• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • _koko_

Är sjukt avis på nenne som får åka till NY OCH träffa sweetan o lillkaramellen...

Och är inte ett dugg överraskad över kommentaren ang dina fransar, nenne, dem ser man ju innan man ser dig om du kommer runt ett gathörn. De är FANTASTISKA, och jag tror att jag sagt det förut dessutom?

Piggelin - Inget går dig förbi. Ja, eftersom conny inte direkt blev till på en kafferast (eller så var det just det han blev??!! ), tänkte vi att det är lika bra att sätta igång och försöka. Skulle det gå lätt den här gången är ett syskon mer än välkommet, och skulle det inte göra det vill vi ju veta det.
    Och döm om min förvåning när jag fick BÖJ i torsdags!!! Jag trodde ju bara att det var rätt dag att börja testa på, inte att det redan var dags! Hahaha, har ALDRIG gjort av med så få CB-stickor förut...
    Och jag som varit en riktig surkärring i veckan och inte alls varit intresserad av något sånt fick nu bjuda till lite, vilket resulterade i ett par riktigt bra omgångar i sänghalmen.
    Fast jag tänker inte räkna med att jag faktiskt har ägglossning bara för att jag fick böj (med tanke på mina prövade äggstockar).

Apropå viktnedgång använde jag mig av hälsovakten när jag ville lära mig äta bättre. Då var det ett program man köpte, nu tror jag det är internetabonnemang som alla andra. Minns dock att de hade (då iaf) en stor databas med kaloriinnehåll i både råvaror och maträtter som man kunde slå i. Allt man åt matade man in, och så fick man se hur många kalorier man ätit, men även hur de var fördelade (fett, kolhydrater osv), samt vitaminer och mineraler! Var väldigt nöjd med programmet; gick ner de kilon jag ville och mådde framför allt väldigt bra av att äta mer varierat och näringsriktigt.

Telis - Hur har det gått med boken förresten? Har du ändrat kosten någonting? Var och åt tapas igårkväll (mums!!) och blev vansinnigt uppblåst i magen, så nu sitter jag och funderar på varför. Har även upptäckt att jag får ont i magen direkt när jag dricker juice... Det här märkte jag inte av förut när jag åt vetemjöl, då hade jag nog rätt konstant uppblåst och ond mage...

Oj, vad långt det blev! Kram på er alla!

• Telemarkgrrl

Vickan, min man har massor med högskolepoäng i matematik men att han självmant skulle räkna ut min ÄL? Njae, det är ytterst tveksamt .... han förlitade sig nog på att jag sa till.

• Telemarkgrrl

Koko, jag slutade helt med socker och vete under ett par veckor men sen kom USA-resan och då var det helt möjligt att försöka hålla en sån diet. Jag kände inte heller någon skillnad på dom två veckorna men å andra sidan gick jag ju på Synarela då så det var kanske fel tillfälla att försöka se någon effekt på endon. Jag tänkte ge det ett nytt försök nu när jag måste sluta med Synarelan.

Spännande med era nya försök, håller tummarna för att det går fort och på vanlig väg den här gången!

• Telemarkgrrl

Ingen idé att sluta med socker och vete idag heller för nu ska vi snart iväg på brunch på ett ställe som enligt reklamen har en klassisk marängsviss påmenyn.

• FruCicci

KOKO, nhar du fått böj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Shit pommes frittes!
    HOPPAS det tog sig!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad kul vi ska ha med våra små bebisar nr 2...

Ha det fint Nenne!

• FruCicci

Va???
    Maräångsviss, nu får du berätta vart det är!!!!!!!!!!!!

• Zozo

BrudSommar - för mig funkade inte viktklubben heller, rent praktiskt. Systemet är ju i princip det samma som viktväktarnas annars, men jag har inte alltid datorn framme/med mig och da blev det oordning. Själv har jag gatt ner 22 kg med Viktväktarna och det passar mig allra bäst. Jag ska börja om med det sa fort jag fatt kläm pa tilläggsinfon ang ammningen. Inget system passar alla - GI funkar inte alls pa mitt sätt att äta. Ska man ner mycket behöver man hitta ett system som passar en själv.

• _koko_

Telis - Jag har ju hållit upp med vete i 1½ år nu, så du får nog ha lite mer tålamod. Men jag förstår verkligen att man inte kan åka till usa med specialkost. Jag började ju äta mjölkprodukter igen när vi var i usa för ett år sedan - tänk er att åka till skräpmatens land och varken äta mjölk, ost eller vetemjöl... Nä, vetet höll jag på eftersom jag hade hållit upp så länge redan, men mjölk, yoghurt, grädde, glass frossade jag i.

Cicci - I know, helt osannolikt!! Nu är frågan hur jag ska låta bli att bygga upp förväntningarna (fruLlan, darling, jag hälsar nog snart på i ditt hål...)...

Och jag vill också veta var de ha marängsviss på brunchmenyn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Izzie
    grattis i förskott på bröllopsdagen! Hoppas ni har det toppen!!!

Telis
    ahaaa..Champoluc! Har inte varit där men längtar redan till säsongen! och lycka, lycka till på ULet och ÄP!

koko
    hhahaha, lycka till med böjen!!!!

Lapinette
    ha det sjukt bra i Andausien!!

Cicci
    men hallå eller?!?! Har du testat än?? Fast jag vet ju redan svaret, och du med. MOHAHAHAHAHAH!!!

Ni andra goa tjejer
    ha en skön vecka! Tänker på er!

hahah maken har sjungit på New York, New York hela förmiddagen! NU drar vi! Tjelingeling!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen