• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • gosnosen

Hejdå Lappis! Ha det riktigt bra!!! Idag känns det verkligen lockande att resa bort när det är mörkt ute redan kl. 17. Hoppas ni får lite sol på er!

• gosnosen

AM - är du trådens egna inredningskonsult?! Då kanske man kan be om lite tips till vårt avlånga vardagsrum med balkongdörr och öppen spis mitt på väggarna...

• muggles

Här är en film på Moa när hon "afterworkar":

• Zozo

Telis - kraaam!

Maste erkänna att jag inte ens hôrt talas om arets nobelpristagare. När jag lag pa sjukhuset nu innan födseln sa kom jag ju igenom ett antal böcker, men jag hade även lanat tva böcker av författare man BORDE läsa... Hur Salman Rushdie nagonsinn fatt nagot pris fattar jag inte. Det var det sämsta sk-t jag nagonsin läst! Men det var kanske fel bok bara... Mario Vargas Llosa var heller ingen höjdare. Jag kom inte ens igenom de tva böckerna och det är för mig ngt absolut ovanligt!

• Vännerfan

Hejsan!

Snabbt inlägg med Prinsen i rummet...

Skit också Telis, vad ledsamt att dina ägg inte ville samarbeta!!
    Då vi köpte huset via Swedbank listade vi ut hur deras lösenords-system funkar, så jag inboxar lösenordet till lägenheten till dig. Just nu är de uppe på utgångspris.

Tack förresten AM för länken till Pippilotta förra veckan. Satt halva kvällen igår och beställde 14 varor därifrån! Så nu har vi det fixat med mössor, vantar, Lucia-kläder, lite Välkommen-bebis-presenter och diverse kläder (Hurra för stora bodysar! Upp till stl 98!!!!).

Piggelin har inte varit inne ser jag?! Hoppas hon har det ok med tanke på nyheterna på tv igår... Tänker mycket på alla mina forna kollegor...

Lappis, Kanon att värdena ser bättre ut!! Fantastiskt om detta kan vara lösningen! Hur gick det med kappan för övrigt? Hittade de kragen? Är också värdelös på att klaga på saker! Maken är desto bättre. Som när han tyckte det tog för lång tid att fixa till vårt bäddrassöverdrag då sängen var rätt ny t.ex. Då såg han till att vi fick ett nytt utan att behöva lämna tillbaka det gamla samt att vi fick två satin-bäddset för 700kr. Lyckades först nästan få de att ge honom ett set och sen upplyste han om att det faktiskt gällde en dubbelsäng. Minns fortfarande hur nöjd han var när jag kom hem och han satt på sängen med de nya lakanen. En annan gång sålde han ett bord vi hade på annons för 200kr över utgångspris trots att köparen försökte pruta. Jag bara stod bredvid och gapade, så efter det har jag munkavle på vid alla förhandlingssituationer.

Izzie, Välkommen hem! Var var det du köpte Decleor-produkter ifall jag får för mig att köpa på nätet längre fram? (Frågade dig detta när du nyligen stuckit tror jag...)

Inget direkt nytt här tror jag... Tantan på jobbet har blivit trevlig mot mig igen, så fajten är nedlagd, men nu vet jag vad hon går för, så nu passar jag mig noga. Misstänker att trevligheten kan ha nåt att göra med att jag ju faktiskt gick in till hennes chef, tror det kan ha gjort henne skraj.

Nu har Prinsen tröttnat, ska lägga honom nu.

Kram!

• Vännerfan

Lyckades inte inboxa dig Telis. Men jag har för mig att numret på lägenheten var 2296-1440. Då är lösenordet 14402296 (utan bindestreck). Inte så klurigt direkt mao...

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-10-09 14:15:10 följande:
    Hur många av er hade förresten hört talas om nobelpristagaren i litteratur? Jag tycker att jag läser mycket men jag hade aldrig hört namnet.
    Har ALDRIG hört namnet och jag betrakar mig som hyfsat beläst..... trist med en okänd lirare!

Och KRAM till dig, Stubbis!!!!!!!!!!!!
  • BrudSommar2006

Vänner, har ni kommit på lösenordet till Swedbank-annonserna!!! Ååååhhh, jag som är hemnet-beroende, i så fall är jag också spekulant på nyckeln till att få nyfikenheten stillad!

Nej men hann Lapinette försvinna utan att jag hunnit önska trevlig resa, det här har hänt mig alltför ofta på sista tiden, jag är för långsam helt enkelt.

AM, jag har ingen aning om hur stort rummet är men jag gissar på 20 kvm. Men två stora öppningar till hall och matrum och en balkongdörr till uterummet och så fönster så det försvinner rätt mycket väggyta. Kan möjligen tänka mig att ta lite bilder efter att vi städat på lördag.

Visst var pippilotta-länken bra förresten! Har inte hunnit beställa än men ska. Gillade vantarna med dragkedja längs med så att de är lätta att ta på.

Muggles, vilken mysig Moa ute och partajar!

• Telemarkgrrl

Vänner, tusen tack för lösenordet!! Vet du, jag hörde mäklaren säga något om att vända på sifforna till en spekulant så jag försökte med det. Men jag tog ju aldrig bort bindestrecket. Nu ska jag försöka igen.

Muggles, vad söt hon är. Och snabb!

• Telemarkgrrl

Och TUSEN TACK alla för sympati!! Det behövs verkligen idag kan jag säga. Ni är bäst!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen