• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

BS, nej, jag tror inte att man måste vara under 35 om man har bra ägg.

Hoppas att det löser sig med färg till hallen, det är inte lätt att hitta rätt i affären!

• Izzie

Hej hopp i tråden!

Nu är jag tillbaks efter knappt två veckor i USA. Har haft det toppen! Massor med sol, shopping och god mat. Fast det är ganska skönt att vara hemma oxå. Lite seg av tidskillnaden bara.

För er som är som undrar hur det är med långresor med flyg med bebisar så kan jag tala om att det har gått toppen med Matilda. Hon har sovit stora delar och övrig vaken tid har det gått bra. Visst, det blir ingen avkoppling precis, eftersom hon kräver ständig sysselsättning men på det hela taget har allt gått bättre än väntat. Däremot tänker jag inte vara snål nästa gång vi reser utan låta henne få eget säte. PÅ vägen dit hade vi henne i knät och det var ingen höjdare i 10h. På vägen hem var flyget inte fullt och jag, maken & Matilda fick ett eget "tre-säte". Mycket skönare!!!

Nog om det. Vad har hänt här? Inser att jag inte har möjlighet att läsa ikapp två veckor... Någon som orkar uppdatera mig?

Ser att Telis har fått tråkiga besked... Det var då f-n, Telis. Det gör mig både förbannad och ledsen för din skull. Hoppas liksom de andra att ni avancerar snabbt i ÄD-kön... *Kramar om*

• Telemarkgrrl

Izzie, tack!

Du ville ju se vårt badrum? Om du är snabb så kan du få se det i galleriet nu!

• Izzie

Åh vad fint det va! Gillar framförallt partiet med glasmosaik och det söta badkaret! Önskar så att jag hade badkar...

• Telemarkgrrl

Åh tack igen!

Jag är så nöjd med badkaret, det är underbart att ta ett bad ibland.

Undrar om jag kan göra det idag? Lappis, minns du om det är några restriktioner på badande efter ÄP?

• Telemarkgrrl

Izzie, vad kul att resan gick så bra med Matilda!

Har du shoppat något?

• muggles

Izzie: Frejis har fått tillbaka ett ägg och några till frysen, går och väntar på BIM. Har stickningar mm så vi hoppas ju allihop!
    Lappis värden har ordnat sig efter aku, Nenne är i USA och har träffat Sweet. Nenne har blivit med hus och har sin lägenhet ute för försäljning. Cicci har plussat och samtidigt fått tråkigt besked om sin moster. Frullan och Koko är inne på försök nr 2. Har jag glömt ngt? Ni andra får fylla i...

• Lapinette

muggles - det var en kort och koncist summering!

Telis - vet inte vad man säger om bad efter ÄP men det kanske finns en infektionsrisk de första dagarna? Har du kollat på FL?

• muggles

Efter spiralinsättning ska man inte bada el stoppa in tampong de första dagarna, så ev är det samma efter ÄP?

• Izzie

Tack Mugglan för summeringen!

Telis - Om jag shoppat något? Hmm ja... Massor! Du vet ju hur det är. Man blir galen!!! Fast jag har dragit på mig så många överviktskilon så just nu är det inte jättekul att handla kläder, men jag har inte kunnat låta bli ändå. Har handlat lite i mindre storlekar med för nu jäklar ska jag ner i vikt. Har anmält mig till Xtravaganza och kör igång med det nästa vecka. Hoppas på bra resultat då så jag kan använda det jag handlat Köpte du mycket?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen