• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Det verkar ganska många som smygläser den här tråden också. Jösses, vad min besöksstatik gick upp när jag la ut badrumsbilderna.

• muggles

Nenne: fy fan jävla skit. Men tanten var säkert sen för att du kanske inte hade ÄL denna gången? Nästa gång - då jävlar! Kul att besiktningen av huset gick bra!

Telis: jättesnyggt badrum (jag hoppades på bilder i galleriet )! Gillade speciellt lampan ovanför spegeln! Hade faktiskt missat att du älskar hundar?! Hur kan jag ha missat det???

Vickan: jag har också sparat ett av dina fiskrecept Och ett från Lappis...

Piggelin: är det resetråden ni "smygläser" el är det ytterligare en tråd? För resetråden smygläser ni väl inte direkt??? Spännande med ert hus, ska bli kul att se det sedan!

Apropå Volvo så tycker jag ockås att XC60 är snygg men tyvärr har Volvo Cars totalt missat miljötåget Vi köpte en av de sista gas-Volvosarna och är väldigt nöjda med den (gratis parkering i stan och går jättebilligt) men de finns ju inte att köpa längre. En V70 bifuel kostar samma som en V50 etanol i månaden så man får ju lite mer bil (plus kör billigare).

Vi har haft en skön helg, kommit ikapp oss lite med sömn och städning och annat. Moa knatar omkring som bara den. Det är jätteroligt att hon börjar säga saker i rätt sammanhang nu "å-hej" när man lyfter upp henne, "oj oj oj" när hon tappar ngt mm.

Vi var på Glädjebubblan i lördags (barninriktat fik som Piggelin nämnt vet jag), de ska tydligen ha 1-årskalas snart. Gratis kaffe till vuxna. Tror _inte_ vi ska gå dit då - herregud vad folk det kommer att vara. Hysteriskt så fort ngt är gratis
    Igår var vi på en "äventyrspark" nära där vi bor - en avancerad lekplats med lekställningar och mkt avsatser, labyrinter mm. Moa tyckte det var superkul. Men hon hamnar inte alltid där hon vill när hon går - det beror lite på hur terrängen ser ut. Ung som när vi åker offpist som maken sa

Jag har fått laga en massa mat i helgen - maken har ju tummen i bandage och kan inte putsa kött mm. Jag hade glömt hur kul det är med matlagning! Han är så duktig så jag har fått lite dåligt självförtroende i köket men nu fick han göra annat och jag fick klara mig helt själv. Så nu har jag lite fler recept att bidra med

• muggles

Lappis: just det ja Serre diskuterade vi ju. Fast jag hade missat att ni bestämt er. Jag var där -93 tror jag, kommer ihåg att det var soligt. Har för mig att jag läst att de har typ >300 soldagar per år!

• Telemarkgrrl

Muggles, har du missat att jag älskar hundar?! Jag älskar hundar nästan lika mycket som skidåkning och min man.

• Mrs  B

Ännu en bra natt!!!!
    Hoppas hoppas hoppas det håller i sig.

Malte vaknade först 2.30 för mat och sen kom Max upp vid 06 och då var Malte också vaken. Blöjbyte och toalettbesök och sen var det kört att sova mer, men jag är ändå nöjd med att först få sova 4h och sen 3h. Helt ok för mig.

nenne
    Skickar en stor kram ifrån oss!!!!!!
    och, ja det var lite skrämmande det där frissörsbesöket.

• fru AM

Zozo: Grattis till flickan med fina namnet!

Nenne: Dj-klA TANTELÄNDE ATT LURAS. Gnugga på med burken så den glöder! (Och kanske för all del öppna den och knapra lite kapslar ...?)

Telis: Snyggt badrum! Vad fint det blev med den röda randen! Om P A luktar skumpa i dag när han går sin kontrollrunda i huset så vet jag vem som dealat flaskan ...?

Cicci: Det kanske är dags att börja hålla tummarna för dig då!!!? Dag 28 idag ...

Kram till alla i tråden - även smygläsarna!

• Mrs  B

Tinga
    Skönt att ni har blivit bättre!!!!!!
    Inget roligt alls det där med magsjukan.
    Här dras vi fortfarande med hosta och snoriga näsor och det är tillräckligt. Malte kräks fortfarande då och då och vissa dagar byter jag kläder på honom och mig 3 gånger om dagen.
    HURRA för tvättmaskin!!!!!!!!!!!

Telis
    Fint badrum!!!!!
    Skönt att få det gjort antar jag?

• start september

Jättefint badrum Telis! Jag slängde mig på galleriet för att titta, men loss kändisar ser du väl i besöksloggen så det vet du ju redan.

Här hade vi en skrikdag igår, totalt 1 h sömn sömn fördelat på tre tillfällen mellan 07 och 21. Däremellan olika stadier av missnöje. Tur att vi var två igår. När det började om 5.40 i morse var jag inte så kaxig, tack och lov somnade vi båda om vid sjusnåret och fick ett par timmar till och nu är det solsken igen. Hoppas så det var något tillfälligt.

Nu lutar det åt Verbier i vår, jag som knappt åkt i Alperna hoppas på några fina åk på mina halvdagar i backen. Det lär för övrigt vara mer än vad kondisen och styrkan klarar om jag inte gör något radikalt snart. Bra med morot i form av den resan! Det blir en superenkel studio, så vi fixar mat till henne vid behov, men får själva riktig mat i matsalen. Känns som bra kompromiss!

• MSW

Telis: badrummet ser jättefint ut! Jättfin färg på golvet!

Tinga: vi är också elaka.. Går också och hoppas på att huspriserna ska gå ner...
    skönt att ni är "färdiga" med maginfluensan nu!

I natt vaknade A varannan timme, så man känner sig lite smått seg idag! Idag är förövrigt makens första hela jobbdag sen vi blev tre! (Om jag tillåts) har jag tänkt fördriva tiden med att baka kladdkaka som jag tänkte bjuda på, på mitt jobb i morgon!

Cicci: *håller tummarna*

• Lapinette

muggles - när jag var i Serre (minns inte vilket år men det borde ha varit superlänge sen då jag fortfarande jobbade på Nordea ... jösses, typ 18 år sedan!!) så var det 20 grader och strålande sol. Superhärligt men kanske inte den bästa snön på eftermiddagarna. Nu var detta i slutet på mars så jag antar vi får lite kallare och hårdare snö i slutet av december. Hoppas bara det finns snö ... har sagt åt maken att annars får vi vandra eller hyra bil och åka ned till Rivieran och hälsa på kompisar.

Telis - ska ni köpa hund?! Vår granne mittöver har blivit med hundvalp. En liten söt sak i brunt, vitt och svart. Supergo som jag kelar med varje gång jag möter honom/henne. Det första maken sa efter vi träffat hunden ... har de också problem att få barn? Snacka om knäppa reflektioner man får när man är mitt upp i denna karusell. Våra grannar är i vår ålder så det kan ju faktiskt vara så eller så ville de helt enkelt ha en hund och kanske inte alls är inställda på barn? Vad vet vi??!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen