muggles skrev 2008-09-22 10:01:57 följande:
Vickan: om jag varit i din sits så skulle jag nog inte ha kunnat hålla mig för maken utan jag skulle ha pratat om hur jag känner och "spytt ur mig" allt. Jag är nog mer som Lappis där, kan inte hålla saker inne.
Jag har otroligt svårt att hålla inne med saker, men eftersom maken inte är nån stjärna på att förstå mina flummiga grubblerier så brukar jag vänta tills de tar mer konkret form. Det är väl den största bristen i vår relation - att han inte sätter ord på sina känslor i samma omfattning som jag. Ibland får jag ryck och "övar" med honom men rätt ofta orkar jag bara inte. Under tiden ältar jag problemet med er här eller på annat sätt.
Alla metoder är ungefär lika konstruktiva - dvs inte alls.. mer än att jag lättar på trycket. Jag ältar ju i cirkelresonemang.... hela tiden!
Slutsatsen just nu: Jag ska försöka låta bli att grubbla så mycket och bara njuta av tillvaron och sex med maken när det passar oss. Till helgen lär det vara dags för äl och då lär det ändå inte bli något... allt för att slippa chockprojektet igen!