• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Vännerfan

Prinsen är i säng...

BS,
    Jag har beställt just de vantarna, så jag kan meddela om de är bra eller ej sen! Vad seriöst förresten att få komma tillbaka på kontroll om de inte kan det de frågar efter! Jag tänkte på det på vår 1-årskontroll. Då var Prinsen verkligen sen kände jag och fick svara nej på de flesta frågor gällande vad han kunde. Och blev faktiskt lite sur på att de inte ställde följdfrågor eller nåt. Som att det ändå inte spelade nån roll. Nu däremot är han ikapp, för de lär sig ju maaaaassor på dagis!

Nu ska jag planera lite växter i mörkret ute och sen åka till Coop om jag orkar. Ska upp till mitt veckoliga spinning-pass som börjar 6.45 imorgon bitti... Maken grejar med dörrarna till vårt nya förråd. Livet i ekorrhjulet kan vara stressigt ibland... Men men. Ska gå ner till 90 % till månadsskiftet. Och så hoppas jag fortfarande på lite städhjälp, fast städfirman jag mailade i lördags har inte hört av sig tillbaka. Konstigt!

• MSW

Åter från husvisningen, var en del andra där och kollade, men vi tyckte att det kändes ungefär som det såg ut på nätet (för en gångs skull..)
    Maken ska ringa till banken imorgon och höra om de tycker att det är en bra idé att öht köpa hus nu och om de skulle kunna tänka sig att låna ut pengar till oss isf.. Sen vill vi förmodligen lägga ett bud.. Men vi får väl se...
    Här är en länk förövrigt: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/293123 om ni vill se hur det ser ut!

Back to Anna Skipper!

• viktualia

MSW - mysigt hus!!! Schysst uppvärmning och gammal plan=frihet om man vill bygga om/till eller så.

• Piggelin1

Puhhhhh, äntligen ikapp - har suttit en låååång stund & läst för att komma ifatt allt som skrivits under dagen.

Telis, jag skriver inte så mkt här eftersom vi "pratat" via sms, men kraaaaaam
    ....nu fick jag precis sms av dig igen & jag sitter här alldeles tårögd, precis som jag gjorde när jag läste ikapp här innan Unna er lägenheten ni kollade på eller köpt en riktig lyxresa ngnstans, det är det minsta ni förtjänar en dag som denna. En kompis som misslyckats med flera IVF:er, när de misslyckades i höstas med den tredje så bokade de en resa till Mauritsius & sen till NYC också.

Men en kul grej ang lägenheten på Bastugatan! Där har jag promenerat massor med ggr & har en kompis som bodde i precis det huset för en herrans massa år sen! Vilken utsikt & vilket grymt LJUS det var i lägenheten!

Lappis, du kanske loggat av nu inför semestern, men om du läser, så ha en underbar resa till Andalusien! ...och vilket gulligt litet hus! Fast egentligen var det väl inte så litet med de 175m2
    Vad GOTT att akupunkturen börjar ge resultat! Härligt!!

Muggles - vilken fart det är på Moa!! En gissning på var ni afterworkade: First Hotel G på Centralen? Var tvungen att kolla två ggr på klippet innan jag tyckte mig se vart det var ngnstans

Välkommen hem Izzie! Vart i USA var det ni var?! Tror jag missat det! Vad kul att det funkade så bra med dottern på flygresan!!

• Frejis

Telis - vad tråkigt att det inte fungerade

Vilken fin lägenhet ni tittade på, särskilt utsikten! Jag gillar Söder, men det gör inte maken. Medborgarplatsen erbjuder faktiskt underhållande personligheter att titta på, bra att stämma kompisträff där, vilket vi gjorde vid några tillfällen i somras.

Lappis - vi får väl se om embryot trivs. Jag tror som sagt inte på det och fortsätter med min pessimistiska inställning

Hoppas att ni får det supertrevligt i Andalusien!

Frullan & Izzie - insättning 2 oktober, testdag 18 oktober, BIM några dagar innan.

Har säkert glömt en massa saker som jag ville kommentera, men nu har min hjärna tagit time-out efter drygt elva timmar på jobbet. Kommer nog in först på söndag.

Trevlig helg!

• BrudSommar2006

Vänner, vad bra, då väntar jag och hör om vantarna är bra! Åååhhh, synd att det är läggdags, imorgon ska jag hemnet:a och kolla swedbanks budgivningar bara för att jag kan!

Vad det gäller kontrollerna på bvc så har vi alltid fått komma tillbaka, jag minns speciellt att vi var där för pincettgreppet flera gånger innan hon var helt nöjd att Iris var med!

• Piggelin1

Kul med allt inredningsprat!

Jag har också en fablaisse (hur stavar man det?) för rött! I nya huset kommer vi att ha delvis rött i ena badrummet (liten röd glasmosaik i duschhörnan) & i köket blir det 10x30 röd glasmosaik.
    I dagsläget har vi röda gardiner i köket (med lite vitt i), röd badrumsmatta & två runda röda mattor i vår hall. Annars är jag svag för vissa nyanser av grönt också, hur nu det går ihop.
    ...och ja just det, vi har en röd Bugaboo & för tillfället använder jag en röd handväska & en röd kappa. Det är så mkt så att det nästan blir patetiskt! Försöker ta en annan jacka/tröja om jag är ute med vagnen

Detta badkaret ska vi förresten ha i badrummet på vår övervåning:
    www.gustavsberg.se/40844_41091.asp
    Vi skippar bubbelbadkar - ingen av oss är intresserad av det, badet räcker gott. Bara bökigt att städa Däremot ville vi ha ett så stort som möjligt utan en massa konstiga vinklar & former i det, så då valde vi detta!

Annars så föll jag handlöst för den afrikanska stilen när vi var i Sydafrika för två år sen. Men samtidigt så insåg jag att det inte funkar i vår lgh & iaf inte några enstaka grejor, då skulle vi behöva köra hela lgh i den stilen & det funkar inte riktigt heller... Så jag drömmer mest & beundrar alla coola grejor i en butik här i stan som heter Springbok.

• BrudSommar2006

MSW, hoppas att det blir budgivning av nu då!

Frejis, det vore väl sjutton om det inte skulle bli ett plus nu, det är ju din tur!

Piggelin, vad mysigt med stort, fint badkar!

Här vadar vi i spackelrester men det är bara att stå ut, när jag tänker tillbaka på innan vi började med badrummet så är vi ju så nära, så nära att kunna börja fundera på möbler istället för renovering. Jag har mitt svärd och min yxa liggandes som jag inte hittat rätt plats för än här och jag saknar dem verkligen, inga egna auktionsfynd faktiskt utan jag har snott dem bland pappas fynd. Nu senast vi var på Öland köpte han en väldigt fin liten tavla, nu funderar jag som bäst på om jag möjligen kan lägga vantarna på den men maken säger att jag borde skämmas... Konstigt nog men neeej, det gör jag inte... De har alldeles för mycket saker som det är! Mamma tjatar ständigt på pappa att han ska sluta köpa hem grejer men för mig är det bra för då kan man ta saker utan att de saknar dem. Sedan kommer de över hit och säger, jaså där är den där prylen, jag undrade just! Har alltid fungerat bra i alla år!

Nehepp, läggdags.

• Piggelin1

MSW - vi har en nästan likadan öppen spis i vår lägenhet, fast ingen kamin, så när vi eldar blir det mest för kråkorna Men mysfaktorn ska man inte förakta!!

AM, då ska jag passa på att be dig om tips på lämpliga stolar till vårt stora matsalsbord i återvunnen teak. Bordet är i sån där grovhuggen stil, lite drygt två meter långt & knappt en meter brett. Mannen köpte det innan vi träffades & jag hade nog egentligen inte fallit för det själv om jag sett det i en affär, men nu ÄLSKAR jag det! Man får plats MÅNGA runt det, hela "la familia" som min ena bror sa ngn gång när de var här. När jag kollade in på Ilva häromveckan såg jag dessa & den stilen har vi funderat lite på, men inte kommit till skott, då vi i så fall vill köpa hela åtta stolar.
    www.ilva.se/produkt/58100511/cosenza&webgroupid=
    Alla tips är välkomna!

Oj, en fyra för 4,2 milj är ett bra pris TÄNK om vi kunde få de pengarna för vår fyra (central sådan) när vi ska sälja den om några månader! Då hade det nästan gått jämnt upp med nya huset! Ingen risk att vi får dessa pengar i Götet, men får vi hälften så som läget är just nu, då är vi nöjda.

Vänner - tack för att du tänker på mig! Näe, ngn munter stämning är det inte på jobbet... Sextusen personer, det är ju som en svensk liten stad Ljuset i tillvaron är att nya VD'n verkar bra, blir intressant att se vad han åstadkommer - om jag får vara kvar TROR att det är lugnt, men man VET ju aldrig. Jag kommer definitvt att se mig omkring - som så många andra gör redan. Skulle vilja stanna & ngnstans så tror & hoppas jag att det går bra. Är ju inte speciellt nöjd med min nuvarande chef & hoppas att detta kan röra om i grytan lite grand, Skulle inte skada... Tror att det är fler som gärna vill passa på att ändra lite i org - så vi får se

• Tinga

Åh, Telis - jag är så ledsen för er skull att det inte funkade den här gången heller. Fy så trist! Taskigt att gå igenom den första delen tre gånger och att det inte blev ett enda ET av det. Kanske att nedregleringen gjrot något positivt för endon, om man nu ska försöka se ljust på det hela, fast det verkar ju egentligen inte så, med tanke på cystorna de hittade. Du har iallafall mina varmaste sympatier. Många kramar!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen