• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Lappis, arg, ledsen, uppgiven och dessutom frustrerad låter ganska bra. Men samtidigt, faktiskt, ganska lättad. Det ska bli så himla skönt att släppa det här med IVF.

Ja, nästa steg blir att provmedicinera inför ÄD om ett par månader (dom måste ju kolla hur man reagerar på medicinerna man ska ta vid ÄD). Sen är det bara och vänta och se vad som händer med vår plats i kön.

• Frejis

Telis - vad är det för mediciner som man tar vid ÄD?

Tycker att du resonerar på ett så insiktsfullt sätt om så många saker, t ex det här om gränser. Stor kram! och jag håller ändå tummarna inför onsdagen.

• Lapinette

Frejis - känner igen symptomen (stor, seg och mjuk )!!!

Telis - förstår att du vill se ett slut. Dock lär jag hålla på och traggla i ytterligare typ 9 månader med försök (1 ET + ev. 3 FET) men sen får det vara nog. Tro jag kommer hålla på med akup fram tills i mitten på december, då jag vet resultatet för vår IVF. Har sagt till maken att om resultatet blir negativt så ska jag gå på alla mina favoritpass, dricka massor med vin, åka skidor som en galning och sen i januari sätta mig och försöka tänka ut vad jag vill bli när jag blir stor.

• Telemarkgrrl

Frejis, först är det tabletter (Progynon, östrogentabletter) och sen är det är sånt där klet som man ska stoppa upp (Progesteron).

• Frejis

Telis - intressant! Får vandra vidare till Familjeliv och läsa mer.

Lappis - visst är det de säkraste gravsymptom som finns?

• BrudSommar2006

Cicci, stor kram! Vilken vacker tanke med fyra blommor och roligt att maken blev så glad! Sedan tycker jag så synd om dig som fick så dåliga nyheter nu, det var ju det sista du behöver. Fast så klart att du ska komma med den fina insikten att livet är så, upp och ner.

Grattis i efterskott FruLlan och skönt att du är på väg upp igen!

Vi har lämnat in vår vagn för reparation igen, den är väl typ sex månader gammal nu och hittills har de ju bytt chassi helt en gång och framhjulet en gång, nu har både fram- och bakaxeln gått av vad det verkar och de hade visst rätt mycket att göra just nu så vi vet inte när vi får tillbaka den. Tur att vi har lilla sulkyn i alla fall.

Iris fick sova i pyamas inatt, än så länge har hon inte lyckats trassla sig ur den i alla fall!

• BrudSommar2006

Målaren var hem till oss idag när maken ändå var hemma för att diskutera hur vi vill ha det och så kommer han och börjar imorgon så att vi äntligen får övre hallen klar. Det var bara det att när de provmålade lite med färgen vi köpt och som vi trodde var ljus havre så visade den sig vara rosa! Det passade tydligen inte alls så nu får vi ge oss ut på jakt efter ny färg. Jaja, vi skaffade den tillsammans med all annan färg för hela huset i samband med att vi flyttade in så det gick väl för fort med färgkoderna i affären antar jag.

• Telemarkgrrl

BS, hade ni bara sett färgen som en färgprov i affären? Vi köpte nämligen färg efter att bara ha sett ett litet färgprov men vi fick gå tillbaka och köpa ny färg. Vi skulle också ha beige men den blev rosa. Det är så himla svårt att se i affären hur det blir på väggen.

Igår fick vi räkningen från badrumsrenoveringen. Det blev inte så illa som jag räknat med utan vi får lite sparpengar över. Så skönt, det är inte så kul att tömma sparkontot helt.

• MSW

Tillbaka från bvc! Allt var bra! Han har växt 3 cm och gått upp nästan ett kilo sen sist vi var där!
    Nästa gång hade hon frågor till mig sa hon.. Någon som vet vad det rör sig om?

om man tänker sig beige låter det inte så roligt med rosa... fast jag är avundsjuk på att ni har någon (egen) stans att måla om öht! Ska juh på husvisning på torsdag, mest för skojsskull då det är öppen visning, men ack så gärna vi skulle vilja 'bli med hus'!

• BrudSommar2006

Telis, precis så gick det till med färgen! Vi var ju rätt så stressade också, mitt i flytten och skulle ha färg till typ alla rum i hela huset! Sedan har den stått sedan i höstas för det här var enda rummet vi aldrig hann med och sedan kom badrumsrenoveringen emellan.

Vi fick också lite sparpengar över från badrumsrenoveringen så att vi kunde betala av billånet och nu ska vi köpa ny soffa när den gamla flyttar dit upp, om vi nu hittar någon förstås, vi har ju varit runt och letat en del redan.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen