• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

AM
    Just nu använder jag min laptop och surfar med "här uppe" mest men tanken är ju att det är bättre att vara där nere och leka. Som det är nu flytas leksakerna ut från barnens små rum till vardagsrummet (ca 40kvm) och sen in igen.

Vill gärna ha en bäddsoffa som inte tar för stor plats, någonlunda bekväm att sitta i, rimligt pris (max 5000kr) och att "fodralet" går att tvätta. Gillar ljust och neutrala färger när det gäller inredning (kläder gäller tvärtom ).

• muggles

MSW: barn tätt => spiral? (Inga hormoner.) Min spiral funkar bra för mig (fast jag har inte tänkt mig barn tätt ).

BS: vad jag har hört om Iris hittills så verkar hon helt normal så det där med klossarna kommer helt säkert att funka när det ska. Jag skulle inte oroa mig om jag var du

Apropå inredning: jag kollade lite på vynil i helgen på nätet och blev klart sugen! Kanske skulle piffa upp vårt gästrum med det? De är väldigt coola tycker jag...

• muggles

MrsB: det finns ju bäddfotöljer också, vet inte om det skulle funka för er?

• fru AM

Vynil var ju coola, Muggles!!! De passar inte hemma hos oss - men jättefina i en mer renskalad inredning!

• fru AM

Har just insett att Livia är tvåspråkig! Hon talar svenska (hjälpligt) samt val-ska flytande. Det senare kan jag tacka 200 timmars Hitta Nemo-tittande för

• Lapinette

Massa med inredning här idag! Önskar vi hade köpt en smart, liten bäddsoffa istället för en säng till vårt gästrum. Ser klart mycket snyggare ut och svärmor kommer max 2 ggr per år.

Själv hade jag ett låååångt samtal med vår inredningstjej igår. Framförde vad vi hade kommit fram till med maken som inte alls höll med. Precis vad jag trodde. Jag var lite otaktisk och sa "vi har bestämt". Osmart! Nåja, det brukar smälta in och sen ger han sig ... så jag väntar.

• fru AM

Jag är så nyfiken på hur alla här i tråden har det hemma! Man får små hintar i inlägg när det pratas om inredning osv men man kan ju aldrig veta ... Ingen annan som är nyfiken???
    (jag har i alla fall fått se MrsB:s "allrum" på bild! )

• Oms

AM - haha valska - jag kan oxå det! älskar hitta nemo! då kan jag översätta om det e ngt du undrar över, haha

ska springa hem ifrån jobbet nu, har läst igenom o återkommer,

tjingeling

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen