• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Zozo

*Krulltrumpetar och gör bocksprang*

Jippye, nu har de akt!!!! (Vad HEMSK jag är!)

• BrudSommar2006

Nu har jag blivit av med mitt viktklubbsabonnemang som jag inte gillade, nu ska jag hitta något annat jag kommer att trivas bättre med.

• BrudSommar2006

Zozo, vilken tur, haha! Jag hade för mig att du hade förbjudit dem att komma och att ni istället skulle åka dit?? Själv blir jag av med min svärmor imorgon.

MSW, jag minns faktiskt inte vad de frågade om när Iris var så liten.

• fru AM
    MSW skrev 2008-10-07 15:05:01 följande:
    Tillbaka från bvc! Allt var bra! Han har växt 3 cm och gått upp nästan ett kilo sen sist vi var där!Nästa gång hade hon frågor till mig sa hon.. Någon som vet vad det rör sig om?
    Har du fått en bok på BVC där de fyller i längd/vikt/nya bokade tider osv? I Livias bok står det i alla fall "checklistor" vid olika åldrar (hur barnet interagerar med familjen t ex? Vilket var ungefär den enda frågan jag mindes nu!). Det kanske är såna frågor hon menade.
  • Zozo

BrudSommar: njae det jag satte mitt veto mot var att de skulle komme MED de vuxna syskonen: syster, bror och dennes flickvän! Det räckte alldeles utmärkt sahär!!!

Alltsa, mina svärföräldrar är urgulliga och snälla, men de är bara för MYCKET och för NÄRA och för efterhängsna. Gar jag ut i köket sa följer svärmor som en svans, gar jag in pa rummet för att amma ska hon sitta uppe i knät pa en nästan, när jag satte mig vid symaskinen för att laga ett par byxor da ska hon sitta tätt intill, som om nagon läste din bok/tidning över axeln! Det är SAAA jobbigt!
    Hon vill sa gärna hjälpa till att hon inte lyssnar när jag säger nej.

Det värsta är att jag inte kan hitta pa nagot bra sätt att säga ifran, eftersom hon eg inte gör ngt fel eller elakt.

Maken tycker att jag är orättvis och mycket hardare/känsligare vad gäller hans familj än min egen. Det är nog sant men jag BEHOVER ju inte ens säga till min egen familj. De beter sig helt enkelt inte pa det viset. Suck! Det är tur man inte behöver bo med svärisarna!!

Annars är var lilla Léa en skön liten tjej. Hon äter som en häst, sover ganska bra och grater inte speciellt mycket. Har vi vägt rätt sa har hon redan gatt upp ett kg! Hon kinkar lite när hon blir trött och inte kan somna med detsamma, oftast pa kvällen, men det är inte sa farligt. Vagnen funkar annars jättefint pa eftermiddagen. Sa fort man tar ut henne somnar hon, sa jag kan ga mina ärenden.
    Vi far väl se vad doktorn säger när vi kommer in pa rutinkoll. Jag ska själv in den 23e och hon ska pa första koll 24e. Mitt ärr verkar läka fint och jag har knappt ont i magen alls längre, plus att blödningarna avtagit. Sa börjar jag fundera pa preventivmedel.. vi far väl köra regnkappor tills jag kan sätta spiral igen.

Jisses sa mycket pappersarbete det var att klara av! Jag börjar se botten pa det hela nu först. Naja man far väl skylla sig själv när man som tva ytlänningar av olika nationalitet skaffar barn i ett tredje land
    Helt otroligt vad DYRT det var att fa barn! Hur gör de som inte kan punga ut med över 30 000 SEK sisadär i sjukhusavgifter???? (Vi far alltsa tillbaka det mesta sedan, men man maste ligga ute med dem i nagra veckor)

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2008-10-07 14:00:16 följande:
    Igår fick vi räkningen från badrumsrenoveringen. Det blev inte så illa som jag räknat med utan vi får lite sparpengar över. Så skönt, det är inte så kul att tömma sparkontot helt.
    Imponerande! Att det blev "billigare" än väntat! Grattis!!!

Clapping 3
  • gosnosen

Först och främst GRATTIS till Cissi! Härligt också att ni kan glädjas tillsammans åt detta!

Och Telis - vad trist att det inte går som det ska! Dessa ägguslingar!!! Tycker som alla andra att du låter väldigt lugn och resonlig även om jag förstår att kroppen är full av alla känslor. Hoppas iallafall att något ägg hinner växa till sig och vara av god kvalitet tills på onsdag! Stor kram till er! Tror också att jag har glömt att svara på en fråga från dig tidigare. Min "cysta" som de fick punktera vår första IVF-omgång var nog en äggblåsa som hade växt till sig under sprayningen. Så den har inte kommit tillbaka. Men jag tror att man även kallar detta för cystor.

• BrudSommar2006

AM, har du en sådan avancerad bok, jag har ett häfte till Iris för längd, vikt och vaccinationer och sedan ett löst papper där det står 2 mån/läkarbesök, 3 mån/vaccination osv så inga checklistor här inte. Sedan minns jag ju att vi fått svara på frågor om hur vi upplever att hon följer med blicken, hör osv men minns inte vid vilka åldrar det varit.

• fru AM

BS: Ja min "bok" kanske är mer som ett häfte också - men många sidor är det (45 ser jag nu när jag tittar i den). Om jag kom ihåg åldern på MSW:s lille kille så skulle jag kunna kolla upp frågorna ... Någon?

• MSW

Am: han är ca två månader när vi ska dit, kolla gärna om du har tid!
    Har fått ett typ papper (fram och baksida) där de fyller i vikt, längd och lite andra saker... Har svårt att tänka mig det blir några 45 sidor till slut..

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen