• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Super grattis till huset!!!! SÅÅ jäkla skönt att något äntligen går er väg!!!! (håller såklart tummarna till söndag också!)

Idag ska jag och plutten ut på första längre bilturen själva! Ska till BB och kolla hans hörsel då det ena örat inte "gick igenom" när vi gjorde det när vi var där! Tar en timme enkel resa!
    Det knäppa var att dom ringde igår och ville vi skulle komma idag på förmiddagen, dålig framförhållning! Jaja, blir bra att få det gjort!

Pratade också med dom om när vi skulle ta nästa blodprov på honom, och de tyckte att det sista var så bra att vi inte behövde ta fler!! Skööööönt!!

Sen ska vi möta upp maken och ta en sväng på höstmarknaden! (Brukar inte vara så mycket skoj, men mysigt att gå ett varv iaf!)

Om det var något mer jag hade tänkt kommentera så blev det med mig som för frullan, totalt bort blåst efter nennes inlägg!

Trevlig helg på er!

• Liten med Mindre

Nenne- massor med grattis till huset! Och en och annan tumme slinker in i "håll"-grepp här med.

Frejis - ägga på ordentligt över helgen! Hoppas verkligen att du får ut 10 toppenfina Frejis-ägg.

Och så till dagens ego-kräk-mutter:

Får man sluta mata sitt barn?? Hon vill knappt ha vanlig mat eller gröt, bara välling, men den hostar hon givetvis upp illa kvickt i denna veckas version av förkylning. BLÄ! Är så trött på igenknipen mun och kräktorkning. Nu ville hon dessutom inte fylla på det som kom upp vid frukosten, så jag har en liten gnällspik hemma. På sätt och vis skönt att mina föräldar är barnvakt i eftermiddag/kväll så att vi får komma ifrån, fast lite orolig för ätandet blir jag ju.

Men mitt eget ätande kommer inte att hejda sig - maken ska bjuda på Mancini ikväll. Första barnvaktkvällen slår vi på stort, och jag ska få mina efterlängtade ostar och vind. Slurp!

kan ju passa med frosseri, eftersom någon åkte på att cykla dubbelpass igår kväll. Kollegan som skulle köra efter dök inte upp. Från 5 pass på ett år till 3 på en vecka är ett rätt stort steg... Eller så var dubbelpasset ett "straff" för att jag kontroversiellt nog satt framför tv:n på dagen och mumsade dubbelnougat medan jag såg "Du är vad du äter".

• Lapinette

Ha en superhärlig kväll på Mancini Liten! Jag bjöd maken dit på hans födelsedag i augusti och jag säger bara åhhhh för deras pasta med tryffel!!!

• _koko_

NENNNNNNNNNEEEEEEEEEEEE!!!!! Jättegrattis till huset och här hålls det tummar och tår som aldrig förut!! Med tanke på att min cykel numera verkar vara typ 35 dagar *suck* skulle ju dag 32 inte betyda någonting för mig, men för lite mer normala människor som dig är det ju jättespännande!!! Nu JÄKLAR!

Jag och sambon fick presentkort på mancini (underbara vänner som vet mitt favvoställe) när vi fyllde 30, men vi har inte lyckats utnyttja det ännu, trots att barnvakt ingick i presenten!
    Ha en undebrar middag, Liten!!

Telis - På mig punkterade de ju ett antal små endocystor vid äggplocket, så är de små kan man bli av med dem på det sättet. Men lova mig att du ser till att få antibiotika om de punkterar några cystor på dig också!!! Infektionen jag fick var ju inte att leka med, och jag vet ju fortfarande inte om den gjort någon skada på min enda friska äggstock... Ska ju till JÅ den 16e oktober för att kolla det.

Sen har även jag glömt vad jag skulle kommentera mer...

• fru AM

Nenne: Grattis till huset!!!! Jag skickade bidrottningkapslarna till dig häromdagen (var det igår?) - så jag blir inte förvånad om du redan är på smällen! Det är så de funkar de där kapslarna ...

• muggles

Nenne: SUPERGRATTIS till huset - äntligen!!!! (som Gert F skulle sagt). Vad synd att du inte får dricka drinkar i NYC nu då?!
    El ska man hoppas att du får det så att man inte jinxar...?

frullan: lycka till med gelen! Den kanske går att använda på flera sätt? *snuskig fantasi*

frejis: härligt med 10-11 blåsor!!! Hoppas de uppför sig som de ska och släpper många produkter!

Liten: svulla på!

MSW: vad skönt med pluttens blodvärden. Antagligen är örat ok, det är väl ganska vanligt med mätfel?

Vi har fått ett litet problem på halsen. Maken opererade bort en liten cysta/vårta på handen i torsdags och fick värsta bandaget. Det finns inga plasthandskar så stora så det går över så han ringde för att höra om de kunde lägga om bandaget så han kan få ett mindre. När de hörde "blöjbyte" blev de tydligen väldigt nervösa och mer el mindre förbjöd honom att byta blöja pga bakterierisken! Min mamma har varit hos oss i 2 dgr men nu börjar hon gå maken på nerverna (hon är jättesnäll men ni vet föräldrar...). Så förmodligen får maken åka upp till Värmland till sina föräldrar så får de byta blöjor i 1,5 v. Nackdelen är att jag inte får träffa Moa då... Skumt att de inte reagerade på att maken sa att han var pappaledig, innan operationen. Vi hade ingen aning om att det skulle bli en så stor apparat (själva cystan var ju liten som en större finne no big deal liksom). Tydligen är de speciellt nervösa när de opererar händer - det var kirurg och 3(!) sköterskor, dukar, tvätta sig med bakteriedödande flera ggr, rent sänglinne kvällen innan operation mm mm...

• muggles

(Pappaledig = blöjbyte i min värld...)

• Piggelin1

God förmiddag

Har varit borta på heldagsaktiviteter i jobbet de senaste två dagarna & sen hade jag Me&I-party hemma igår kväll (Muggles, jag saknade dig! Pirr, kul att du kom med!).
    Hade det inte varit för att en väninna nyligen börjat sälja, så hade jag nog aldrig nappat på att vara värdinna - aldrig ngnsin varit det på ngt home-party förut. Men uppenbarligen måste me&i-kläder bara poppis, nästan alla som jag mailade kom med igår - hela tretton pers blev vi Fast jag tyckte den stora behållningen var att fika & tjöta Nu när jag jobbat snart en månad så har jag ju inte träffat mammakompisarna (förutom två av dem, över en lunch), kul att ses igen! Bra mix med gamla & nya kompisar helt enkelt! ...och så fick jag en ursäkt för att baka lite med!

Lappis - tack för receptet! Bra gissning ang singelväninnan Fast nu blev middagen uppskjuten lite, så det är flera veckor tills jag kan testa laxen! Men nu har jag det iaf prydligt uppskrivet, äntligen!

Nenne - GRATTIS till huset!!! Vad kuuuuuuuuuuuuuuul!!!!!!! Äntligen!! ...och snart drar ni till NYC & mannen jobbar på hemmaplan - sicket flyt ni har just nu! Håller tummarna i smyg för annat också

Frejis - hur gick tentan?! ...och vad är "chefsoraktik"?... Eller förresten, nu när jag ser ordet, så kanske du menade chefsPraktik?

Idag ska mannen & jag på Bokmässan efter jobbet! Tänkte sluta tidigt idag & glida dit en sväng. AdLibris brukar alltid sälja mängder med pocket (även nya, alltså inte ngt gammal överblivet lager eller så) till superbra pris, typ 30 spänn styck. Stor risk att några får följa med hem! Sen vet ajg att Marcus Samuelsson kommit med en ny kokbok, Africa on my mind, eller ngt i den stilen. Lite nyfiken på den med. Kokboksnörd, nähä???

• Lapinette

Jag kom hem med två kokböcker i onsdag - Fjälbacka och så en om smoothies. Såg nämligen ett av Fjälbackas recept i en veckotidning när jag var hos frissan och istället för att sniket riva ut den sidan så köpte jag boken.

Piggelin - jag som inte heller är mycket för sådana där parties, vad är Me&I?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen