• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Ang. Luciafirande på dagis: Livias dagis kör utomhus (de verkar göra allt utomhus, inkl fotograferingen förra veckan och alla mellanmål). Jag tror jag ska låta henna vara pepparkaksgumma ? Åhléns brukar ha fina dräkter ? och köpa en betydligt större storlek än vad hon eg. har så den går utanpå overallen. www.pippilotta.se har fina dräkter också (gå in under ?kläder? ? ?tomtekläder & lucianattlinnen?).

Zozo: Vilken fin liten Lea!!!

Tinga: Som sagt, beundrar verkligen er tvillingföräldrar som får det att funka!!! Min kompis har tvillingar på 7 månader och en 2,5-åring. Och är nu plötsligt helt ensam med dem. Utan släkt. Utan vänner i närheten. Fattar inte att hon överlever. Hur nattar man den stora medan de två små ligger och skriker ?? Jag var helt knäckt igår ? och jag var ändå bara där 4 timmar och då var ändå inte 2,5-åringen hemma (dagis). Jag hoppas verkligen hon kan få någon typ av hjälp av samhället ? det skulle komma någon tant igår och prata om hennes behov i alla fall.

• BrudSommar2006

Cicci, aha, då får det väl bli anskaffande av vanlig krona och ljus i handen då! Så kul att lille Victor tittade in på visningen naken! Kissar han inte inne när han springer omkring utan blöja?

Frejis, vilken spännande eftermiddag!!! Håller tummarna som sjutton. Antar att det blir ett ägg i alla fall, annars hade de hört av sig?

• BrudSommar2006

AM, pepparkaksgumma låter trevligt!

Stackars din bekant som blivt ensam utan föräldar som kan hjälpa till när hon har tre små att ta hand om! Du är snäll du som rycker ut!!!

• FruCicci

jo BS, han kissar inne o har även lagt nr 2 på golvet, men det får man ju ta...
    Vi ska börja pott-träna honom lite under hösten, då lär det väl bli ännu mer på golvet Värst var när han la nr 2 på ko-huden(en matta vi har) o sen trampade i det, inte lätt att gno rent den,och det var inte många hår kvar på mattan

• BrudSommar2006

Pust, jag har inte varit inne på Pippilotta på jättelänge men nu fanns där så mycket bra saker så jag har nog inte tid att jobba resten av dagen nu!

• BrudSommar2006

Cicci, haha, du har ni fullt upp på kvällarna då!

Nu är det lunchdags.

• FruCicci

Ja, maken springer med en disktrasa i högsta hugg för jämnan

• FruCicci

Jag ska nog inte vara så säker på graviditet kanske, efter att ha läst på FL så kan mensen var 2 veckor sen....
    Usch, nu fick jag ångest....
    Man ska intr ta ut ngt i förskott, typiskt mig....
    (har dock haft lite konstiga symptom ju???)
    Dagens depp inlägg, nu ska jag se till att komma i ordning hemma och fi´xa lunch till Victor...

kram

• Liten med Mindre

Telis - om du inte vill och törs träna nu - gör som Cicci säger och ta promenader med mycket armsvängande. Lägg till stavar så får ryggen en ännu bättre omgång. Det är de rekommendationer jag får från min naprapat varje gång jag varit där. Bra att börja med. Sen måste det ju till lite styrketräning också.

Köp ett gummiband att ha hemma - det blir inte så tungt (gör flera upprepningar för lite styrka och bättre cirkulation), så jag tror kroppen klarar det även under sprutande.

Har själv irriterande ont i ryggen nu, mestadels på mornarna, så det kvittar ju då att jag måste gå upp och väcka Mindre. Har fuskat med träning och stretch, och då blir det så. Fy på mig!

Cicci - den lägenhetsvisninge skulle jag velat vara på. Kul att se allas miner när en liten nakenfis kommer kubbande.

BS - skulle också vilja föreslå tomtekläder/röd fleece eller något annat passande i för stor storlek till Iris. Lucia ute kan säkert vara jättemysigt med. Inte så trångt och dålig luft som när alla föräldrar ska trängas med värmeljus, lussekatter och irrande barn inomhus.

• Liten med Mindre

Skulle också gärna ha lilltjejen naken mer här hemma - men alla våra golv är så attans kalla för en liten mag-hasare (alias Sälen ), hoppas det blir bättre till vintern när huset hunnit värma upp sig.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen