• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

P.S har precis lagt in min tempkurva i Exel och gjort diagram på den . Nördvarning I know! Men attans vad skoj att se hur denna cykel (jag har ÄL som dag 1) kommer att se ut mot förra. Hoppas självfallet på mer stabilitet men det verkar som min kropp är stabil innan ÄL sen blir det superstressad och far som en jäkla ping-pong boll upp och ned.

• Lapinette

Tänk att folk ville gå ut i det här regnet! (åter tänker jag på lägenhetsvisningen). Jag är så glad att jag köpte tillräckligt med mat för två dagar igår. Ska kanske ut en sväng och "valla" bilen. Den behöver köras (i-landsproblem för folk som bor i stan och aldrig har en bil som de egentligen inte behöver).

• Lapinette

Just det! Jag igen ! Min temperatur steg imorse = ÄL.

• FruCicci

Hej,

Ni är så gulliga allihopa !

Gud vilken snygg fotölj Lappis, I like!

Nu har hela familjen varit ute i ösregnet. Victor iförd gummistövlar och hela rengstället. Han var överlycklig när han fick hoppa i vattenpölarna.
    Sen var det öppet i Humlans parklek, alltså inne i huset, så vi gick inte en stund och värmde oss, drack kaffe för 5 kronor och Victor fick rita och leka lite i en annan miljö än den hemma.
    Så nu känns det bättre.
    Man kastar ur sig dumma saker när man är förbannad, vi är extra duktiga på det, tyvärr... önskar jag hade det annorlunda... ja ja
    Vänner, det är 3 månaders kö till familjerrådgivningen... men man kanske kan gå privat, kostar som fan bara, men det är det nog värt...

Telis, tänk att det är så många på visningarna!
    Hoppas våra vänner i Sjöstaden fick många besök på sin visning, som de hade för 3e (!) helgen/gången nu... kanske lättare när det är skitväder!

Nu sitter jag o maken med levande ljus och myser lite, Victor sover...
    Funderar på hur jag ska säga att jag är gravid i morgon, han verkar inte fatta att jag menar allvar när jag kommenterat det... kanske skicka testet med blomsterbud

ZOZO, vad jobbigt... Alla är vi olika o vill ha det på olika sätt. Jag hade personligen blivit jätte glad om min svärmor hade visat så mycket intresse.
    Det första hon klämde ur sig när Victor var 5 dagar, var att hon själv kände sig 10 år äldre och att hon inte gillade småbarn!. Kärring! Jag blev jätte ledsen o besviken.
    Nu har jag vant mig, jag tror hon har hållit i Victor 3 gånger sen han föddes. En gång vid 5 dagar, en vid 14 dagar och sen... nääää det kanske inte var mer.... jo en gång vid 8 månader med, när hon hade honom ett par timmar....
    Tur min mamma är annorlunda

• viktualia

Vänner - två Laminofåtöljer är ju snyggt, men kanske inte höjden av bekvämlighet när man ska glo på Tv.

Telis - lät najs att dra till Paris över jul och slippa grubbla över hur julfirandet annars skulle gå till!

• Lapinette

Cissi - vilken bra idé, att skicka testet med blomsterbud. Me like!

• FruCicci

ÄL LAPPIS -JIPPIE!!!!!

OCH trevlig med Paris Telis gumman!

Nu vaknade Victor...

• Telemarkgrrl

Nja, om vi skulle hitta den där drömlägenheten och priserna går ner lite så kan vi nog tänka oss att flytta. Men man vet ju inte om det är drömlägenheten om man inte tittar på den.

Paris, jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Men en dag (om det inte är spöregn) vill jag ut till Versailles, har inte varit där än, det har inte hunnits med då vi bara har varit långhelger i Paris förut. Nu ska vi vara en hel vecka. Men det ska väl bli lite god mat, sitta på kaféer och läsa och promenera utefter Seine också (om det inte blir spöregn ) - det är dom sakerna som vi är bäst på.

Det ska bli skönt att slippa det traditionella julfirandet i år. Vi brukar fira med makens föräldrar men dom är skilda och den ena tycker att man inte kan få nog av julfirande och den andra att det är fruktansvärt jobbigt. Men eftersom den ena kör hela julpaketet fullt ut så känner den andra pressen att göra det också (trots att det inte är något krav, eller ens önskemål från vår sida, det är snarare bara jobbigt att äta julbord och dela ut julklappar på två ställen).

Så det blir en massa åkande fram och tillbaka mellan två familjer där det känns som den ena tycker att vi är där för lite och den andra att vi är där för mycket. Maken kan inte heller förmå sig till att säga att vi bara ska vara hos julälskaren för då blir det orättvist för julhataren.

Jaja, i år ska det bli mysigt att fira bara vi två.

• Tinga

Zozo - vad trist att din svärmor inte kan visa lite mer hänsyn, när hon nu får komma och hälsa på så snart efter att ni kommit hem med den lilla.

Vänner - frågar du mig kan man använda Laminofåtöljer till allt; gäster, TV-tittande, läsning - everything! Jag tycker att den både är bekväm och mysig, i all sin enkelhet. Att den är så lätt gör den väldigt behändig att flytta också, om man vill sitta i en annan vinkel t ex. Två fåtöljer mittemot soffa och soffbord tror jag blir alldeles utmärkt. Att de är så nätta gör dessutom att de passar lite varstans, så vill ni möblera om går det säkert att hitta en annan bra plats åt dem. (Och nej - jag är inte sponsrad av Swedese! )

Cicci - tråkigt att du och din man häver ur er så mycket sårande kommentarer när ni grälar. Jag tror som Vänner att det kunde vara bra för er att gå i familjerådgivning, för att lära er gräla mer konstruktivt. Det skulle säkert leda till betydligt mindre tårar och ilska, även om man ändå får en chans att säga sin mening. Kram!

Telis - vad mysigt med julfirande i Paris! Ska ni bo på det "gamla vanliga" hotellet?

Lappis - jag körde också med tempkurvor när vi försökte bli gravida, och mina var som dina - de hoppade lite hit och dit efter ÄL. Undrar om jag också är i obalans? Jag gillar ju också att träna hårt och mycket, och har gjort det i många år.

• BrudSommar2006

Jag har fem sidor att läsa ikapp, får se hur långt jag kommer för nu har maken åkt för att hämta svärmor på centralen, suck, men man får stå ut. Det värsta är att hon inte är snäll mot Iris, om Iris blir ledsen och sitter på golvet och gråter så säger hon bara att det inte är synd om henne och hon mår inte dåligt av det och så får hon sitta. Tänker inte lämna människan ensam med henne en sekund! Det värsta är att maken ju är föräldraledig måndagar och tisdagar och han blir rätt påverkad av henne när de träffas så jag har lite ont i magen av att behöva gå till jobbet imorgon. Men, men, maken är ju en vettig person i vanliga fall så man får väl hoppas att det går bra.

Nenne, då var det rätt lägenhet, den var ju jättefin.

Vickan, maken hade och har noll koll på min ÄL men om jag var lite tveksam så skulle jag behöva en knuff i rätt riktning och så kunde jag liksom bara haka på så om maken var lite på så skulle jag liksom också tycka att det var ok, kan det vara så för dig?

Fortsätter läsa nu.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen