BrudSommar: njae det jag satte mitt veto mot var att de skulle komme MED de vuxna syskonen: syster, bror och dennes flickvän! Det räckte alldeles utmärkt sahär!!!
Alltsa, mina svärföräldrar är urgulliga och snälla, men de är bara för MYCKET och för NÄRA och för efterhängsna. Gar jag ut i köket sa följer svärmor som en svans, gar jag in pa rummet för att amma ska hon sitta uppe i knät pa en nästan, när jag satte mig vid symaskinen för att laga ett par byxor da ska hon sitta tätt intill, som om nagon läste din bok/tidning över axeln! Det är SAAA jobbigt!
Hon vill sa gärna hjälpa till att hon inte lyssnar när jag säger nej.
Det värsta är att jag inte kan hitta pa nagot bra sätt att säga ifran, eftersom hon eg inte gör ngt fel eller elakt.
Maken tycker att jag är orättvis och mycket hardare/känsligare vad gäller hans familj än min egen. Det är nog sant men jag BEHOVER ju inte ens säga till min egen familj. De beter sig helt enkelt inte pa det viset. Suck! Det är tur man inte behöver bo med svärisarna!!
Annars är var lilla Léa en skön liten tjej. Hon äter som en häst, sover ganska bra och grater inte speciellt mycket. Har vi vägt rätt sa har hon redan gatt upp ett kg! Hon kinkar lite när hon blir trött och inte kan somna med detsamma, oftast pa kvällen, men det är inte sa farligt. Vagnen funkar annars jättefint pa eftermiddagen. Sa fort man tar ut henne somnar hon, sa jag kan ga mina ärenden.
Vi far väl se vad doktorn säger när vi kommer in pa rutinkoll. Jag ska själv in den 23e och hon ska pa första koll 24e. Mitt ärr verkar läka fint och jag har knappt ont i magen alls längre, plus att blödningarna avtagit. Sa börjar jag fundera pa preventivmedel.. vi far väl köra regnkappor tills jag kan sätta spiral igen.
Jisses sa mycket pappersarbete det var att klara av! Jag börjar se botten pa det hela nu först. Naja man far väl skylla sig själv när man som tva ytlänningar av olika nationalitet skaffar barn i ett tredje land
Helt otroligt vad DYRT det var att fa barn! Hur gör de som inte kan punga ut med över 30 000 SEK sisadär i sjukhusavgifter???? (Vi far alltsa tillbaka det mesta sedan, men man maste ligga ute med dem i nagra veckor)