• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Cissi - din temp stämmer med din graviditet. Jag ligger också omkring 36,7 efter ÄL. Om man är gravid så stannar tempen högt. Är BOM på gång så dippar den ned igen runt 36,3. På så sätt kan man se att mensen är på gång. Oftast samma dag som tempsänkning men den kan falla ned någon dag innan vilket visar att den är på gång. Så jäkla häftigt!

Härligt att åka ned till mamma och ge henne en extra fin födelsedagspresent. Min mamma skulle bli så lycklig om hon fick samma "paket".

Telis - det där med vattnet stämmer ju inte ... kanske Cissi INTE dricker vattnet på Östermalm eftersom hon har så lätt för att bli gravid? Jag dricker ju massor varje dag på jobbet.

• Lapinette

Cissi - jag tyckte ditt blomsterbud lät supertrevligt! Om jag kunde hålla mig (vilket jag omöjligt kan) så skulle jag absolut vilja överraska och göra det på ett "speciellt" sätt.

• Mrs  B

Telis
    Malte hade haft det bra enligt svärmor och mycke mer har jag inte fått veta. men men vi hade iaf barnvakt.
    Tyvärr blev det en sanering igårkväll av Malte och hans saker (bad och tvätt) eftersom svärmor och hennes man är storrökare, men som sagt allt hade funkat bra och det är jag glad för.
    Är bara jag själv som inte är så bekväm i att svärmor passar barnen pga av att vi inte har samma åsikter i banruppfostran bla.

Även Max hade levt loppan och morfar hade haft och göra, men han klagade inte så mycket iaf.
    Full rulle: simning, stan, lek & bus, gympa, bio osv.....

• BrudSommar2006

Cicci, Iris har sovit i nattlinne men nu är det slut med det, nu blir det pyamas. Fast det står väl inte på innan hon lärt sig ta av sig den med, tröjor kan hon redan ta av sig själv. Jaså kör du med body till Victor fortfarande, det kanske är smart.

Svärmor hade sytt och stickat en massa fina saker till Iris som hon hade med sig när hon kom igår. Mycket var sommarkläder tyvärr men förhoppningsvis kan hon ha dem till sommaren också för hon hade sytt i storlek 104.

Cicci, de där testen visar bara plus i två timmar eller nåt väl så att göra något som involverar att visa testet är väl uteslutet. Hur gjorde du sist? Jag bara berättade rakt upp och ner, inget roligt där inte...

• fru AM

Cicci: Blomsterbud lät bra! Eller varför inte skriva på din mage - spegelvänt - HEJ PAPPA!
    Eller snabbinskaffa en t-shirt till victor som det står STOREBROR på ...

MrsB: Har skissat på ert "problemrum" nu. Ska bara få scannern att samsas med min nya dator så skickar jag det sen.

• fru AM

Cicci: BM räknar ju alltid från mensens första dag (inte ÄL). Sen så blir datumet ju korrigerat efter UL.

• BrudSommar2006

Nenne förresten, vilka konstiga visningstider för er lägenhet, är det alltid så uppe hos er att man måste gå tidigt från jobbet en vardag för att gå på visning? Är det ingen helgvisning eller kvällsvisning normalt sett? Här är det ju alltid en helgvisning och omvisning en vardagskväll, aldrig några eftermiddagsvisningar.

• BrudSommar2006

Cicci, du kommer alltså att få fel datum från BM vid inskrivningen eftersom de bara klarar av att räkna på 28 dagar! Sedan blir det korrigerat vid UL. Vill du ha exakt datum själv så räkna från ÄL.

• FruCicci

TACK AM, då har jag BF 4 juni i så fall... (tror mer på 8e själv).

BS,jag har mitt test kvar från Victor fortfarande, det visar plus, fast det har blivit gult.
    Så jag tror absolut det inte är någraproblem under dagen med testet.
    Sist plussade jag på Fars Dag, den 12 november. Maken o jag gick ut och käkade middag, hade innan köpt boken 'Du ska bli pappa', så han fick den tillsammans med testet på restaurangen.
    Utmärkt dag.

I dag är det ju internationella barndagen, men det verkar inte firas så märkvärt i Sverige...

Undrar om han blir nervös om jag skickar dit blommor till jobbet, folk kanske undrar och han kommer tycka det är för tidigt att berätta....?
    Lunch hade han inte tid med.

• Frejis

Cicci - du vet nog bäst om det är lämpligt att skicka blommor till maken på jobbet. Det kan ju vara lite känsligt eller privat beroende på vilket ställe han jobbar på. Men annars tyckte jag att det var en trevlig idé.

Japp, makens föräldrar bor väldigt nära. Borde kanske gå dit med anledning att jag måste dricka vatten från deras kranar

Lappis - jaha så du passar på och gömmer dig bakom skärmen? Jag har rätt mycket molvärk i magen efter ET till nu och det har nu nästan avtagit, vilket är skönt. Annars är det helt ok, jag har bestämt att chansen att lyckas är ungefär 30% och det innebär att plusset med största sannolikhet kommer att utebli. Tänkte bli statistiker på gamla dagar men vi får väl se. Dyker det upp droppelidropp nästa måndag tisdag (två veckor efter ägglossningssprutan) så har det inte fungerat.

Mrs_B - kul att ni haft det bra på resan och vilka spännande nyheter era kompisar kom med.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen