Cicci - grattis till plusset!
Muggles - tackar som frågar; vi har haft en jättebra helg.
I fredags eftermiddag var jag på jobbet och hälsade på och fick en "mammapresent". De hade köpt en ljudbok till mig, för sist jag var där berättade jag att jag lyssnar på det när jag är ute på barnvagnspromenad. Jättegulligt!
På kvällen hade vi en familj på middag här. Jag lärde känna tjejen när vi båda var inlagda på KK före Piff & Puffs födelse. Hon väntade också tvillingar, som föddes sex veckor för tidigt. Vi klickade verkligen, så vi har fortsatt att hålla kontakten sedan och det är ju extra kul eftersom hon också fick tvillingar. Våra män fungerar också bra ihop, så det blir väldigt trevliga samtal när vi träffas. (Tji fick min chef, som när jag berättade om middagen när jag var på jobbet trodde att vi bara skulle prata bajsblöjor!)
På lördagen var vi hos mina föräldrar och blev ompysslade.
Maken och pappa fixade en liten rostfläck på vår bil och mamma och jag gick en långpromenad med Piff & Puff. Dessutom fick jag en "inbjudan" från mamma att hjälpa henne med planeringen av deras nya kök. De ska nämligen byta, men pappa är måttligt intresserad av att åka runt och kolla i olika affärer, så då gick det, som jag tycker, roliga uppdraget till mig istället. Kul! Och smickrande också att mamma vill ha min åsikt.
Igår hade vi min bror och hans son här på brunch. Brunch är verkligen ett bra sätt att umgås på, för det är enklare att fixa än en middag och tiden är väldigt barnvänlig.
Det blev verkligen en supersocial helg, men det är bara kul. Det finns flera par i vår bekantskapskrets som blivit nästan folkskygga sedan de fick barn, så det är skönt att kunna visa att det inte alls måste vara så. Den här helgen skiljer sig inte nämnvärt från hur vi hade det innan vi fick barn.
Intressant att läsa diskussionen om nej-sägande till barn. Våra är ju definitivt för små än så länge, men jag lägger era sunda åsikter på minnet, för framtida bruk.