• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Ahhh, så att ni pratade bilar igår! Me like! Vi har ju en V50 vi med, fast en Flexifuel (etanolbil), så den är tyvärr lite seg när man kör på tex motorvägen. Fast å andra sidan har vi fortfarande MiniCoopern, där kan man ta ut svängarna lite mera Hmmm, gjorde det senast på vägen till jobbet idag!

Men jag måste ju slå ett slag för nya XC60'n! Var med på ett dealer event igår & förrgår (de flesta här har väl gissta vart jag jobbar vid det här laget, så jag struntar i8 att jag avslöjar mig nu...). Såååå kul att vara med & se hur ett sådant event går till! Denna veckan var det en massa tyska återförsäljare, så jag fick chansen att friska upp tyskan en hel del. Fast det roligaste var ju att köra bilen! Igår förmiddag gled vi runt i stan med en massa andra XC60 längs en "snitslad bana/rutt" - suveränt i det fantastiska vädret! Sen lite andra specialuppbyggda banor för att testa/visa vad bilen kan & testa ett helt nytt system (City Safety) som var hur coolt som helst! Om alla bilar hade det systemet, då skulle mängder av alla kökrockar i rusningstrafiken undvikas. Nästan alla som bor i Sthlm/Gbg har väl lyckats köra in i framförvarande bil ngn gång... Jag har gjort det en gång & blivit påkörd två. Hmmm, nu åker jag väl snart dit för reklam eller ngt... Jaja, men det var så himla kul & "energizing", typ jag bara bubblar över av det. Om alla handlarna känner likadant, då är ju syftet med eventet uppnått

Muggles, vad bökigt med maken & att han inte får byta blöjor

• fru AM

Vickan: tack för påpekandet om bloggens begränsningar ... Det är fixat nu! Välkommen att kommentera. Dock inget om graviditeten, tack - är ännu lite hemlig ...

• Piggelin1

Sorry Lappis, glömde förklara:
    www.meandi.se

Ahh, Fjällbacka-boken är fin, liksom "Niklas Smaker". Har stått & tummat på den ett par ggr på sistone.

• Piggelin1

Läste precis mitt bil-inlägg ovan - hoppa över ni som är totalt bil-ointresserade...

• BrudSommar2006

Nenne, stort grattis till huset!!! Vad kul att det äntligen gick vägen med bostadsletandet! Hur lång cykel brukar du ha? Hur mycket "för mycket" är 32? Jag som har så oregelbunden cykel skulle få vänta till typ dag 40 för att vara helt säker, suck! Om jag inte visste när jag hade ÄL då förstås för det är ju där det varierar. Kanske AMs bidrottninggelé kan åka ut på BT-turné om det redan tagit sig!?

Frejis, det låter ju bra med äggen, hoppas att det håller i sig!

Muggles, vad besvärligt, är det en och en halv vecka kvar tills de tar bandaget? Är det fritt fram för blöjbyten sedan?

Piggelin, jag älskar årets Me&I kollektion och är jättenöjd med de kläder jag fick hem den här gången. Förra säsongen var jag inte alls nöjd med passformen på något.

Liten, vad besvärligt med alla förkylningar och kräkningar ni råkat ut för! Vi hade ju tur att Iris slutade kräkas tidigt, typ när hon var fyra - fem månader. Fast nu när hon fick urinvägsinfektion så kräktes hon ju så det verkar sätta sig på magen på småbarn, det och halsinfektioner. Kanske värt att kolal både urinprov och halsprov om det inte ger med sig?

• pirr!

Nu så gick det äntligen. Har haft svårigheter att logga in ett par dar nu (kanske för att vi bytt dator med andra säkerhetsinställningar?!), men Piggelin har gett mig en snabb uppdatering! Tack för gott fika igår . fin lägenhet och trevliga vänner dessutom!

Nenne- grattis till huset! Lovar att det smäller till nu bara för att ni får detta att tänka på.

Barnet vaknat. Återkommer!

• Lapinette

Piggelin - förstår varför detta märke har gått mig helt förbi (me&I).

• Mrs  B

Nenne
    Ett stort grattis till huset!!!!!!!!!!!
    Då kanske vi kan campa i er trädgård nästa sommar.
    (viskar: och så håller jag tummarna lite iaf)

Frejis
    Hoppas på många fina ägg!!!!

Liten
    Här är det sömnen som inte funkar alls och emellanåt kommer maten upp igen , men han äter ok nu iaf, dock väldigt enformigt.
    Envisa förkylningar har vi haft sen i slutet av augusti och det var Malte som började, sen blev Max och jag dåliga (och har lite kvar fortfarande) och nu är Malte kass igen (snuva och hosta).
    Förstår din frustation........

Klädpartyn
    Har varit på: Lingon och Blåbär, Me&I och nu senast Rabdido.
    Helt ok kläder, fast lite dyra att enbart köpa.
    Men har aldrig varit värdinna....

Piggis
    Skulle så gärna också vilja åka på bokmässan. Pratar om det varje år men det blir tyvärr aldrig av....

• Mrs  B

Nu har Maltes sömn spårat ur totalt....

De första fyra månaderna flöt på så bra och han sov ok både på dagen och på natten, men sen dess har det bara blivit värre och värre. Nu har vi ju dragits med tänder, drömmar och förkylningar också så det har väl inte bara varit sömnen men ändå...

I natt var jag uppe med honom mellan 03 och 6.30 och sen sov han i en kvart och sen var han vaken igen vid 7 . Då skickade jag upp maken istället för han skulle jobba hemma idag.

Väntar på att förkylningen och hostan ska släppa sen blir det någon sömnmetod eller flera att testa.

Just nu håller jag på att lära honom sova i vagnen ute och igår sov han runt 2 timmar ute.
    Max kunde bara sova ute medan Malte fram tills nu bara har kunnat sova inne.

• Liten med Mindre

Egentligen mrsB - om det inte var för att du är sjuk och inte orkar, varför vänta med sömnmetod? Det är ju nu om någonsin lillkillen behöver sin sömn...

Är lite besviken att vi aldrig kommer till de där glada dagarna när sömn o mat bara fungerar. Som det var i början efter kuren. Nu är det bara träligt med alla förkylningar och tänder. Fast hon sover ju oftast rätt bra i alla fall, även om hon inte hoppar i säng med ett leende...

Jag kan ju rekommendera er som ammar att sluta INTE i början av en förkylningsperiod! Det var verkligen jättedumt. Det känns som om vi hade klarat oss lindrigare ifall jag hade fortsatt lite varje dag...

Nu ska jag iväg på ryggbehandling och sen krogen!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen