• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • viktualia
    muggles skrev 2008-09-22 10:01:57 följande:
    Vickan: om jag varit i din sits så skulle jag nog inte ha kunnat hålla mig för maken utan jag skulle ha pratat om hur jag känner och "spytt ur mig" allt. Jag är nog mer som Lappis där, kan inte hålla saker inne.
    Jag har otroligt svårt att hålla inne med saker, men eftersom maken inte är nån stjärna på att förstå mina flummiga grubblerier så brukar jag vänta tills de tar mer konkret form. Det är väl den största bristen i vår relation - att han inte sätter ord på sina känslor i samma omfattning som jag. Ibland får jag ryck och "övar" med honom men rätt ofta orkar jag bara inte. Under tiden ältar jag problemet med er här eller på annat sätt.

Alla metoder är ungefär lika konstruktiva - dvs inte alls.. mer än att jag lättar på trycket. Jag ältar ju i cirkelresonemang.... hela tiden!

Slutsatsen just nu: Jag ska försöka låta bli att grubbla så mycket och bara njuta av tillvaron och sex med maken när det passar oss. Till helgen lär det vara dags för äl och då lär det ändå inte bli något... allt för att slippa chockprojektet igen!
  • Liten med Mindre

MrsB - Mindre äter ju inte så mycket frukt längre, men det som har gått ner är:

torkade plommon eller aprikoser (Kung Markattas är godast) - blötlagda och mixade

nektarin

banan (äts numer på bit)

mango (bitar från frysen)

päron (Anjou ger god puré), samt sempers burk

äpplen (golden delicious ger sött mos, tyvärr, giller svenska frukter bättre själv)

färska plommon (om de är söta)

"yoggi"burk med banan-passion gick bra förut

Hipp-burk med jordgubb-hallon-blåbär (eller nåt sånt)

Hipp-burk med tropisk mangomix o fullkornsflingor

• Telemarkgrrl

Så, nu är jag hemma igen! Mycket trött och lite fattig.

• Piggelin1

Välkommen hem Telis!!
    Tung väska på hemvägen?! Härligt att bara vara "lite" fattig! Det är ju grymt att handla i USA nu med tanke på dollarkursen!

...och hur ser badrummet ut?!

• Telemarkgrrl

Tack, Piggelin!

Ååh, jag var så grymt osmart! Jag tog makens resväska eftersom den är mindre än min, jag tänkte att "jag behöver ju inte så mycket under en vecka". Annars hade jag definitivt shoppat mer. Men jag fick iallafall med mig två par jeans till maken och två par till mig, ett par löpardojjor till mig, en skjorta till maken, en blus och en tröja till mig själv. Plus schampoo och balsam. Jag kör med sånt som man köper hos frisören, i USA kostade enliters flaskorna lika mycket som dom här hemma som är på 250 ml.

Badrummet är jättefint! Fast det är bara väggar och golv som är klara. Imorgon ska dom sätta in badkar, handfat, toalettstol osv tror jag.

• Piggelin1

Nu testade jag länken som AM klistrade in innan idag, den www.makemebabies.com - tänkte det kunde vara kul att se om den bilden man fick fram hade ngn likhet med Amanda.
    Resultat: inte nött!!
    (=ngt, för er som inte hänger med i min dialekt)
    Fanns inte ett uns likhet med Amanda, hon är dessutom MKT sötare i än resultatet jag fick

Du skulle köpt en extra väska/bag på plats, Telis!!
    Det låter iofs som om du utnyttjade väskan maximalt, med tanke på det du räknade upp, som du faktist shoppade! Gott jobbat!!

• Piggelin1

...sötare i VERKLIGHETEN... skulle det stå

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    urs fortfarande deppig och känner viss hopplöshet
    vi har ju nu gjort 2 riktiga försök och ett som jag inte vet om det var ett försök eller inte dvs jag har ingen aning om jag hade äl då men det kan jag ha haft. Så visst vi har inte gjort en massa försök så jag kanske inte borde vara så nere som jag är. men det är jag för alla säger ju hela tiden hur mycket lättare det är att bli gravid andra gången, så det är ju vad man hoppas. Men det verkar inte vara fallet för oss.

borren blev till på femte försöket, eller sjätte om man räknar det första när vi kan ha haft sex vid ÄL. Det var samma då som det första kanske försöket nu, jag visste inte när ÄL var.

Men jag har nojjat till på det här med att det "ska" vara lättare att bli gravid med tvåan och att det blir en tjej om msn har lätt att bli gravid. och kokosen vaddå vet bättrè? får man inte önska sig en liten tjej?
    men det GÖR jag.

AM tack för alla tips. Ddet är vel ungefär det jag snappat upp också det där med att ha sex dagarna innan ÄL. Men det känns som om vi är rätt ofertila så vi MÅSTE ha sex precis vid ÄL för att det ska bli något över huvud taget, Om vi har sex innan så hinner alla både tjej och kill spermierna , dö innan ägget kommer. Så jag vet inte om vi vågar chansa att ha innan Äl och inte vid.

Dessutom har jag lästa att man ska försvåra för spermierna om man vill ha en tjej så man ska inte köra ställningar där mannen kommer för långt in. Men det känns också som om det är felmetod för oss av samma anledning som ovan.

Urs. allt känns helt hopplöst just nu
    drama queen jag vet....

hoppas att frejans sprayande går bra nu!
    och vad spännande om zozo är på BB. Hoppas att allt går bra!

Hoppas även att det onda ryggarna är bättre.

telis: kul med mycket med sig hem i bagaget.
    Själv hatar jag att shoppa och främst kläder. Men utomlands går det faktiskt bra. De gånger jag varit i NYC (4st) har jag alltid fått köpa extra väska för att få med mig allt hem. Så utomlands går det bättre att shoppa. Jag borde verkligen åka en sväng nu.... garderoben behöver lyft!!!!!

Vad det gäller frukt får borren prova det vi har hemma vilket inte alltid är så exotiska saker. Men han gillar åpple, päron osv. Min mamma har stått och gjort kopiösa mängder päron och äpple mos också vilket är perfekt att blanda i youghurt till mellis eller ha som efterätt. Så har man tillgång till frukt är ju det toppen.

• muggles

Frukt: finns även frysta hallon och jordgubbar som blir jättegott som dessert el mellanmål.

Välkommen hem Telis!!! Vad har ni valt för kakel och klinkers i badrummet?

Varning - ointressant för de flesta...
    Igår ringde maken och berättade en häftig grej (Moa och han är i Värmland). Moas faster hade stått på verandan och pekat ut blommor för Moa "där är en blomma, där är en blomma" etc. Och sedan när de frågade "var är blomman?" så pekade hon på blomman och sa "dä!". "Var är pappa?" pekade på maken och sa "dä", "var är mamma?" (hon var tyst, jag var ju inte där), "var är farfar?" pekade på sin farfar. Häftigt!!! Känns som början på prat

• Piggelin1

Gomorron - nu får jag bromsa mig - var nästan på väg att svara för Telis vad gäller badrummet - har för mig att Telis & hennes makes badrum nämligen kommer att vara likt vårt ena badrum i huset Men jag hejdar mig, så får Telis svara själv

Vad kul med Moas framsteg, Muggles!!

Angående en eventuell nummer två (som vi inte ens vet om vi vill ha), så tar jag ingenting för givet alls. Jag är väldigt lycklig för att vi fick till Amanda & jag har två ganska nära vänner som båda fick till nummer ett lätt som en plätt, men nummer två har antingen inte gått alls alt. tagit närmare sex år. Så jag gläds åt Amanda & njuter av nuet. Kanske inte ngn tröst Frullan, men iaf en jämförelse om du nu tror att "alla" får till nummer två så himla enkelt. Just det, en väninna till min syster fick också till nr ett väldigt snabbt, men sen blev det ingen mer, tyvärr, fastän de väldigt gärna ville. Tror det blev en cockerspaniel istället

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen