• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

åååå KRAM VÄNNER....vad trist.... jag ska ge dig godfa rådf nästa vecka...
    OCH jag hinner självklart shoppa till dig!NO PROBS.
    Victor har bara falsk krupp på nätterna, dagarna är han ganska ok... glad iaf. När man har falsk krupp är det bra att ta ut dem Så ut till affärerna kommer jag
    >KRA>M IGEN

• Vännerfan

Tack Cicci! Hoppas V blir frisk snart!

Har kollat på soffborden Moa och Victor på Mio nu!

Ska krypa ner hos maken nu. Hoppas jag inte blir väckt inatt så jag ligger och ältar. Dumma kärring (och nu är det inte tanten jag menar ).

• Telemarkgrrl

AM, inte ska du ha dåligt samvete! Du verkar ju ställa upp minst lika mycket som man någonsin skulle kunna begära.

Vänner, usch vad jobbigt att behöva jobba med en sån människa! Sicken ragata! Hoppas att du kan göra som hennes chef sa och inte ta det personligt, det är ju så uppenbart att det inte har något med dig att göra.

Kramar till er bägge! Hug 3

• viktualia

Vänner - känner igen beskrivningen av dagen på jobbet. Själv har jag satt ner foten två gånger på två dagar. Två olika personer och två olika "case". Fast båda "casen" går ut på att berörda personer ska få information i rätt tid och inte undanhållas förutsättningar som är viktiga för att kunna jobba proffsigt. Ångrar inte något av utbrotten, lyckades hålla mig hyfsat kall/konstruktiv men tyvärr har det nog inte hjälpt alls.... ingen av de berörda personerna har nog fattat ett jota... eftersom de inte VILL förstå/ändra på sig. Tröttsamt värre!

Men men.. det är få gånger som helgen är så efterlängtad som den kommande och jag ska faktiskt INTE ut och resa = najs!

Ska förresten på tjänsteresa till din metropol, Vänner, men har tyvärr fullbokat schema. Hade varit skoj att ses annars!

• fru AM

Nu säger fru AM godnatt och går och gräver ner sig i kudden (och i en bok en liten stund). Ses imorgon!
    Good Night 2

• Piggelin1

Frejis - GRATTIS till de finfina äggen!!!

Nenne - GRATTIS till huset!! Vad kul att allt gick i lås! Äntligen!!

Telis - tumhållning pågår! Kram

Koko - du skrev att du kollar ÄL - är ni på G att börja jobba på en nummer två?!

Vänner - känner igen det sååååå väl! Been there, done that Skitjobbigt! Speciellt som när man brukar ha ganska lätt för att komma bra överens med de flesta kollegor man har. Då tar en sån här idiot en sån jädra massa energi från en - låter som en riktig Power-sucker

• Tinga

BS ? maken kör en kombination av semester, pappa-dagar och föräldraledighet under de 3 månader han ska vara hemma. Eftersom vi har två barn kan vi ta föräldraledigt för varsitt. Anledningen till att man får något fler föräldradagar som tvillingföräldrar är för att båda två ska kunna vara hemma tillsammans.

Jag mådde ju superbra under min graviditet, och det är säkert delvis därför som jag tagit så hårt att den tog slut alldeles för tidigt. Sen handlar ju en graviditet inte bara om barnens fysiska utveckling utan även om föräldrarnas mentala utveckling; att man helt enkelt ska vara förberedd för att ta emot ett barn. Mycket av den utvecklingen sker ju under den sista trimestern, men hela den missade ju vi. Dessutom blir det ofta mer graviditetskrämpor mot slutet, och det är också en del av utvecklingen; att man ska längta efter att barnet ska födas.

Piggelin ? ja, psykologen på neo är verkligen super! Hon är väldigt konkret och ?rakt på?; inte alls så där flummig som jag (fördomsfullt) tänker mig att psykologer är. Hon är ju väl insatt i hela vårdförloppet för våra barn, så det känns som att det är bra att diskutera med henne. Ska man ta tag i det senare måste man ju förklara allt om vad som hänt, men nu är det liksom bara att köra på.

Cicci ? tack för kramen! Jo, det har onekligen varit en mycket tuff tid, som jag innerligt hade önskat att ingen annan skulle behöva uppleva.

Spännande att följa din plusjakt!

AM ? usch, stackars din kompis! Jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete för att du inte hjälper till mer, för du har säkert redan gjort mer än de flesta.Vi har ett starkt socialt skyddsnät runtomkring oss, med både föräldrar, syskon och vänner, och det är jag innerligt tacksam för.

Frejis ? vad kul att det gick så bra! Grattiskram!

Nenne ? vad härligt att husköpet är i hamn nu! Grattiskram till dig också!

Vänner ? det är så tråkigt att en enda tradig människa kan förstöra så mycket för så många. Hoppas att du kan skjuta det ifrån dig, för hon är inte värd den energin. Kram!

Gosnosen ? vad skönt att du och din man kan prata ordentligt om era bekymmer. Det betyder jättemycket, tror jag. Maken och jag kan också prata om allt, men eftersom han inte är den som var gravid blev ju förlusten av graviditeten inte lika påtaglig för honom. Därför är jag glad för att jag kan bena ut det med psykologen.

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-10-03 00:06:54 följande:
    Jo, det har onekligen varit en mycket tuff tid, som jag innerligt hade önskat att ingen annan skulle behöva uppleva.
    Jag önskar nog ändå att jag hade fått det, även om jag förstår att det har varit tufft.
  • muggles

AM: jag tycker du har gjort mer än de flesta gör i samma situation. Många säger "ring om du behöver hjälp" men kanske inte menar det rent praktiskt. Min och Piggelins gemensamma singelväninna erbjöd sig förra året att gå ut med Moa ngn timme så att jag fick sova ikapp (när jag kämpade med amningen på nätterna och var helt förbi) och jag tog aldrig emot erbjudandet för det löste sig mha av min mamma, men jag uppskattade erbjudandet något enormt!

Nenne: gött med huset!

Frejis: JIIIIIHAAAAAAAAAA!!! Vad kul!!! Äntligen har ni lite flyt. Hoppas hoppas att det slutar lyckligt!

Cicci: jag tror som koko - du är på smällen och sluta läs FL! Har glömt att skriva det men vad otroligt jobbigt med Victors krupp! Jag rös när du skrev det om att han kämpar med andningen och är rädd - brrrr... Stackars stackars Victor.

Vickan: bra att du försökte diskutera med maken iaf.

Vänner: vad tråkigt att du tog så illa vid dig! Men vad skönt ändå att hon verkar vara känd för att snacka skit så att ingen tar henne på allvar! Bra att du diskuterade med hennes chef tycker jag - då är det "out there". Sedan kan man tycka att chefen kunde ha tagit ett snack med den kvinnan el kanske ni alla tre ihop för att reda ut det, men min erfarenhet av chefer är att de allra flesta är väldigt fega och konfliktundvikande...
    Jag har nog inget bra råd mer än att stå på dig och undvik den kvinnan så mkt det går. Att man är ett hot mot andra kvinnor som har mindervärdeskomplex har jag också upplevt och det är inte mkt man kan göra - det är ju hon som äger problemet, inte du.

Telis: hoppas att ÄP går vägen nästa vecka!!!

Lappis: hur går det för dig med allt? Träning, ÄL, ...?

• muggles

Det jag var med om på min första riktiga arb.plats var att jag hade en position (som 25-åring) som var högre statusmässigt än den 10 år äldre kvinnan som var vår sekreterare. Det var fö på den arb.platsen som jag och Piggelin träffades - 1995!!! Way back...

Iaf, hon var sekreterare åt gruppen och skulle skriva protokoll, kopiera papper, faxa, fixa möten, boka hotell åt oss i gruppen (som förutom mig bestod av män). Hon gjorde ju allt detta åt männen men inte åt mig... När jag ngn enstaka gång fick henne till att skriva protokoll åt mig så kom de tillbaka fulla med stavfel och annat så det gick snabbare att göra det själv. Det slutade med att jag jobbade övertid (gratis, för vi hade ingen övertidsersättning) för att hinna göra allt som de andra i gruppen fick hjälp med. Jag försökte med allt; jag försökte vara kompis med henne, försökte ge henne order, försökte be snällt, ... Det gick helt enkelt inte. Hon saboterade för mig för att hon kände att jag som var 10 år yngre än henne och hade högre utbildning minsann inte skulle komma där och tro att jag var ngt. Suck. Jag tog även upp det med min chef som inte gjorde ngt åt det. Ja ja det är länge sedan nu...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen