• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • viktualia

Cicci - grattis!

MrsB - japp jag har shoppat i Vingåker.. tyvärr är det liiite (typ 11 mil) långt dit.. annars är jag egentligen sugen på en tur dit, vore skoj med några läckra jeans!

• BrudSommar2006

Telis, vilket skräp! Men om ett par äggblåsor redan är övermogna, varför börjar de inte kolla tidigare så att man kan ta de som finns? Eller, om det är kört med dem, varför väntar man inte tills man kan ta de som ännu inte är riktigt mogna? Eller tror man inte att de kommer att göra det alls?

Sweet, vad kul att du också fått göra Nennes bekantskap, vi är alla priviligierade!!! Och så Nennes man som ska vara så snygg men som jag helt missade att spana in på picknicken eftersom jag var så upptagen med att prata med de som satt närmast och han satt dels en bit ifrån mitt hörn, dels var lite tyst om jag minns rätt och dels satt och läste en tidning med huvudet bortvänt från mitt håll.

• muggles

Telis: vilket jäkla skit!!! Det var fanken vad dina äggblåsor inte vill samarbeta Kraam!

Nu känns det här väldigt ytligt i jämförelse men kolla detta DYRA hus: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/291181
    Det här är ganska nära där vi bor. Shit pomme frites - det blir typ 25 000 pix i månaden...

• Frejis

Telis - stor kram! Tråkigt att blodprovet inte stämde överens med hur äggblåsorna såg ut. Kan dock hålla med Brudsommar att kliniken kanske inte har gjort allt som de har kunnat. Att de ändå vill köra ÄP på onsdag låter bara konstigt. Det vore kanske en idé att ta en journalkopia och få en second opinion hos tex Fertilitetscentrum, om du vill och orkar så klart.

Sweet - skoj att höra att du redan träffat Nenne och maken och att de har fått träffa lilltjejen. Vi ska till NYC i december, men jag tror att ni är i Sverige under den veckan (30/12 - 5-1).

Det ser ut som ett trevligt hus Muggles, men priset känns något för högt med tanke på den ekonomiska situationen Om ett år har det kanske sjunkit...

Ego - jag fattar inte varför jag fortfarande känner av magen. Kom på den geniala (sure!) idén att känningarna kommer från äggstockarna, men de ligger ju en bit bort från livmodern *kliar mig i pannan*

Snart är det dags för City akuten!

• sweetstreet

Frejis Å neeeeej!!!!
    Är ni här när vi är i Sverige!!!
    Fasiken då!
    Men men ni får iallafall en härlig nyårshelg här då.

Ah, har Cicci plussat! Det missade jag nog? jag är lite förvirrad nuförtiden. och litesmåstressad.
    GRATTIS Cicci i vilket fall! Jättekul!
    Shit tänk att Victor ska få ett syskon nu!

• Frejis

Sweet - ja, det blev lite otajmat men det blir kanske en annan gång.

Cicci har plussat idag äntligen någonting som liknar en plussvåg här i tråden.

• Vännerfan

Telis,

Nej, vad tråkiga nyheter Och du är en sån himla go´ tjej och skriver inte ens in ledsna gubbar i ditt inlägg, så jag blir ännu mer berörd! Vet inte vad jag ska skriva, men jag blir verkligen LEDSEN för din/er skull!!

Cicci,

Grattis!! Så då är du gravid när vi ses! Vad sa mannen din? Jag pratade lite med din kompis T idag (som har en dotter på S), när vi kollade på möbler idag.

Tack alla som skickar länkar på sina fina möbler, spännande att se vad folk har hemma. Och tack ni som tipsar! Jag får berätta hur det går sen.

• Piggelin1

Telis - skickar en superduperjättebamsekram Faaaaaan att dina ägg bråkar så jädra mkt med dig

En sak till Telis - Ab Fab har redan startat en ny resetråd! Innan idag! Ungefär samma namn & på samma ställe som vanligt!

Cicci - GRATTIS till plusset! Spännande med ett syskon till Victor!

Sällar mig till Lamino-fansen! Köpte mina två när jag var 20 & de håller hur bra som helst fortfarande! Köpte till en pall för några år sen, den används både som fotpall & extra sittplats om vi har kalas hemma! Håller helt med Tinga - den funkar utmärkt till alla tillfällen!

Jobbigt med "plåstrig" svärmor, Zozo. Hoppas du överlever pärsen & att de snart åker igen...!

Nenne - fin lägenhet! Gillade hallen jag med! Kul att våga med lite färg! I nya huset kommer vi att slå till med flera roliga tapeter. Kändes som om nu har vi varit tillräckligt försiktiga i denna lgh (ljusa väggar & i ett rum är väggarna caffelatte-färg typ), nu ger vi oss på mer mönstrat & färg! Skulle man tröttna, så går det alltid att göra om! Vi sa nämligen när vi flyttade in här att vi skulle fixa ngn fondvägg eller två efter att vi flyttat in. Tre & ett halvt år senare har vi fortfarande inte fixat en enda vägg, så nu kändes det lika bra att fläska på från start

• Piggelin1

Ngn mer som följer "Livet i Fagervik" på SVT förresten? Jag följer nästan aldrig ngn serie numera, men har konstigt nog fastnat för denna Huvudpersonen är en ganska töntig/pinsam figur, men ändå har serien ngt som lockar, tycker jag!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen