• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Cicci: låter inget vidare det din make sa - vad känner du?? Tror du att ni kan lösa det? Ni planerade ju det här ihop - har han ändrat sig nu??

Zozo: låter jobbigt. Hoppas du får ha henne för dig själv snart!

Vänner: jag röstar för platt-tv på väggen. Bra mot klåfingriga barn också Köp en sladdlist - det blir snyggt att gömma sladdarna i. Våra vänner har tv:n på väggen och tv-bänk under. i tv-bänken har de filmer, dvd-spelare mm.

BS: vad tror du om att hyra en cross-trainer/motionscykel och ha den stående hemma. Och så väljer du ut ett favorit-tv-program som går några ggr i veckan och så bestämmer du dig för att se det programmet medan du tränar. Lika bra som att sitta i soffan och dega så kan du ju köra ett pass, blir kanske inte lika tråkigt att träna då? Och så kan du ha koll på Iris samtidigt. Jag tror du får snabbare effekt om du tränar samtidigt som du håller koll på maten.

Nenne: snygg tv-bänk och snyggt soffbord!

• FruCicci

Mugglan, tror ej han menar det... men men man blir ju ledsen....

• Lapinette

Går in här för att titta på Cissi plus. Förstår din man hur mycket han sårar dig? Förstår att du inte vill testa idag. Regn, regn och bråk ... imorgon ska solen skina !

Zozo - låter jobbigt med svärföräldrarna. Kan du inte säga till att du behöver lite egentid och plats? Min svärmor känns också lite som en hundvalp som följer en i fötterna men efter några dagar så brukar vi ha funnit våra platser och det känns bättre.

Håller med Mugglan med träningscykeln. Om man har plats är det klart bra att ha hemma. Jag skulle rekommendera 30 minuter varje dag och så inga sötsaker/socker så händer saker. I promise!

• Vännerfan

Cicci, Nej, vad trist att ni bråkat! Man blir ju extra känslig när man är gravid också. Förlåt om jag tjatar men hur gick det med rådgivningen ni skulle på? Blev det nåt?

Zozo, Låter jättejobbigt. Jag kan också bli tokig på sånt. Hur länge skulle de stanna?

Och nu blir det mer OT...

Mugglan, det blir nog tv:n på väggen. Och sladdlist precis som du föreslog, för vi får inte plats med sladdarna i väggen.

Och inga stommar bakom skjutdörrarna. Susade iväg diekt efter att jag fått Kokos svar igår och kollade på Elfas dörrar och det fanns ju hur många snygga varianter som helst. Men vet inte hur det blir bäst att kombinera. Kan tänka mig vitt, ek (men tror jag i så fall bara vill ha listerna i det, inte hela dörren) och ev. nån spegel. Detta med spegeln pga att garderoben är det första man ser när man kommer in genom dörren till sovrummet och då är det ju snyggt om man även ser sängen i spegeln. Men det fanns ju massor av olika vita- halvtransparanta, glansiga och vanligt vitt... Usch, detta känns så ytligt att skriva om när man tänker på alla verkliga problem där ute. Det är nog det som gör att inredning inte riktigt ligger för mig. Men visst, möbler måste man ha, så är det väl... Och det är ju mycket som är ytligt som ändå är roligt.

Så, scrolla ni som vill, annars tar jag nytt djupt andetag och fortsätter fråga er som vet eller som vill tycka till:

Blir det "over-kill" att ha TVÅ Lamino-fotöljer? Vi har en soffa (Ikeas 3,5-sits-soffa Stockholm) och ska ha ett soffbord och sen två fotöljer mitt emot det. Och vill ha några lite nättare. Och sköna- och det är ju Laminosar. Men de kanske blir felplacerade där? (Kommer inte ha fotpallar i så fall.) Jag tänker mig att man sitter i en sån fotölj när man typ ska läsa en bok eller ev. kolla på tv. Kanske inte när man sitter mitt emot några och pratar? Alltså, läsa kommer man ju kunna göra där också iofs. Förstår ni hur jag/vi tänker?

Har en fråga till, men väntar med den för jag vil inte döda tråden med inredningssnack...

Hittade för övrigt inte Nennes lägenhet! Bor de inte i F???

• Lapinette

Vänner - nenne bor inte i F utan i G . En två med en gata som har fisk i sig.

Har själv ingen Lamino men tycker också den är lite mer en läsfåtölj än en gästfåtölj så det beror ju på vad tanken är med den. Vi har själva en Smile www.brunstad.se/default.aspx&product=3075 och är jättenöjda. Den är skön och inte nätt. Passar oss perfekt.

• Telemarkgrrl

Cicci, vad tråkigt med bråk. Hoppas att ni haft det bättre idag så att plusset imorgon känns rätt och roligt!

• Telemarkgrrl

Jag har en Lamino och tycker att den är definitivt mer en gästfåtölj än en läsfåtölj. Men det kanske beror på att jag omöjligen kan sitta och läsa utan att dra upp fötterna under mig och det funkar inte riktigt i Laminon?

• Telemarkgrrl

Idag har vi varit och tittat på en lägenhet, vi hade lite hoppats på att det inte skulle vara något intresse nu i dessa instabila tider men det var fullsmockat lång nere i trapphuset som vanligt. Jag förstår inte att vi ska ha samma smak som alla andra.

Och så har vi bokat en resa till Paris över jul - wiiihhiii! Funderar nu på om vi skulle boka in ett besök på Zozos favoritrestaurang (Le Procope) men hittar ingen meny på nätet. Så Zozo, om du ser det här, vad har dom för mat på det där stället?

• Telemarkgrrl

Zozo igen, jag glömde säga att det ju låter fruktansvärt jobbigt att ha besök av en sån svärmor så här tidigt. Hoppas tanten åker hem snart. Och så en Paris-fråga till: ni var inte så nöjda med Altitude eller hur?

• Lapinette

Telis - Paris över jul, vad har ni mer för planer att göra där? Kanske ska fråga detta i restråden?! Har ju själv spenderat två jular i London med mitt ex som ville undvika allt vad högtider hette...ja och så en jul i Thailand också. Vartannat år fick jag min jul med släkten, vartannat åkte vi iväg.

Så du tittar inte enbart för nöjes skull på lägenheter?! För mig kommer det inte längre än till att drömma på nätet och möblera samt renovera i huvudet. Har varit på väg till ett par hus men så har annat dykt upp och det har känts lika bra att inte bli sugen. Skulle dock jättegärna gå och titta på mitt senaste fynd men det är visning när vi är i Andalusien. Säkert en mening med det.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen