• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

muggles - tack för frågan! Jag ska erkänna att jag bröt lite av min späkelse igår genom att ta ett glas vin tillsammans med mina väninnor. Till råga på allt så bjöd sedan en av killarna som jobbar på stället på ytterligare ett glas men där smuttade jag mest och bytte sedan glas med väninnan (stackars henne). Tycker att späkelse är ok i vissa doser, någon rimlighet får det vara så ett halv - ett glas vin i veckan får jag tillåta mig själv.

Gällande träningen så fortsätter jag att smygåka på spinningpass, 2 ggr i veckan. För mig är detta en drastisk nedskärning samt att jag aldrig tillåter min puls att skena iväg utan sätter mig då ned och tar det lugnt.

ÄL - pågår just nu. Ännu ingen stegring på termometern som betyder att jag precis har haft den.

Akup - glömde nog säga att efter min senaste akup då jag fick en nål i vardera hand (nytt) så blev jag svart/blå i ena handen. Hela partiet under tummen ... ser ganska så läskigt ut. Idag är det inte lika påtaligt men jag ska fråga henne om detta nästa vecka.

• Lapinette

Detta var (ovan) ett totalt egoinlägg. Nu till er övriga.

Frejis - vad härligt!!!! Tänk att kortametoden verkar vara något för dig. Antar att du nu kan vänta med att fundera på vart ni ska göra nästa IVF. Först och främst så kommer det ju att funka denna gång och sen har ni två eskimåer till ett syskonförsök. För du ville väl ha en stor familj, har jag för mig.

gosnosen - ÄP vecka 47. Då har du alltså BIM den veckan jag ska göra ÄP (vecka 49).

nenne - vad härligt med huset! När flyttar ni in?

AM - du kan inte göra mer för din väninna än att finnas där och vara ett stöd.

Vänner - skitkärring på jobbet! Tycker att hennes chef borde ta tag i det då han verkar vara väl medveten om vad som händer. Har inga erfarenheter av knasiga jobbarkompisar. Måste ha haft en jäkla tur.

• FruCicci

Hittade detta på den underbart bra siten Growing People!
    Ger ju lite hopp iaf...

Det som egentligen är konstant är tiden från ägglossningen fram till nästa menstruations första dag; den är nästan alltid 14 dagar. Det betyder att om du har kortare intervall mellan menstruationerna inträffar ägglossningen närmare föregående menstruations första dag, och om du har längre intervall inträffar den längre ifrån denna dag.
    Om du minskar antalet dagar du brukar ha mellan menstruationerna (första dag till första dag) med 14, får du det antal dagar du ska lägga till från senaste mens första dag för att veta när ägglossningen sannolikt blir.
    HUR SOM - ingen tant fortfarande.

Victor är mkt bättre idag, skönt! Vi hade barafönstret öppet i natt o slapp gå ut. Han vaknade dessutomk bara 3 ggr!!! Så jag har sovit ok, han liiger iofs på mig o sover, men man har lärt sig sova så också

Klart Conny ska få syskon KOKO! Eller hur
    Nu kör vi varv 2 tillsammabs med, vilket barnstuga det blír

Mugglan; Tänk att så många har varit med om denna avundsjuka på sina arbetsplatser... vi pratade om detta på en släkt träff i augusti o det visade sig att 3 av tjejerna (kusiner o ingifta till maken) har varit med om liknande. Sugkärrningar som blir ett fruktansvärt hinder i ens vardag på arbetet.
    Jaja ja ja

• Lapinette

Glömde en kommentar.

Cissi - varför läser du på FL??!! Du vet ju att där inne kan vad som helst hända. Mensen kan utebli ett år likväl som den kommer efter 20 dagar. Du känner din kropp bäst och vet hur du brukar ha dina cykler.

• FruCicci

AQppropå vin Lappis, jag drack en halv flaska i går.... ha ha, man måste passa på innan man testar i fall det blir +.

Just det AM, du har ju verkligen ställt uppp för din värninna!
    Förstår att det var jobbigt dock... glömde kommentera det...
    Önskar att jag kan ställa upp likadant om ngn behöver det.

• Lapinette

Cissi - du är gravid! Som du säger ovan så får man alltid mens 14 (fast jag kan även få någon dag senare) dagar efter ÄL. Har du tagit tempen? Lite nyfiken bara för den ligger högre om man är gravid. Dippar den så är mensen på väg vilken dag som helst.

• FruCicci

Lappis, jag kollade med där för enkelhetens skull. Visst känner jag min cykel, men jag vet ju inte hur jaghar rubbat den sen i somras. Innan jag blev garvid i våras hade jag bara en första konstig mens, sen en till som verkade normal, sen blev jag gravid - abort, sen konstig blödning 7 dagar förtigigt i augusti o ny kanske sen mens?
    Hade allt löpt på som vanligt sedan april odå jag fick tillbaka tanten hade jag inte brytt mig o varit säkrare.
    Nu känns det som att möjligheten att det kan vara tjing tjong är ganska stor....
    Men annars läser jag inte där, jag blir helt stressad av den siten. Folk är galna, elaka och hysteriska där.

• MSW

Vänner: Jobbigt när det strular så! Synd att hon inte var gammal nog för pension heller.. Hoppas att du inte behöver ha allt för mycket med henne att göra!

Nenne: Ska bli skönt att skriva på antar jag.. Då är det juh verkligen färdigt sedan!!

Vi funderar på att gå och kolla på ett hus på torsdag (öppenvisning).. Inte så jätte allvarligt intresserade, men öppnavisningar känns som att man kan gå på iaf.. Och det kan juh vara bra att titta på några hus, innan det blir allvar så man vet vad man vill!

Det är verkligen mycket ivfer "i omlopp" nu! Så spännande! Hoppas att allt går bra för alla!

Jag förstår mig inte på hur min son sover.. Igår sov han högst en halvtimme i sträck hela dagen, fram till 23.30, då tog vi in honom i vår säng och stoppade in nappen (något som mest gjort honom ännu argare under kvällen) och han somnade och sov till 5.15-5.30.. Tycker att han är för liten för att vara så.. Jag menar, har han väl somnat i sin säng borde han sova lika gott där som i vår.. Men men, så länge han sover så bra på nätterna så känns det som att det inte är hela världen! Igår var han på bra humör annars (förutom på kvällen)..

• MSW
    FruCicci skrev 2008-10-03 09:19:00 följande:
    Lappis, jag kollade med där för enkelhetens skull. Visst känner jag min cykel, men jag vet ju inte hur jaghar rubbat den sen i somras. Innan jag blev garvid i våras hade jag bara en första konstig mens, sen en till som verkade normal, sen blev jag gravid - abort, sen konstig blödning 7 dagar förtigigt i augusti o ny kanske sen mens? Hade allt löpt på som vanligt sedan april odå jag fick tillbaka tanten hade jag inte brytt mig o varit säkrare. Nu känns det som att möjligheten att det kan vara tjing tjong är ganska stor....Men annars läser jag inte där, jag blir helt stressad av den siten. Folk är galna, elaka och hysteriska där.
    Men du testade väl? Och fick tillslut böj? Då måste det väl vara 14 dagar efter.. (enligt ditt inlägg ovanför..) Alltså, kommer inte mensen som vanligt beror det på vad som hände innan ÄL... Sen är det 14 dagar som gäller...
  • FruCicci

MSW, jo jag fickböj på dag 17 eller nåt sådant...
    Enligt vad jag förstått kan ju testen visa positivt trots att man inte har ägglossning... men d´å borde jag ju fått mens nu... sen kan man ju få försenad mens vid stress o sorg etc, men jag har inte genomgått ngt av det nu....
    äsch, vi får se på söndag helt enkelt.
    Tror jag själv är gravid, men man blir lite fundesam mellan varven och sen har jag inga symptom längre heller....
    Shit the same
    Gulligt att ni engagerar er i mig iallafall, tack...
    Nu lämnar vi detta och fokuserar på er andra...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen