när jag skulle ut och verkligen handla på mig - behövde uppdatera garderoben - då hittade jag inte mkt. Så är det alltid för mig. Typ har man ont om pengar så ser man jättemkt man vill köpa men har man bestämt sig för att handla en halv garderob, då hittar man ingenting. I-landsproblem?!

Izzie: håller med dig!

MSW: jag tycker det är bra att du "outar" dina känslor om missad första-tid på BB. Jag kan förstå dig precis som jag förstår Tingas missade graviditet. Det enda som hjälper är nog prata prata - till slut kommer man över det.

Piggelin: det där laxreceptet finns i en av Fredagsgourmet-böckerna, vi har gjort det flera ggr. Tror ev det var vitlök i också i röran men det är ju inget måste. Vi har nog också haft lite creme-fraiche-sås till, blir ju lite torrt annars. Men din M2B gillar ju inte fisk??? Ska du köra övertalningsmanöver?

• Lapinette

Eller kanske bjuda över Muggles på middag? Mugglan och den där singelväninnan ... ??!!

• Lapinette

Inte ett ljud från Zozo ... undrar så hur det har gått?! Och nenne, åkte hon iväg och kom aldrig "tebaks"? Sen var det väl länge sen Sweet var inne?!

• Frejis

Lappis - pullover är ju modernt i höst, har jag förstått, dessutom är det praktiskt att ha på sig

Muggles - känner igen fenomenet när det gäller shopping. Maken tycker dock att mina shoppingfria perioder inte är så långa som jag själv upplever dem

Jag tror att Nenne skulle åka i mitten av den här veckan. Hoppas att det har gått bra för Zozo. Sweets blogg smygläser jag ibland.

• Telemarkgrrl

Nenne har trasig dator men har lovat att återkomma imorgon med hjälp av ny dator.

• Telemarkgrrl

Idag blev vårt badrum klart och precis när hantverkaren ska göra det sista så har han sönder toalettlocket. AM, vad är det för en drulle du har raggat upp? Jag tror att han kommer att gå back på den här renoveringen för att han har pajjat så mycket under vägen.

• Telemarkgrrl

ÄD-besöket gick bra idag. Vi fick lämna lite uppgifter och fick lite info om hur det går till osv men det var egentligen ingenting nytt.

• Frejis

Vad är det som kommer att hända nu, efter ÄD-besöket?

Hantverkaren verkar ha maximal otur eller så har han jobbat för mycket, eller så är han som han är. Måste vara skönt att badrummet är klart.

• Telemarkgrrl

Frejis, nu händer inte så mycket mer. Nu ska vi göra en IVF och sen någon gång måste vi göra en sån där testomgång med ÄD-medicinerna och därefter är det bara att vänta på att man hamnar först i kön.

Jag gjorde VUL idag och hade kvar endocystan som dom såg på förra VUL:et. :( Min och Lappis läkare sa att man skulle kunna punktera den och hoppas på att den försvinner men läkaren sa att endocystor aldrig kan försvinna av sig själva utan att det bara är operation som gäller. Den jag har nu är ganska liten än så länge så jag behöver inte göra något åt den just nu men risken finns ju att den växer till sig eller att jag får fler så fort jag slutar med nässprejen. Oooh, jag vill verkligen inte bli opererad, jag tyckte att det var vansinnigt obehagligt förra gången.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen