• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Nenne - apropå allt du ville shoppa i NYC till huset - när vi var i USa förra sommaren så var både mannen & jag såååå sugna på att släpa hem en KitchenAid hushållsmaskin/-assistent samt en dito blender. Det kostar bara en bråkdel därborta jämfört med här... Synd bara att assistenetn var så tung... Fast om man är envis så kan det säkert gå - kompisarna som precis flyttat in i sitt nya hus i helgen (som är likt vårt kommande hus) - där hade mannen nyss varit i USA i jobbet & kommit hem med en gigantisk Weber-grill!! Kostade typ 140 dollar där, samma grill här går loss på 2100 riksdaler...
    Så ta med måååånga & stoooora väskor när ni reser, Nenne!

Cicci - har sett BMW X6 några ggr i stan, men jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag gillar den eller ej. Annorlunda. Känns väldigt icke-BMW-design!

Det var säkert en massa annat jag också skulle kommentera, men har glömt det nu. Telis - jag var också en smygis när jag kollade in ditt galleri med badrummet

• Piggelin1

Just det Tinga - ang detta med att köpa hus & priserna - själva hoppas vi att priserna inte ska gå ner alltför mkt, iaf inte i innerstan, eftersom vi ska sälja vår lgh så småningom! Den enes bröd, den andres död... Hoppas att det så småningom ska lugna ner sig rent allmänt, fast nu när kongressen i USA röstade ner förslaget igår som Bush & Co lagt & alla trodde att det skulle bli JA till, då undrar man ju vartåt det barkar med världsekonomin...

• fru AM

Sweet: Jag inboxade dig min aktella mailadress häromdagen ... Men du kanske inte sett det. Testar igen!

• gosnosen

Freijs - håller tummarna så hårt så de blir blå för att allt ska gå bra idag!

• pirr!

Hej hej!
    Full rulle här som vanligt. Tänk att vi hållt på mer än två år nu!! Det trodde du aldrig, frullan, när du startade tråden va?

Hur mår du AM?
    Nenne- attans minus!
    Frejis- all lycka till!!!

Dagens egoinlägg:
    Idag byter vi till sittdelen i vagnen.. känns faktiskt vemodigt! Det är nog nödvändigt för de sista dagarna har lilltjejen fått antingen sitta (aningen ostabilt!) eller ligga på magen i vagnen för att vara nöjd!

• Piggelin1

Känner igen känslan Pirr! Jag var också lite vemodig när vi bytte Typ, nu är denna "eran" förbi!

• fru AM

Pirr!: Förstår lätt vemod över insatsbyte - men det är ett lyft när de kan sitta lite mer ordentligt. Kom i håg att spänna fast henne med selen ... Det är lätt att strunta i det i början och plötsligt en dag är de stora nog att trilla ur vagnen - när man minst anar det.

Tackar som frågar om hur jag mår! Det är ok - mår konstant illa nu och blir som en zombie på eftermiddagen (mer ä vanligt alltså). Bara hoppas att det släpper vid 12v ...?

• BrudSommar2006

Oj, jag glömde kommentera flera saker igår ju!

Vänner, vilket skräp att bara gå därifrån och lämna honom själv när de blivit ombedda att se efter honom i TVÅ minuter!!! Vad arg jag skulle blivit!

Frejis, stort lycka till men nu läser du väl inte det här förrän du är tillbaka igen och har vaknat ur drogdimman!

AM, tror du fortfarande att det är en liten kille? Du tror inte att det kan vara en liten lillasyster till Livia om du mår illa nu? Hoppas att det släpper efter vecka 12 som det står överallt, för mig släppte det efter vecka 18 men hursom så borde det ju släppa så småningom. Minns dock inte om tröttheten släppte men det gjorde den nog.

• Mrs  B

Tinga
    Hej!!!!
    Skönt att ni får sova så pass bra, inte dumt alls förstår jag..
    Här var det upp och ner i natt igen.
    Men men fick iaf sova någonlunda i 2 nätter.
    När jag var sjukskriven månaden innan Malte föddes hade jag som mål att göra en sak varje dag och det höll jag faktiskt, vilket resulterade i att jag inte blev så rastlös av att bara sitta och ta det lugnt (vilket jag var tvungen att göra).
    Försöker fortfarande ha det så för att inte allt ska komma på en och samma dag.

Sweet
    Tråddate i Skåneland absolut!!!!
    Vilket datum pratar vi om då???? 27:e 28:e dec eller????
    Behöver veta ganska snart för Max ska ha barnkalas någon gång i den vevan också.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen