• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Glädjen blev kort....

Köpte 4 Gerbera idag, 2 röda och 2 oranga,som skulle symbolisxera en familj om 4, i en bukertt.
    Ha de dikat fram fin fina champgane glasen och handlat kanon mat etc etc...

Maken kommer hem och han misstänker givetvis....

Han lyssnar av telefonsvararen o säger att min mosters man har ringt.
    Konstigt för jag pratade med henne i morse ( min älskade moster som jag har berättat om, som går på akupubnktur i Vasastan etc)...
    Ringer tillbaka innan vi firar plusset och innan ngt näms.

"Morbror" svara och berättar att de i dag kl 15 har fått reda på att hela älskade mosters rygg är full av metastaser och att hon ska få akutbehandling i morgon...

Jag måste ringa min mamma klo 18 och berätta.
    Hon storgråter i telefonen.

Champagenen ligger på kylning...

Tårarna rinner och det blev inte alls som jag hade tänkt det.

Sen slog det mig att det är ju precis så det är, LIVET.
    Det är så livet är....
    Inte som man vill, tänkt det eller önskar det...

Vi har nu försökt släppa det tråkiga en stund, druckit en fin flaksa champagne från 2005, en fransk.
    Och ett fin vin från 2003, för jag kommer förhoppningsvis inte dricka mer framö´ver...

TELIS, livet är inte rättvist.KRAM
    Hoppas att ngt blir iaf, av ägg och annat som ska till.

TACK SWEET ó kul att ni har setts IRL, Nenne är en super brutta.
    Jag kommer gärna till NYC.

Ja ja, nu ska jag sörpla mer rödvin Sen är det stopp på llllääääääääääääääääääänge

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    äntligen lite tid för datorn.

Cicci. grattis, även fast det visserligen känns som om vi vetat om plusset i en vecka. Hur berättade du det för maken.

Angående gräla så tror jag att det gör man i ett förhållande och då är det bra att kunna göra det på ett bra sätt som inte sårar eller skadar den andre. Kanske är rådgivning ett sätt att lära sig det på.

Nenne och BS: tack förlite kloka tankar angående fortsätta verkstaden eller inte. Får se hur det blir. Näsan är någorlunda ölver vattnet nu men jag känner att jag inte riktigt klarar att trilla ner än sån omgång igen. kanske bäst att ta en lång paus från det hela och verkligen få avbrott, p-piller, spiral eller ja vem vet. Men tack för tankarna mycket intressant och bra.

Mugglan: tack för infon om flaskorna.Man ska verkligen alltid ta såna larm med en stooooor nypa salt. SEn var det nåt annat jag skulle tacka dig för men jag har glömt för vad... men tack ändå

zozo: jobbigt med svärmor . Ihhhh svärmor inte ett bra ord i mina öron..... Skulle inte ha pallat att ha någon hos oss så där tidigt efter förlossning. Då vill man ju bara knyta an til sin bebis och sin familj och inte ha nån annan där. Fy vad hemskt!!!

BS: jobbigt med ryggont.

Tinga och MrsB: lätsom ni båda haft toppenhelger.

Det hade faktiskt jag också . Vilket verkligen behövdes efter som jag varit så otroligt deppig och nere. Jag fyllde ju år i fredags och maken kom hem med blommor, champagne, hummer, räkor, lax osv och massa paket så klart. Sen hade vi världens myskväll. Lördagen var vi ute och lekte och promenerade i solen sen åt vi en pang brunch och kvällen var det god middag. Söndagen var också god mat och vin och familjemys. Precis en sån toppenhelg som min sargade själ (ihhh vad dramatiskt ) behövde.

nenne: hoppas att du har det bra i NYC.

Telis. vilket skit att ni inte hunnit plocka dom övermogna äggen innan de blev just övermogna. De som är omogna, ingen chans att de mognar till plocket?

• FruCicci

ååååååååååååååå tack tjejer...

Maken blev vääääääääääääääääääldigt glad. Vi kramade länge.

Tog ett tag innan jag samlat mig efter ett telefonsamtal till moster o mamma...

VI myyyyyser nu med rödvin och det känns inte som det måndag.

Victor fick överlämana testet till pappa....

Vänner,så du träffade T idag, ja hon har ju börjat jobba där.
    Hon har väldigt god smak o har jobbat med inredning. Hon kan allt, hon ör som LuluCarter i Tv4s 'Äntligen hemma'. Be henne om hjälp!!!!
    Måste ringa henne nu när jag kommer ner i helgen....
    Din hudvårdsgrej är inhandlad på NK

Det är underbart att vara gravid, jag känner mig så glad nu för barnet. Tacksam och lääääääängtar efter det

Återigen. Människor, livet och hur man känner är olika och oftast spelar livet en ett spratt.

• Fru FruLLan

oj hoppsan ciccis inlägg kom innan mitt...
    åh vad tråkigt ved hemskt med din moster, finner inte riktigt ord förutom att live är fördjävligt orättvist ibland. KRAM!

• Piggelin1

Kraaaam Cicci - vet hur jobbiga sådana besked är att få. Livet är grymt & orättvist. Känner igen det så väl - livet är en otrolig berg- & dalbana. Superlyckliga händelser som varvas med riktigt nattsvarta sorgliga saker - just som livet är, precis som du skriver.

Kram igen

• FruCicci

Kram tillbaka Frullis
    Puss och kram o hoppas du finner hopp om livet trots en depp period, som vi alla har... Idag har jag fått konstiga perspektiv på livet. Och jag är på sätt och vis glad att jag fick så tråkiga meddleande innan vi skålade i champagne idag, för det påminde mig im att man inte ska ta något för givet!

TRÅD KRAM ¨
    från mig

• Tinga

Åh nej, Telis - vad tråkigt att din kropp inte samarbetar alls. Men jag undrar precis som BS om man inte kan vänta in de omogna äggen? Jag är verkligen imponerad av din förmåga att hålla dig lugn och samlad i det här läget; vilket balanserat inlägg du skrev. Jag skickar kramar i mängd och tänker på dig.

• Tinga

Cicci - vad tråkigt med beskedet om din moster. Hoppas att hon svarar väl på behandlingen. Skönt ändå att du har något att glädjas åt också.

• FruCicci

Sista vinet Frullan!

Du är så stark Telis och jag beundrar dig som även Tinga kommenterade. Vilken super människa. Fler av din sort. Glad att jag lärt känna dig, finns inte många av din kaliber kram

Piggis, nähe det är skit att man måste få meddelande´n som är så, en dag man bara vill jubla. OCH den ringa in mamma och säga att hennes systa är såååå dålig. Mamma utbildar ju sjuksköterskor och började storlipa i telefonen, det räckte, för då förstod jag att hon inser att det inte är någon återvändo....
    phuuu

ja ja livet livet livet........................
    Jag blir lite djup..........

nu ska jag fylla på glaset...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen