• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Nu är vi hemma från Öland igen, förutom att jag inte har någon lust att jobba imorgon, ska gå kurs hela dagen, så känns det helt OK att komma hem, jag blev ju inte piggare av att vara där nere, det blev så sent på kvällarna och så for vi runt och gjorde så mycket på dagarna i och med att det var skördefestveckan. Dessutom är min säng här hemma så himla skön även om det inte är något fel på vår säng där nere heller.

Nenne, tror du inte att det var så i så fall att du inte hade någon ÄL den här gången, du hittade ju aldrig böjen, och i så fall är det kanske inte lika deppigt som ett "vanligt" försök, det var ju i så fall liksom aldrig så att det inte tog sig? Utan ÄL så blir ju mensen lite sen. Nu kommer dessutom inseminationshjälpen närmare så att ni får lite hjälp på traven, det kan ni behöva bara så att ni får känna att ni äntligen får hjälp och att det äntligen händer något. Stor kram hursom!!!

Lapinette, som sagt, jag ser många fördelar med att adoptera...! Visst, det är roligt att få se hur ett biologiskt barn som ska vara en blandning av oss två ser ut men förutom min hårfärg så är Iris inte det minsta lik någon av oss i alla fall! Jag hade gärna sluppit både graviditet och förlossning och fått adoptera när det väl blir dags för en tvåa.

• BrudSommar2006

Telis, vilket snyggt badrum! Vi har i princip inte hunnit med att använda vårt badkar än, förutom att maken badat några gånger med Iris för att försöka vänja henne vid badkaret så har vi bara badat en gång var.

• Piggelin1

Zozo - stort grattis till Léa!! Fint namn! Ta väl hand om dig & lilla tösen - ser fram emot att höra mer om det längre fram, när du har ork & tid. Kram

Nenne, men vad faen Jävla skitkärring, hålla på & luras/retas på det där viset. Om hon ändå ska komma, så kan hon väl ändå komma i tid???!!

Telis - vilket fint badrum!!
    Vi var iväg på em idag & kollade om väggarna på vårt hus kommit upp - det hade de! ...och några kompisar som köpt ett liknande hus precis intill visade sig ha flyttat in i sitt färdigbyggda hus igår, så vi kikade förbi! Superkul att ser hur de fått det & samtidigt få en uppfattning om hur vårt hus kommer att se ut när det blir klart så småningom!!!

BS - haha, du är för rolig när du skriver:
    "Dessutom är min säng här hemma så himla skön även om det inte är något fel på vår säng där nere heller." Typ, sängen hemma är nog bäst, fast jag ska inte klaga egentligen, för sängen på Öland är ju faktist OK den med Hoppas att du inte tar illa upp för att jag fnissar lite
    Hur är det annars att jobba nu - nu när du kommit in i den vardagen igen? Ok, nu senaste veckan har du ju haft semester din lyllos, men rent allmänt - känns det OK, är det kul?

• FruCicci

Jätte fint badrum telis!

Och du,hotellet vi bodde på i Nice var jätte bra. le Royal hette det nog o låg på promenaden o i närheten av Negresso + Le Meridien. Kanonläge. 3 stjärnor, men vi tyckte det räckte eftersom vi inte mer än sov där. Myckrt tyst var det oxå, trots att vi hade seaview.

• FruCicci

Psssst, jag är på dag 27.... undrar om det brakar loss i morgon eller om den ska låta vänta på sig som Nennes tant gjorde...

• Piggelin1

Har annars haft en skön helg - lämnade jobbet tidigt i fredags - mannen & jag gled iväg till bokmässan för att slippa den värsta hysteriska trängseln som det brukar vara på lördagen & söndagen. Mkt folk i fredags med, men det gick ändå att ta sig fram med vagnen. Kom hem med en hög nya pocket, ett gäng tidningar (Sköna Hem, Damernas Värld, All världens viner, King osv - typ 20 spänn styck) & så shoppade mannen tre Tintin(!)album oxå. Hade en urmysig kväll sen i soffan efter att Amanda somnat - frossade i alla våra tidningar, drack gott vin & hade tända ljus - mmm! Sååå mkt mysigare än alla kassa TV-program som det går inflation i på helgerna. Tror vi ska köra fler såna läskvällar

Konstaterade också i fredags på nytt att man aldrig ser så många kändisar i Götet som just ism bokmässan - inom loppet av tio minuter avverkade vi Viveca Lärn, Liza Marklund, Mark Levengood, Herman Lindquist & de där två killarna på Sveriges radio gjorde ngn fredagssändning direkt från mässan (den ene är skåning & den andra östgöte, Anders & ? ngnting? - gick på tv med ett tag tror jag). På vägen hem från stan igår mötte vi Björn Ranelid & sen har vi säkert sprungit förbi en hel hög till, utan att jag känner igen dem... Brukar inte ha öga för kändisar, men just ism mässan blir det så himla uppenbart, så att tom jag hänger med i svängarna...

• Liten med Mindre

Jättefint badrum Telis!

Det är jättekul när ni delar med er av inredning och annat.

Själva har vi försökt laga punka på vagnen och köpte nya slangar, som givetvis inte passade. Så imorgon blir det nog att köpa nytt hjul, undrar om man kan ha bara ett hjul som inte har luftslang? (Det var sånt meck att försöka få på slang och däck att vi inte är intresserade av att försöka med rätt slang heller... )

Sen undrar jag lite om man verkligen kan ha ÄL en vecka efter mens? Men visst är det fler som haft lite kaiko cykel efter återupptagen tant?

• Liten med Mindre

Vickan - "Oliv och pestofylld lax" är i alla fall ett av dina bidrag till receptboken.

• Piggelin1

Hmmm, verkligen helgens mest intressant inlägg jag gjorde nu...

Frejis & Sept - kul att ni gillar Volvos
    Sept - jag får erkänna att jag har dålig koll på motoralternativen till XC60 - jobbade massor med bilen förra hösten innan jag gick på föräldraledigheten & nu när jag är tillbaka så är i princip det mesta avslutat & klart. Men en inte helt vågad gissning är väl att "det kommer, det kommer" Jag tyckte att XC90 var jättesnygg när den kom, men XC60'n nu känns ju som en klart snyggare & smäckrare lillsyrra
    Jämför man dessutom med BMW X3, så känns Volvon mkt modernare. Klart kul att jämföra väghållningen på de två bilarna. När man körde slalom på slät bana var BMW'n hur bra som helst på vägen, men i övrigt kändes Volvon mkt mjukare & smidigare. Fast å´ andra sidan har X3:an några år på nacken nu, så det är väl inte speciellt konstigt...

Som vanligt - jag är expert på OT-ämnen...

Lappis - jag har också en fil med BT-recept, bla Litens saffransbullar & cookies! ...och i ärlighetens namn har jag kopierat några recept från tråden som Nenne & jag smygläser också Jag insåg förresten häromveckan väldigt tydligt att jag smygläst den länge, eftersom jag kände igen tjejen M som poppade upp efter en längre tids frånvaro. Kände igen direkt vem hon var... Oooops

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen