• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Nja, visst ska det finnas hundraser som funkar bättre för allergiker men jag kan inte tänka mig att skaffa en av dom pga:

1. Tänk om det inte funkar för oss? Jag skulle aldrig aldrig kunna göra mig av med min hund. Snarare skulle det nog vara maken som åkte ut i så fall och det vill jag ju inte.

2. Maken har astma också, dvs en kronisk inflammation i lungorna som blir värre av allergierna. Hur vet man att kroppen inte påverkas ändå, även om man inte får några direkta allergisymptom? Hans astma kanske blir sämre på lång sikt? Det skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv för.

Nej, det blir tyvärr ingen hund i Casa Telis. Jag får nöja mig med att låna kompisars hundar.

• Telemarkgrrl

Frejis, stort lycka till imorgon!

• Lapinette

Vad trist Telis men jag förstår ditt resonemang.

• Mrs  B

Lycka till Frejis!!!!!!!!!

Lappis
    Tycker också att det är dags att agera, men man är väl så inne i detta här i tråden. Vill ju inte heller lägga mig i, det är ju deras sak.

• Frejis

Lappis - jag blev ju helt borta förra gången så att jag hoppas på samma effekt imorgon.
    Jaha, det är dags för spinning tycker att det är bra att ni inte ger upp för att det kommer att fungera en gång.

Telis - jag förstår precis hur du resonerar och det är nog rätt tänkt.

Mrs_B - kan tänka att det inte blir direkt enklare bara för att man har ett barn fast man ska nog som du säger inte vänta för länge.

• FruCicci

Hej,

Ursäkta att jag är ego nu...

Har BIM idag, är på dag 28 eller dag 14 efter Böj dagen.
    Pappersmuffade i morse o det var ljusbrunt o lite rött, har haft lite lite mensvärk... men sist jag muffade för en timme sedan så var det inget met.... jag har så klart muffat hela dagen utan att något kommit....
    Men jag har ju inte några som helst känningar, inte ens dåligt humör, så jag misstänker att tanten kommer i morgon...
    Men man slutar inte hoppas förrän det brakar...

Har just läst gamla tråden, vilken nostalgi!!!!!!!!!!!!!
    Läste om hur jag plussade med Victor, o tydligen hade jag muffat o det varit lite brunt iaf, men det var tidgare innan BIM...

Tänk nenne, du frågade mig i november 2006 vilket försök för oss, det var 5, och sen berättade du med en smily att ni var på försök 1...
    Läste om Lappis flytt o alla galna bruncher....
    Tänk att vi har kännt varandra så länge...

Kokosens lista kom fram hela tiden o AM satt o väntade på att Livia skulle titta ut o var bombsäker på att jag var gravid, vilket jag var då...

Såg att ni snackat bilar, Piggis o muggles med fler. Önskar vi hade en miljöbil o att den var billig att köra. Vi har en idiotisk bil på alla sätt....
    Jag gillar MBW X6 grymmt mycket by the way...

Nu måste jag på toa , vågar knappt sen matlagning...

• Tinga

Frejis - lycka till med ÄP imorgon! Håller tummarna för många fina ägg!

Mrs B - vad skönt med en natt med någorlunda sömn! Jag har insett att vi (just nu) är väldigt lyckligt lottade med barn som sover bra på nätterna och bara kräver en matning. Eftersom maken också är hemma på heltid och barnen flaskmatas kan vi ta varannan natt, vilket innebär att varannan natt sover man 8 h i sträck och varannan ungefär 4 + 2.5 h.

Jag har haft lite svårt att få saker gjorda på sistone, men nu har jag bestämt mig för att ha målsättningen att göra en vettig grej varje dag. Jag tänkte nöja mig med att ha en som mål, för gör jag då två kan jag känna mig jätteduktig. Hellre det än att bestämma två, bara göra en och sen ha dåligt samvete. Idag har jag fixat tackkort till alla som gett oss presenter i samband med barnens födelse och nu ska jag gå och vattna alla mina sjuttioelva orkidéer (doppar dem i vatten en och en, så det tar en stund).

• Tinga

Frejis - lycka till med ÄP imorgon! Håller tummarna för många fina ägg!

Mrs B - vad skönt med en natt med någorlunda sömn! Jag har insett att vi (just nu) är väldigt lyckligt lottade med barn som sover bra på nätterna och bara kräver en matning. Eftersom maken också är hemma på heltid och barnen flaskmatas kan vi ta varannan natt, vilket innebär att varannan natt sover man 8 h i sträck och varannan ungefär 4 + 2.5 h.

Jag har haft lite svårt att få saker gjorda på sistone, men nu har jag bestämt mig för att ha målsättningen att göra en vettig grej varje dag. Jag tänkte nöja mig med att ha en som mål, för gör jag då två kan jag känna mig jätteduktig. Hellre det än att bestämma två, bara göra en och sen ha dåligt samvete. Idag har jag fixat tackkort till alla som gett oss presenter i samband med barnens födelse och nu ska jag gå och vattna alla mina sjuttioelva orkidéer (doppar dem i vatten en och en, så det tar en stund).

• Tinga

Hoppla - två likadana inlägg har jag aldrig lyckats med tidigare.

• sweetstreet

Heeeeej mina sötingar!!!!
    FYYYY vad jag inte ahr tid att vara i tråden så mycket som jag skule vilja. Men just nu försvinner bara tiden!
    Men jag tänker på er. Varje dag faktiskt.. Men hinner ju för satingens inte ens uppdatera mig längre.
    Att jobba heltid OCH ha bebis tar jäkligt mycket på tid och krafter!!!!!
    Men men så är livet. Och faktum är att jag nuter rätt mycket trots allt.
    Fast imorse var jag så trött att jag somnade på tunnelbanan och missade min station. hahahaha! Men det gick bra ändå. Jag gick av nästa och promenerade till jobbet.

Lite har jag skummat snabbt iallafall.
    Så:

GRATTIS ZOZO!!!!!!
    Jättefint namn! Hoppas ni alla måra bra trots att det verkat vara en jobbig förlossning som slutade med snitt. Har du mycket ont efter snittet???
    Jag tyckte det var j-gt on första dygnen, men det avtdog sedan efter säg första veckan. Efter två kändes det okej och efter 3-4 kände jag mig faktiskt riktigt bra igen.
    Fast jag ahr fortfarande ignen känsle just runt själva ärret/snittet. Vet inte om den kommer komma tillbaks eller om det kommer vara lite "stumt" där för alltid nu.

JÄVLA JÄVLA SKIIIIIT Nenne-skrutt!!!!!!!
    Fan vad skulle tanten till dig för då! Men jag tyckte mig iallafall ana att ni köpt hus! Jippijihooo! Grattis till det!!!!
    Och du, SNART SEEEES VI JU!!!!!
    Fan vad Askalasskoj DET ska bli då! Najsare än najsast!!!!
    Hör av dig till mig om vilken kväll ni vill ses!!!!!
    Makens syrra m pojkvän komer den 2 och stannar tom den 8:e men som sagt vi kan ju träffas allisammans i vår lilla lya. Om ni inte är rädda vare sig för folk, katter, höjder eller damråttor...

AM,
    jag har en fråga till dig och undrar ifall du har kvar samma mail som tidigare???
    Tror jag ställde frågan i din gamla blogg, men vet inte ifall du kollar den nu sedan du påbörjat din nya.

Kokosen!
    Du jobbigt med Connys fas (om han nu fortfarande är i samma fas). Men det går nog över snart. Det verkar vara mkt som händer runt 8 månader har jag förstått.
    Och DU jag ahr ju fortafarande en hel DRÖÖÖS med carmex som jag köpte till dig för lääääänge sedan men som jag aldrig lyckades få iväg. (det dåliga samvetet gnager som en liten råtta....)
    Jag hade totalt glömt, men hittade dem i en låda när jag skulle rensa en del saker för att få plats med mer saker till vår lill-Skrutta.
    Men om du vill kan jag ju lassa på Nennelainen dessa carmex och kanske ses ni på ngn brunch eller så i Stockholm framöver, och då kan hon ge dig dem???

Och vad är det Frejis ska göra?? Ska ni göra IVF nu imorgon????? Såg "lyckatill" så jag udnrar.
    Isåfall vill jag också vara med och hoppa och ropa LYCKA TILL!!!!!

Och Tinga o Mrs B,
    en Skåneträff efter julhelgen skulle nog fungera. Vi kommer till skåne mellan jul och nyår. Själva julen firas dock i Stockholm iår.
    Vad gäller en Stockholmsträff vet jag itne ifall jag kommer lyckas få in det. Juletider brukar vara så stressiga och nu med Lill-tjejen så kommer det bli en massa folk som vill träffa oss. Så vi får se. Men OM det går vore det tippentoppenkul!

Och sist men inte minst! Spännande Cicci!!!!!
    Hoppas hoppashoppas nu att pappersmuffandet gör susen i musen så att tanten inte susar dit!

Nu hinner jag inte skriva mer för jag måste fortsätta jobba.

KRAAAAMAR till er alla!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen