• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Frejis

A.M. - joinar er gärna. Vad som krävs är väl ett plus som så småningom leder till den vita boken - den är jag förresten också nyfiken på.

Muggles - ingen fara, jag har inga förväntningar den här gången. Det känns bara helt lugnt, det blir vad det blir.

Hela magen skriker mens, dag 24 om det var en vanlig menscykel. Och så kommer det pyttepyttelite brunt. Ja, jag vet vad det k a n betyda, men det kan också betyda motsatsen. Den ljuvliga väntan , men jag kan psyka maken när han kommer hem.

Bäddsoffor, spännande! Jag vill på sikt göra om typ halva lägenheten, men det är ett ganska omfattade projekt: en ny vägg med dörr och inredning i sovrummet (det innebär bla nya skåp), en dörr mellan vardagsrummet och biblioteksrummet som också skulle må bra av nymöblering (bokhyllor, antikt skrivbord etc) och som idag fungerar som ett extra teverum. Men jag väntar så länge som möjligt med att dra igång det, det kan ju bli hur jobbigt och sedan hur snyggt som helst.

AM igen - jaha, Livia talar valska. Vi har en kanin som talar marsvinska efter ett par veckors inackordering tillsammans med tjugo trettio marsvin

• MSW

Muggles: har tänkt på spiral, men har fått för mig att kopparspiral ger ökad mens.. Vilket jag har tillräckligt iaf!

Funderade på www.preventivmedel.nu/prev_p-dator.html men jag vet inte hur mycket 150:-/är i förhållande till p-piller eller annat?

• Telemarkgrrl

Hemma igen efter ÄP. Det gick bra även om det visade sig att fyra av äggblåsorna inte var äggblåsor utan endocystor. Nu blir det nog svårt att undvika operation.

Äggblåsorna känns inte alls när dom punkteras men fy f******n vad ont endocystorna gör.

Nu återstår det bara att vänta och se på om äggen var övermogna, undermogna eller alldeles lagom.

• Mrs  B

Muggles
    Vad hade du tänkt dig för en bäddfotölj i så fall????

AM
    Den soffan (IKEA)hade nog kunnat passa bra, även priset.
    Mios var också fin, men tar nog hellre en billigare så jag har råd att köpa mer.

Visst är man nyfiken på hur ni andra bor!!!!
    Håller med AM!

Max har bara sett halva "Hitta Nemo", så där hänger jag inte med. Men vill någon ha en översättning på "Hajar som hajar" så är jag den rätta personen....

Telis
    Håller tummarna för ett bra resultat!

• Frejis

Telis - trist med endocystorna, är det helt säkert att du måste opereras?

Hoppas verkligen att äggen uppför sig som de ska och att det blir några fina embryon av dem. Håller tummarna tills de blir blå!

• viktualia

Den här tråden är som livet självt, mycket upp och ner. Vill börja med att skicka kramar till er som behöver det! Tänker mest på Frejis (håller tummarna), Telestubben (håller tummarna igen) och Cicci (huu vad tungt med din moster!!)

Själv är jag väldigt ogravid - har störtande mens. Ägnar mina dagar åt att stånga min panna blodig på jobbet - lagom motsägelsefullt så är det faktiskt ganska givande... men ack så mycket kraft som krävs.

På hemmafronten förbättras inredningen sakta men säkert. Just nu känns det dock bara som en tidsfråga innan maken påtalar att det bara är han som jobbar och att jag bara slöar när jag är hemma. Vilket mest av allt beror på att jag pendlar och inte han. Svår balansgång där!

AM - hade varit skoj att visa bilder på husets insida men vi är så usla på att komma oss för att använda kamera... så jooo.. nån gång kanske...

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    telis:fy ffaaaaan vad trist att några av blåsorna var cystor. håller otroligt mycket tummarna för att i allafall några eller något av äggen var bra och kunde befruktas. Hur många ägg plockade dom? Hoppas även att du slipper en operation, ingrepp är ju aldrig kul.

frejan: håller tummarna för att det är plussitiva symptom du har!!!! vore så sjukt kul!!!!! när stoppade dom tillbaka äggen?

BS: varför känner du att ni måste öva med iris ? känns helt konstigt i min värld. Kontrollerna är vel till för att kontrollera att inlärning och utveckling går framåt som det ska. och då vill man vel verkligen inte dölja eventuella "brister" med att öva fram saker. Näe det är vel det naturliga de ska kolla.Och sen, vad sjutton spelar det för roll om iris inte skulle exakt följa någon standard kurva. Hon kanske utvecklas mer påvissa områden mycket tidigare än andra. Men kanske lite senare på andra. vilket är HELT normalt i min värld.
    Näe jag gör som mugglan, tyränar inte alls med borren. Jag tycker han utvecklas heeelt totalt tokbra, Tidigt med vissa grejer, senare med andra, Men allt med gl'dje och livslust. Så ska det vel vara va?
    näe släpp pressen och inse att er dotter är fullt normal. Klossarna kommer. Lev, lek och jnut. är något riktigt galet så ta det då.

shit vad med inredningsprat. Egentligen inte så intresserad men göra om hemma har man vel alltid lust med. Eller inte göra om men jag är så sjuuuukt trött på våra soffor i vardagsrummet som jag verkligen tycker illa om. Men eftersom vi planerar att flytta så småning om så känns det som om man ska vänta med soffköp tills man vet vad som passar där. Kanske en trist inställning.... men. Fast jag skulle såååå gärna byta dom. Annars är jag väldigt nöjd med vårt hem. Visst skulle vilja få klart de sista listerna osv som är kvar sen renoveringen. Men det kommer nog

• Frejis

Halloj Frullan!
    Embryot hamnade på plats förra torsdag.

Såg nu att jag missat Efterlyst. Springer till teven.

• BrudSommar2006

Idag har målaren varit här och täckt in hela övre hallen i papp och spacklat på så det luktar så man blir helt vimsig här. Fast vi är glada att det äntligen händer något, nu måste vi bara hitta ny färg, fast det hinner vi inte förrän till helgen.

När Iris badade så spottade hon ut små slamsor från gommen, urrrrk, måste vara från tandborstolyckan imorse, det tog precis där det håller på att komma fram en tand. Fast hon har ätit som vanligt i alla fall men hon fick en alvedon innan vi lade henne för säkerhets skull.

FruLlan, jag är inte det minsta orolig för Iris utveckling hittills, saken är bara den att för varje sak som hon inte hunnit med att lära sig till kollen så har vi fått komma tillbaka igen på ny koll för att se att hon då kan det. Om hon lär sig allt till den "rätta" kontrollen så slipper vi åka dit fler gånger tills hon lärt sig. Men, men, det är väl ingen stor grej egentligen.

Telis, hur många ägg blev det då? När får du veta om det blev något av dem? Varför gör endocystorna ont, punkterade de dem också?

• Zozo

Trött... Hu var lilla har en period nu pa kvällen när det bara e gnäll och sa vill hon ända inte sova.. suck! Naja jag ska inte klaga - saaa jobbig e hon inte, men jag hinner ju oroa mig för att det skulle vara nagot annat än trötthet eller att man inte gör ngt rätt...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen