• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

muggles - vi åker till Serre Chevalier. Har för mig att vi diskuterade detta i restråden för ett tag sedan. Serre blir lagom för mig och maken samt att hans vänner från Rivieran har möjlighet att sticka upp några dagar ... om de kan. Mysigt också med en liten by och inget stort fult hotellkomplex som enbart är uppbyggt för skidåkning som det för det mesta är i Frankrike. Sen finns ju möjligheten att åka en dag till la Grave, något jag missade förra gången jag var där.

• MSW

Zozo äntligen! Stort grattis! Jättefint namn!

Här har vi haft en riktig slapplördag.. skönt, men man får inte mycket gjort..

Nenne: Hur gick det med besiktningen av huset?

Cicci: Kul med ny dator, men lite jobbigt innan man vant sig vid tangentbordet!

• BrudSommar2006

Zozo, stort grattis, ser fram emot att få höra massor mer!!!

• FruCicci

Stort grattis ZOZO, underbara nyheter. Hon föddes xakt 15 mmånader erfter Victor

Lappis, jag ska nog se om jag kan göra sådär med ett större tagentbord, datorn är ju löjligt liten...
    Hoppas verkligen inte du ska börja röka.
    Men om jag tittar på hur jag blev i gravid i maj, så var det mellan mens o ÄL ca 10 flaskor vin o 5 paket cigg o en begravning och lite annat stress... så man vet ju aldrig
    skämt å sido.... härligt med skidåkning.

Vi drar till Dubai över nyår
    Otippat

NENNE, mina tummar ör blåa

Nu måste jag laga middag... skulle nog behöva ha tillgång till bt receptboken, för det blir tråkigt kyckloingfilé och avocado till förrätt.... ja ja... lite 80 tal...

kram

• nennesjuttioåtta

BAH!

Jaja, vad ska jag säga....

HUSET:

Plussitivitet: Vet inte om det är riktigt tant än men nåt droppelidropp har det kommit idag. FAN! Och våra teorier är inte roliga om det skulle visa sig stämma. Det enda vi gjort annorlunda mot alla andra försök (förutom akupunkturen då) är att vi inte haft sex fr o m en vecka före BIM. Och det verkade ju som ett vinnande recept. Tills igår då, när vi bara skulle pilla lite och det slutade ju som det brukar... och efter det såg jag första spåret (brunt). Men vi klurade på om det var P som hade pansarplutoner som förintar allt i sin väg så vi stoppade inte in nåt. Men det hjälpte föga, så det kanske är JAG som får sota för att jag får såna explosionsorgasmer som spottar ut allt som finns inuti. Kul att bli gravid då och leva som nunna i 9 månader. Snacka om tennisarm och låsta käkar det kommer bli.

• nennesjuttioåtta

Oj

*krulltrumpetfanfar och en flickflack med korkskruv*

G R A T T I S Z O Z O ! ! ! ! ! Låter lite jobbigt men vilken belöning!!!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    OOOOOoh nya pjuck! *avundsjuk* Hottade upp mina (i dubbel bemärkelse) för något år sen med formgjutrna värmesulor. Gillar dem men de är ju snart *räknar och förfasas* jättegamla.

• nennesjuttioåtta

I-landsdilemma. Tänkte fylla garderoben i NY men nu vill jag ju spara pengar eller handla typ lampor, en soffa, skottkärra, högtryckstvätt, braskamin, taklök, sekatör, friggebod och ny säng. Vet inte hur det ska gå ner i en väska...

• Liten med Mindre

Zozo - grattis till lilltjejen!

Cicci - det låter ju urskönt att få vara hemma fortsättningsvis med. Jobbet mitt känns sådär halvlockande...

Nenne - Hoppas på falskt larm.

Om intresseklubben vill anteckna, så kom prinsessan Victoria in i pjäxbutiken medan jag stod i barfota och formade sulor på något podium. *vinkelivink med tårna* Sen har jag tyvärr bara fått användning för pjucken en vecka, för en massa år sen.

Och så glömde jag ju rapportera det mest ironiska med kvällen på krogen igår:

Jag tror vi varit på Mancini 7-8 gånger, och det har alltid varit lugnt och mysigt. Sen igår, när vi äntligen fått en barnfri kväll - tror ni inte TRE sällskap bestämmer sig för att ta med kiddsen på krogen???!!! *mutter* 2 bebisar och en 5-åring, samtliga mindre nöjda med situationen och mest verkade de längta efter en säng eller vagnpromenad.

Nåja, det var väl för att vi inte skulle glömma verkligheten alldeles...

• Frejis

Grattis till dottern Zozo! Jättefint namn har ni valt.

Nenne - Du är så rolig även om drippelidropp inte är så kul. Hoppas att det var falskt larm.

Tycker att du ska prioritera garderoben i New York, bara för att dit kommer man inte varje dag. Dessutom blir det nog så billigt att du sparar en massa pengar ändå *bra logik vad?*

Lappis - det låter skoj med nya pjäxor och resan. Tycker definitivt att du ska göra alla saker om ivf:en inte fungerar. Att röka kan vara riktigt gott (gjorde det för många många år sedan) om man har vant sig. Som allt annat också

Jag är så fruktansvärd speedad och på så bra humör av alla hormoner att det känns definitivt konstigt. Som den här ivf:en känts hittils, kan jag göra fem ivf:er till. Mår så bra helt enkelt *bara för att jag skriver det här kommer ÄP göra så vansinnigt ont, det vore ju typiskt *

Mrs_B - vin i stället för medicin kan faktiskt fungera fast då handlar det nog om några glas

Brudsommar - hoppas att resan hem går bra. Trist att semestern alltid ska ta slut.

Jag har också varit på stan och köpt lite festkläder (kavaj och kjol) till ett par tillställningar som vi ska till i oktober. Dyyyrt, men snyggt *som vanligt*. Nu ska vi till Källaren Movitz i Gamla stan för lite middag.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen