• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

Frejis - När är det dags för BIM?

Lappis - Vad kul att dina värden förbättrats! När skulle du köra nästa ivf?

Cicci - Det var rackans var fertil du verkar va! Vad kul att du plussat igen! Känns allt bra?

Nenne - Antar att du är hos Sweet fortfarande, men GRATTIS till huset! Vad skoj! Är det samma hus du la en länk till här för ett tag sedan? När är inflyttning?

• Lapinette

Izzie - om två månader ... känns som en evighet!

• BrudSommar2006

Xtravaganza, det var ytterligare något jag inte vetat om fanns, fast nu har jag läst på om det och måltidsersättningar är ingenting för mig, bläh! Är dock helt övertygad om att det ger snabbt resultat!

Lapinette, när man går och väntar är ju två månader hur lång tid som helst! Fast tiden brukar ändå gå rätt fort och helt plötsligt är man där.

• Telemarkgrrl

AM har ju plussat också, var det före eller efterIzzie åkte?

Izzie, tyvärr hade jag lite tid och liten resväska i USA men jag shoppade så mycket jag bara hann och hade plats med.

Lappis, nej jag har inte kollat på FL, jag kom precis på badtanken nyss. Men jag tror att jag kan vänta med att bada ett par dagar för säkerhets skull.

• Lapinette

BS - jag vet, det är bara så jobbigt när alla andra kör IVF på IVF just nu att veta att man själv skulle ha varit inne i karusellen.

• Telemarkgrrl

Jo, kom på att jag glömt att svara på en fråga, det var någon som frågade varför endocystorna gjorde ont. Det är för att endo är en inflammation och det gör superont när dom petar i det inflammerade området. Dom punkterade en av fyra men det gjorde så ont och jag skrek väl så högt att han inte vågade punktera resten.

Men en läkare på Huddinge sa att det inte hjälper att punktera dom iallafall, dom bara fylls på med vätska igen så det kanske inte spelar någon roll att dom inte punkterade alla.

• Mrs  B

MSW
    Jag ska tatuera in mina barns namn och maken ett minne från sin pappa.

• Izzie

BS - Nä, precis min reaktion när jag först hörde om det. Jag kräks (och jag menar verkligen kräks) av alla pulver, typ nutrilette och liknande. Jag tror heller inte på konceptet med att äta pulver och gå ner och för att sen gå upp allt igen (och kanske lite till) när man får börja äta mat. Jag har varit väldigt skeptisk till hela metoden. Men efter att ha läst om deras koncept, läst på om ketoner och liknande, så känner jag mig nu redo att ändå testa. (Blev inspirerad av en jobbarkompis som kör och det går som tåget för henne. Passade på att ställa alla mina skeptiska frågor till henne och det verkar ok.) Jag har dessutom smakat en av dryckerna och tro det eller ej, den var helt ok. Jag fick ner den och den smakade som varm choklad gjord på vatten. Mao inte supergott men drickbart. Jag måste nämligen göra något drastiskt åt mina kilon NU. Jag har aldrig varit så här stor förut och jag vantrivs. Har testat både viktklubb och GI, men jag får inte mycket resultat av viklklubb och jag orkar bara inte sitta och fylla i varenda liten ingrediens jag haft i maten. Det tar evigheter. GI är ok, men det är svårt att hålla sig ifrån kolhydrater. Med Xtravaganza käkar man oxå GI-betonat efter kickfasen och då har man förhoppningsvis blivit av med sötsuget. Ja, vi får se om det funkar.

Lappis - Förstår att det är tufft att vänta, men å andra sidan kanske dina värden hinner förbättrats ytterligare och chansen att det ska funka vara ännu större!

• muggles

Jag tänkte på AMs plus men trodde att det var före Izzies resa.

Aj Telis, det där låter inget trevligt alls! Vad är det för djävulens påfund??? Kroppen är bra konstig...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen