BS ? maken kör en kombination av semester, pappa-dagar och föräldraledighet under de 3 månader han ska vara hemma. Eftersom vi har två barn kan vi ta föräldraledigt för varsitt. Anledningen till att man får något fler föräldradagar som tvillingföräldrar är för att båda två ska kunna vara hemma tillsammans.
Jag mådde ju superbra under min graviditet, och det är säkert delvis därför som jag tagit så hårt att den tog slut alldeles för tidigt. Sen handlar ju en graviditet inte bara om barnens fysiska utveckling utan även om föräldrarnas mentala utveckling; att man helt enkelt ska vara förberedd för att ta emot ett barn. Mycket av den utvecklingen sker ju under den sista trimestern, men hela den missade ju vi. Dessutom blir det ofta mer graviditetskrämpor mot slutet, och det är också en del av utvecklingen; att man ska längta efter att barnet ska födas.
Piggelin ? ja, psykologen på neo är verkligen super! Hon är väldigt konkret och ?rakt på?; inte alls så där flummig som jag (fördomsfullt) tänker mig att psykologer är. Hon är ju väl insatt i hela vårdförloppet för våra barn, så det känns som att det är bra att diskutera med henne. Ska man ta tag i det senare måste man ju förklara allt om vad som hänt, men nu är det liksom bara att köra på.
Cicci ? tack för kramen!
Jo, det har onekligen varit en mycket tuff tid, som jag innerligt hade önskat att ingen annan skulle behöva uppleva.
Spännande att följa din plusjakt!
AM ? usch, stackars din kompis!
Jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete för att du inte hjälper till mer, för du har säkert redan gjort mer än de flesta.Vi har ett starkt socialt skyddsnät runtomkring oss, med både föräldrar, syskon och vänner, och det är jag innerligt tacksam för.
Frejis ? vad kul att det gick så bra! Grattiskram!
Nenne ? vad härligt att husköpet är i hamn nu! Grattiskram till dig också!
Vänner ? det är så tråkigt att en enda tradig människa kan förstöra så mycket för så många.
Hoppas att du kan skjuta det ifrån dig, för hon är inte värd den energin. Kram!
Gosnosen ? vad skönt att du och din man kan prata ordentligt om era bekymmer. Det betyder jättemycket, tror jag. Maken och jag kan också prata om allt, men eftersom han inte är den som var gravid blev ju förlusten av graviditeten inte lika påtaglig för honom. Därför är jag glad för att jag kan bena ut det med psykologen.