• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Jean-Marie Gustave Le Clézio - En 1994, il est élu plus grand écrivain vivant de langue française (info från maken).

• Lapinette

Mrs B - han hade ingen aning om littarurvinnare förrän nu då jag messade honom men han visst vem det var.

• Lapinette

Ja, att jag aldrig kommer att vinna litteraturpris det är ju uppenbart så som jag stavar!!

• Mrs  B

Är hans böcker bra då???
    Har maken läst någon?

• Lapinette

Nej, det tror jag inte. Han läser mest amerikanska deckare eller svenska författare typ Mankell (på engelska). Men brukar litteraturvinnarna vara så bra för oss allmänna dödliga?! Tycker att det nästan alltid (ja inte i fjol) är personer man aldrig hört talas om.

• fru AM

Lappis: Köpte ni lägenheten på Ringvägen? Den är såld nu.
    Vi bjöd på ett sommarhus igår - tio minuter senare var det sålt fast inte till oss. Och då hade det ändå varit ute på marknaden sedan i våras. Oflyt. (Eller för lågt bud när det gällde oss )

• Mrs  B

Brukar inte veta vilka de är som vinner. Var mest kul att få höra om din make visste mer än mig.

• Lapinette

AM - vi ska inte flytta så nej lägenheten gick inte till oss.

• fru AM

Så skönt Lappis, då behöver jag inte lida med dig att ni inte fick lägenheten om ni nu hade velat ha den!

Däremot kan ni få tycka lite synd om mig (oss) som inte fick något sommarhus. (Fast jag har spanat in ett nytt objekt nu)

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen