• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

nu ska jag baka rågrutor (eller råg kanske är fel att säga när jag bara har dinkelmjöl hemma!

• Telemarkgrrl

Hmm, jaa, jag skulle hellre stanna hemma i sängen med en påse ostbågar och låtsas som det regnar. Det är lite väl spännande för mig med den allra sista IVF:en någonsin när vi inte har fått några befruktade ägg alls förut. Jag skulle bara vilja snabbspola förbi nästa vecka.

• nennesjuttioåtta

aaah, jag trodde du hade 2 kvar! Läskigt! Men nu faaan ska det funka!

• nennesjuttioåtta

har du inte en sån fjärrkontroll?

• nennesjuttioåtta

hahaha ööh nej, men just nu hade jag velat för då kunde jag postat den till dig.

• nennesjuttioåtta

vafan jag skulle ju baka! *suckar* Varför kan jag aldrig slita mig härifrån? *uppdaterar sidan*

• Telemarkgrrl

Ja, du hade ju inte behövt den nästa vecka, du som ska till NY ditt lyllos.

Jag måste också slita mig här ifrån, jag satte ju på datorn för att planera alpresa och inget annat.

• fru AM

Hallå i tråden! Det har varit supersegt för mig att logga in här idag - har blivit utkastad så fort jag skrivit ett inlägg och fått börja om från början hela tiden ... och då har jag inte ens skrivit något snuskigt! :-O

Frejos! Det var väl ett bra äggresultat! Så kul och spännande!

Telis: Oj vad det kommer hållas tummar och tår den närmsta tiden!

Nenne: Grattis så jättemycket till huset igen! Härligt med champagne - njut! Snart är det du som sitter där med magen i vädret och suktar efter andras skumpa. Och härligt att P kommer hem!

Till er som skrivit något om min kompis som jag beättade litet om tidigare: Problemet för mig är att jag inte alls känner mig som en bra kompis nu - eftersom jag inte klarar att hjälpa henne med det som hon verkligen skulle behöva (flytta dit och ta barnen på nätterna) - det funkar inte, varken med mitt familjeliv eller min grav.trötthet eller något. Jag har helt enkelt dåligt samvete. Och nej, hennes man är inte död. Har heller inte stuckit (av egen fri vilja). Med lite fantasi kan man nog gissa. Det är en soppa och en misär.

Muggles: Du frågade om barnsängar med förvaring ... Det finns någon variant på Ilva som vi avhandlade häromdagen. Och minst en snygg på Mio.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen