• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Det är verkligen konstigt vad olika kliniker och läkare reagerar olika på samma resultat. Vissa kliniker säger stopp inga mer IVF här medan andra säger kör. Har hört så många stories om par som är utdömda och sedan ändå lyckas så jag vet inte vad man ska tro på. *nynna DiLeva* Det är ett jäkla lotteri och hittills har vi inte dragit vinstlott.

Åter igen ang. korta vs långa metoden. Så sa min/vår läkare att oftast så provar man den ena och funkar inte den så kör man på den andra. Visst låter det logiskt?! Det stämmer åtminstone på mig som kört den långa två gånger och inte blivit gravid. Har samma sak på FL-tråden fast tvärtom ... hon går på St Göran och har där kört korta två gånger så nu blir det den långa.

Annars så har jag hört samma sak som Telis dvs att det ska vara bättre för oss åldringar att köra korta metoden.

• Liten med Mindre
    Nu står det en orgasm och mognar i köket...

Ska bli spännande. Så värst många andra orgasmer har det inte blivit på sistone. Undrar när jag sovit ikapp egentligen - har inte sovit så här mycket/bra på många år (inget toaspring eller annat), men ändå är vi fullkomligt förlamade på kvällen.

Fast jag måste säga att kakan nästan svämmade över vår stora långpanna, så det var inte lätt att hålla glasyren på rätt ställe när man hällde den på den kulliga kakan.

Frejis - hängde inte riktigt med i äggdiskussionen - du fick fyra ägg - 1 till dig och 2 till frysen. Vad hände med det sista? Grattis i alla fall till utfallet!

Lappis - otäckt med blåmärket. Håller med om att hon måste träffat ett blodkärl.

MrsB - trevlig resa!
  • Tinga

Frejis - vad klok du är! Visst är det absolut så att olika människor upplever samma sak på olika sätt, beroende på vad man har med sig i bagaget.

Telis - nä, vem är det egentligen mest synd om!? Ett tag funderade jag i banorna över att vi inte försökt tillräckligt länge innan jag blev gravid för att uppskatta att få tvillingar, och sen dessutom för tidigt födda tvillingar. Ungefär som om man skulle kunna vara kräsen och bara välja och vraka kring när, var, hur angående det här med att bli gravid, vilket ju alla här inne vet inte är fallet. T ex träffade vi ett par på neo som försökt få barn i 9(!) år, och efter 3 missfall efter ivf:er fick en son född 27+5, efter den 4:e ivf:en, och i början kände jag att de nog varit "tacksammare" än jag om de varit i mina och makens kläder. Nu är jag ju glad för mina barn, men det var ändå en bit att vandra hit.

• BrudSommar2006

Halloj! Nu har jag gått med i aftonbladets viktcoach på nätet, fast timingen är inget vidare för idag ska vi äta kanelbullar här på jobbet eftersom det är kanelbullens dag imorgon, imorgon ska vi gå ut och äta middag eftersom Iris ska sova hos mina föräldrar, sedan är det födelsedagslunch med tårta hos farmor på söndag och nästa vecka är svärmor här för att baka åt oss. Fast jag hade lite tid över så då fick det bli nu.

Nu fattar jag iofs inte hur det fungerar än, man kunde klicka på ett förslag till veckomeny men det var ju bara en massa kött i det, jag hittade ingenstans där man kunde fylla i vad man faktiskt åt. Sedan kom det upp en ruta med hur många kalorier jag ska äta om dagen och det verkade vara det "hjälpen" bestod av. Betalar man så mycket för det? Man kunde också söka på kaloriinnehållet i saker men jag kan ju inte sitta på nätet och söka på varenda ingrediens jag tänkte äta på en vecka, jag får väl försöka köpa mig en bok. Ingenstans står det hur det faktiskt ska fungera, jaja, jag får läsa mer på den där sajten någon annan dag och se om jag får ut mer av det då.

• BrudSommar2006

Liten, vad duktig du är som bakar!

Cicci, nu är det snart söndag!

Frejis, håller tummarna som attan!

Lapinette, ska du köra korta metoden alltså nästa gång?

Telis, är det helt säkert att det här definitivt är sista försöket om det inte skulle lyckas den här gången? Hoppas så att ni inte ska hamna där, håller tummar och tår massor åt er också!

• BrudSommar2006

Behövde lite hjälp med min dator i förmiddags så vår it-kille var här, en väldigt trevlig kille, hursom så pratade vi om att Iris ska sova borta imorgon kväll och om revyn som vi ska gå och se och sedan frågade jag, som man gör, vad de skulle göra i helgen och då har hans flickvän sedan sju år precis gjort slut och ska flytta i helgen så det var ju en liten konversationsdödare när han satt här och blev deppig...

Mamma ringde just, de ska hämta Iris på dagis idag, och de ville att vi skulle äta hämt-Thaimat tillsammans ikväll så fram för mer kalorier när man ändå håller på!

• fru AM

BS: nej men det tyckte jag var en dålig viktcoach (aftonbladet alltså)! Får man fråga hur mycket det kostar?
    Hur många kilo är det som du vill gå ner? Min svägerska har rasat massor i vikt (25kg) med hjälp av itrim ( www.itrim.se ) (både kosthjälp och träning) och fortsätter faktiskt gå ner även efter att den mest intensiva kostrestriktionsperioden är över.

Idag har jag (och maken) varit på inskrivning på Mama Mia. Min barnmorska visade sig vara en gammal bekant (dagisförälder när sonen gick på dagis för 6 år sedan). Hur mysig som helst. Så nu är ultraljud i v 18 inbokat (strax före jul). Ska "bara" klara oss igenom fler veckor - och fostervattenprov först ... Hu.

• Lapinette

BS - planen var ju att jag skulle köra korta metoden just nu, ÄP denna vecka men nu har jag ju skjutit på det i två månader men upplägget blir exakt detsamma. All medicin ligger hemma och väntar på min mens i november...sen börjar jag spruta på 3:e mensdagen. Känns onekligen skönt att slippa nässprayen.

• BrudSommar2006

Lapinette, aha, inget nysande denna gången alltså!

AM, 400kr för sex månader, kanske inte jättemycket pengar men hittills noll konkret hjälp vad jag kan se. Man kan läsa andras bloggar och ta del av frågor och svar och så men det kan man ju göra var som helst. Jag vill också bli av med 25 kg, ska spana in den där sidan du rekommenderade senare för just nu blev jag lite irriterad. Just nu kan jag ju inte motionera men känner att jag lika bra kan börja äta bättre medan jag väntar på den där ortopedläkartiden...

Vad mysigt med inskrivning!!!

Nu väntar kanelbullefika.

• Piggelin1

Telis - jag ses jättegärna när du/ni är i Götet. Mannen din var ju så himla trevlig när vi sågs i Verona, så jag träffar gärna honom med & kan i såfall ta med även min bättre hälft Han gillar er skarpt han också!
    Nu vet jag iofs inte säkert vad vi pysslar med exakt den helgen, det finns en liten risk att vi är ute på vift, men om inte - så ses jag väldigt gärna!

Men måste ju berätta en kul sak - Amanda tog två steg igår!!! Hon har ju stått utan stöd några ggr de senaste två veckorna, häromkvällen säkert en halvminut (WOW, i vår värld!)! Då tog hon ett steg, vid två tillfällen, men kändes inte riktigt som om man kunde kalla det "första steget", det var ju mest parera lite. Men igår när hon faktist tog två (!) steg, då kändes det lite mer "på riktigt"!! Det är såååå häftigt att se! *vrålstolt mor*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen