• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

AM
    Låter kul och det ska bli väldigt spännande och se hur du har tänkt!

Frejis
    Ja, det var verkligen en rolig helg om än lite för kort uppe i Stockholm och för mycket tid i bilen, men men så blir det ibland. Och det var väldigt roliga nyheter.....
    Ser redan fram emot juni nästa år.

• muggles

Cicci: STORT GRATTIS till plusset!!! Vad härligt att du känner dig glad och harmonisk denna gång! Intressant att höra hur ni gör.

AM: jo jag tror som du att det är viktigt med gränser (och det där med tacka för maten kommer sedan när hon blir större) men det är ju det vi har kört på. Vi tänkte att det är lika bra att börja med gränser redan eftersom det verkade som att hon förstod. Förut lyssnade hon och slutade när man sa nej med sträng röst (inte för snäll och inte le, Omsan ) men nu är det som att hon fullständigt ignorerar det. Och då undrar man ju... Jag hatar bortskämda barn och de ska def lära sig veta hut men om man märker att ngt inte funkar så vill jag testa med ngt annat. Och enl AW ska man vänta med detta till ung 18 mån ålder (verkar stämma med din observation
    Oms). När hon var mindre körde vi bara med avledning men nu känns det som att hon förstår mer, det var nog därför vi körde igång med att börja med gränser. Jag vill absolut lära Moa gränser men det är ju ingen idé att köra huvudet i väggen om ngt inte funkar. Hajar ni hur jag menar? Som alltid är det intressant att höra hur andra resonerar...

BS: jag har provat Hälsovakten (köpte aldrit utan hade en gratisevaluering) och jag tyckte det var jättebra! Det var väldigt motiverande att se hur kurvorna påverkades av en enda liten kanelbulle och hur de justerades igen av att man hade tränat 30 min. Då får man den där återkopplingen som är väldigt motiverande!

• muggles

Oj, vad avhugget det blev där. "Intressant att höra hur ni gör med Victor" skulle det nog stått.

• Mrs  B

Muggles
    Uppfostran är a och o, men man måste själv känna av när det är läge att börja. Vi har börjat med småsaker till att börja med och nu ökar vi efterhand som Max växer.
    (som att tacka för maten, säga hej/tack för idag/trevlig helg, plocka undan disken, säga förlåt om man rapar högt, städa rummet, lägga kläder i tvättkorgen, ställa in cykeln i garaget.....)

Med Malte har det börjat med ajaj om han rör något han inte får pilla på.

• fru AM

MrsB: får inte scannern att samsas med datorn just nu. Ägnar en stund åt att föra över skissen till någon typ av öppningsbar fil. Kanske bättre då kan jag nog få med länkar också!

Håll ut!

• Mrs  B

AM
    Ingen fara, ingen panik....
    Rummet går ju ingenstans.

• Telemarkgrrl

Hemma efter att ha varit hos doktorn för att kolla äggstatus. Man kan ju lätt säga att om jag hade varit värphöna hade jag skickats på slakt för länge sen.

Blodprovet var helt otroligt bra, dubbelt så högt som jag haft dom tidigare gångerna men å andra sidan var äggblåsorna alldeles åt skogen. Två var för stora, vilket innebär att äggen antagligen är övermogna, därav det höga fina hormonvärdet, och resten var för små, vilket innebär att dom antagligen är omogna.

Men precis som förra gången tror kliniken inte att det blir bättre även om man skulle avbryta nu och börja om från början utan det blir ÄP på onsdag. Men dom har gett oss små förhoppningar om att det kan bli något överhuvudtaget. Jag tror att dom bara vill bli av med oss, vi är ett sånt hopplös fall, vi pajjar hela deras fina statistik.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag tänkte skriva i resetråden men den var avstängd för svar! Du gör väl en ny?! Inte klarar vi oss utan en rese- och mat- och vintråd!

• fru AM

Stor kram Telis.
    Hug 8

MrsB - skissen skickad. Förmodligen har jag inte uppfunnit hjulet - men kanske får ni någon ny liten idé.

• sweetstreet

Å Telisgumman! Skickar en Gigantisk stor varm kram!!! Hoppet lever dock än...!

Vill även säga att jag träffade Nenne igårkväll! SKIIIIIITKUUUUUL!!!!!!
    Hoppas hon tyckte det också....
    Men det var en verkligen kul kväll och ja är så in i bängen glad att jag fått träffa henne nu IRL!
    Det är skoj att ses i verkliga livet!!!
    Ingen mer som ska kvista hit till NYC snart?????

Nu måste jag fortsätta jobba!
    Kram till er allihop!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen