• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • _koko_

Nu gjorde jag sådär igen, skrev en fråga och försvann sen fullständigt. Kan inte riktigt redogöra för vad jag gjort under tiden heller.

Har iaf läst ikapp, och TACK för att ni delar med er av era intimkramper. Alltid skönt att ha någon att dela konstigheter med.
    Nu är dock mensen över för den här gången, skönt!

Piggis - Mina föräldrar träffades i östersund och jag har fortfarande släkt där, det är min anknytning.

BS - Iris har ju varit VÄLDIGT krävande under sitt första år, så jag förstår att du känner som du känner. Har tänkt en del på om vi får ett high maintenance-syskon, vi har ju vant oss vid conny som är världens enklaste för det mesta. Då gäller det bara att komma ihåg att vi faktiskt fått ett syskon... Och där är vi ju inte ännu!!!
    Roligt iaf att ni får njuta nu! Tror det jämnar ut sig i slutändan, att alla barn har jobbiga perioder.

Lider med er som är sjuka och har ont.

FruLlan - Är GLAD att du skriver av dig här i stället för att hålla det inne och grubbla för dig själv. Och jag FÖRSTÅR att det känns extra jävligt när mensen var sen, jag trodde verkligen att det tagit sig när jag fick veta. Men det där med tjej/kille - du vet bättre än så!

Liten/oms - Just onsdag kan inte jag, vi får besök av sambons syster med familj (japp, på dagen). Däremot blev det ingen resa norrut den här veckan, vi har skjutit på det ett par veckor.

Lappis å nenne - Blir så jäkla sugen på att testa akupunktur jag också när jag läser det ni skriver, tycker det är superintressant att läsa!!! Lappis, jobbar din akupunktör bara med barnlöshet?

Vad var det mer jag skulle kommentera?

Helgen har jag tillbringat med att måla nyinstallerade fönster och dörrar, äntligen kan man gå ut på vår fina nya altan från köket!!

• muggles

MSW: åh förlovade ni er på Vertigo??? Vi åt middag där och det var en underbar start på vår bröllopsresa - jag glömmer det aldrig.

Oms: låter jobbigt som f-n med ryggen! Men bra att du sökt behandling, kanske kan det hejdas i tid och inte bli lika illa som om du bara fortsatt ignorera det?

Vänner: vad härligt att prinsen är lycklig!!! Det är väl det bästa man kan önska för sitt barn?! Vad seriöst det låter med en utvärdering *avis på dagiset*

Nenne: går det inte att köpa en färddator på skroten? Antagligen är det inte bara en display utan hela styrenheten som behöver bytas. Hur gammal är bilen? På nyare bilar behöver man oftast bara programmera om dem (fixa buggar

Lappis och Nenne: hur vet de var det ska sätta nålarna? Kör de "på känsla" el har de liksom ett schema att följa "på torsdag sätter vi en bakom örat och gången efter det en i foten"???

Vickan: om jag varit i din sits så skulle jag nog inte ha kunnat hålla mig för maken utan jag skulle ha pratat om hur jag känner och "spytt ur mig" allt. Jag är nog mer som Lappis där, kan inte hålla saker inne.

Tinga: stackars dig som varit magsjuk. Håller med BS att vara magsjuk och småbarnsförälder är ingen dans på rosor! Man blir ju så svag...

Cicci: jäkla trist med bilen!

BS: ja man får inte vara blödig som förälder ibland! (Tänker på att ni får brotta ner Iris för att ge henne medicin.) Men innan hon är så stor att man kan förklara för henne att det är för hennes bästa så får man nog göra så. Jag får hålla fast Moa ibland när bajsblöjan ska bytas och hon vrider sig som en mask. Hon blir inte glad man herregud - vad är alternativet?!

frullan: ja när runt ÄL Moa är gjord? Vet inte, brukar säga att Moa är gjord på fyllan! På bröllopsresan drack vi ju en hel del SUPERGODA Mojitos och hade rätt mkt sex. Men det tog väl ung lika lång tid för mig och Snartis att bli gravida och hon fick ju kille?

Tror nog att Zozo är på BB om hon inte svarar på FB el mejl... Hoppas att allt gått bra!

Japp Moa har börjat gå ordentligt nu i helgen - jättekul! En ny epok har börjat...

Möte - återkommer...

• fru AM

Hej alla!

Snabbt till Frullan: Stackars Frullan - dj-la tant att luras! Detta med att göra tjejer på beställning. Det sägs ju att det går. Man ska ha sex innan ÄL - eftersom tjejspermier simmar långsamt men lever längre (har man sex vid ÄL så vinner killarna). HAr läst att mannen gärna ska ta varma bad/bada bastu (eftersom killspermierna är känsligare) - fast detta gör det nog överlag svårare att bli gravid så det kanske ni ska strunta i ... Det är också bra om man äter mycket citrusfrukter (kvinnan då, tror jag). Så räkna ut ÄL och dunka på tidigare (Livia är gjord två dagar före ÄL) och hamstra apelsiner så kommer det nog en liten Borisette snart!

NU ska jag äntligen ta och pallra mig iväg till ateljén - som idag ska vara mer skrivarstuga tror jag ...

• Mrs  B

Frullan
    Skickar en stor kram till dig!!!!
    Jag är en sån som hade lättare för att bli gravid 2:a och 3:e gången, men har ändå stött på hinder på vägen (mf). Så tråkigt!

Jag vill också gärna ha en tjej efter 3 pojkar, berätta gärna hur du tänker....

Har också en termos med varmt vatten med mig.
    Framförallt när vi är iväg på utflykter och semester.

Här är det bättre med huvudet och lite med hostan iaf.
    Har fått sova två nätter utan att hosta på natten.

Men Maxs hosta har blivit värre och nu är han även täppt i näsan så jag ringde bvc. Men ska bara åka in och kolla honom om han får feber annars ska vi köra på med mediciner. Ska även försöka ha honom stillasittande så inte hostan förvärras, men det är inte lätt med en rastlös blivande 4 åring......
    Visst gillar han att titta på tv men still är han inte då heller.

• Lapinette

koko - hon jobbar inte enbart med barnlöshet men när jag har varit där har jag endast mött kvinnor i typ 30-års åldern så jag tror att en stor del av hennes kundkrets består av sådana som mig.

muggles - de vet var blockeringarna sitter efter att ha "undersökt" oss. På så vis vet de vart de ska sätta nålarna. Jag fick nålarna på samma ställe de första fyra gångerna men sen flyttade hon vissa efter att ha gjort en ny undersökning på mig.

Undrar också hur det har gått för Zozo!!!

• Frejis

Lappis - trist att du har övergett mig men nu får vi ännu fler anledningar att hålla tummarna i november december. Med tanken på statistiken och tidigare lycka så lär det nog bli så att jag ansluter nog till dig då.

Har varit hos doktorn imorse. Tio blåsor hittades, allt såg bra ut, med mera. Själv kände jag mig bara stressad och blev ganska så ledsen över antalet, bara tio med 300 enheter puregon... Får se om drygt en vecka, det är kanske superduperägg som produceras i äggfabriken i stället.

Oms - jobbigt med ryggen. Skickar med en stor kram!

Brudsommar - det verkar ta tid att få hos ortopeden och väntan är som alltid jobbigt. Ganska obegripligt egentligen att man inte kan komma till läkaren inom en rimlig tid när man behöver det.

Cicci - Så ni har inte bilen i garaget på nätterna? Det var säkert mina landsmän som tog den, höll jag på att säga, de är "duktiga" på sådant Hoppas att försäkringsbolaget inte krånglar och att det går att fixa fram en ny bil skapligt fort.

Telis - ska inte ens säga att jag blir avundsjuk på dina shoppingsmöjligheter

Efterlyser också Zozo

• fru AM

Lite kul för alla som är bebissugna (= typ alla härinne ). Gå in på
    www.makemebabies.com/ och se hur era framtida bebisar kommer se ut!

(Jag hoppas att de hade lite fel vad gäller vårt resultat ... )

• Liten med Mindre

Hej o hallå!

FruLlis - stor kram och en spark till din tant! Min dök också upp i fredags, men det var ju första gången och mer en hoppsan. Ovanligt snäll och beskedlig, så jag får väl ett hämndbesök nästa gång istället...

Och vad gäller sexandet runt Mindre-tillblivelsen så var det nog varannan dag (och på böjdagen) samt avhållsamhet från alkohol. Inga varma bad vad jag vet, men själv fick jag massage dagen efter böjen... Intresseklubben antecknar... Minns att det var rätt varmt ute den helgen i alla fall.

Oms - det verkar köra ihop sig med fika på onsdag - ska träffa chefen på morgonen och får stressigt att hinna fram och tillbaka för att hämta bebisen (maken ska passa henne hemma på morgonen).

Kan det funka nästa vecka? (onsdag/fredag) Eller i helgen någon? Eller ses efter 18.30 en tisdag och äta/dricka något gott utan barn? (Kör igång min cykling och är ändå i stan. Ska bli skoj, sprillans nytt gym, till och med personalutrymmena är fina. )

Mindre äter fortfarande dåligt efter hosta och nya tänder, men i dag kör vi hårt mot hårt och det blir ingen välling att komplettera med.

Nån som hört nåt från zozo? *nyfiken*

• Lapinette

Frejis - 10 blåser är superbra! Hellre färre och bra kvalitet än 14-15 och endast ett tillbaka till dig. Kommer inte ihåg men fick ni några ägg till frysen senast?

• Piggelin1

Måste bara berätta om en annorlunda grej:
    Pratade med brorsan i Holland innan idag - han som fick sin andra tjej för en vecka sen. Kom på att han inte berättat hur lång hon var när hon föddes. Då berättade han att i Holland mäter man ALDRIG längden på barnen när de är nyfödda, för de vill inte tänja ut lederna på bebisen Typ att det hänt att ngn bebis fått framtida men av detta, när man "dragit i dem" för att mäta längden Skumt! Aldrig hört talas om ngt sådant ngnsin förut!
    Det skiljer sig verkligen åt i olika länder!

Samtidigt så vet jag att de skaffade en framåtvänd bilstol till äldsta dottern när hon vuxit ur babyskyddet förra sommaren/hösten. Jag "förfasade mig" över detta, det finns ju hur mkt forskning som helst om att barnet åker säkrast om det åker bakvänt, helst upp till barnet är fyra år. Men brorsan ville inte lyssna över huvudtaget & där tycker jag faktist fortfarande att han är korkad. Annars är han smart & har koll, men just där vägrar han att lyssna. Jaja, det är ju deras val

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen