• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • Sobeit

Var köpte du vigselringen och vilken modell blev det? Egen design? *nyfiken som få*

MammaMiaa skrev 2008-08-26 19:51:57 följande:
    Jag har köpt vigselring. Jag har även köpt strumpeband över nätet. Idag bokade min underbara sambo lokalen. Maten fixar de som har lokalen. Man får inte ta med egen dricka in där. Utan man får köpa dricka där. De kan även fixa musiken. Vi ska komma dit där sen en dag och se hur de har dukat när det är bröllop.
  • T3ZZ

Ja har gått i ide ett tag nu när det gäller bröllopsplanerna. Ja har börjat greja i trädgården här så nu e d bara blommor i skallen på mej =P
    Funderar på att hyra en bygdegård ist för att va här hemma, får höra me Kärleken.

Tjolahooppp!!

• Sari80

Den stora dagen for mej e 18 juli 2009, det e SA MYCKET att planera, men efter manga om & men sa har vi bestamt o ha det i USA. Har bokat den for ett tag sedan, sa nu e det o planera allt annat. DET E MYCKET :)

• Sobeit

Här håller jag på att bli tokig. Det äår mycket på G nu alltså. Den 1/9 börjar jag läsa igen (på Komvux) och samtidigt är jag hemma med yngsta dottern som är 3,5 månad. Sedan ska hennes dop gå av stapeln den 14/9 och nu känns det som en bra ídé att sy ihop alla delar till hennes dopklänning (de är redan utklippta och nålade). Så ska det göras smörgåstårta till det och bakas fikabröd. Sedan går jag runt med alla planer för bröllopet i skallen och hittade en perfekt panelgardin till bordslöpare för borden vid middagen. Skir, cremefärgad och 42 cm bred. Så mycket att göra, så få timmar på dygnet. Någon som kan avvara några timmar till mig?

• Plummis83

Jag har lagt planerna lite på is för tillfället. Har jobbat för mkt denna månad, börjat träna osv så nu har min kära kropp sagt ifrån!! Men nästa vecka jobba jag bara tis, ons å tors...

Men blev lite glad imorse när jag vaknade för m2b berättade att han hade drömt om bröllopet å festen!! Så han tänker lite på det iaf *smile*

Just nu kollar jag mest boende för alla mina långresande släktingar å vänner (runt 40 pers)
    Sen vill min mamma ordna en välkomstfest med buffe å 5-kamp lr bara mingel på fredags eftermiddag!!

Sen ska jag och min mamma gå å kolla på skor nästa gång jag är i Dalarna. Vill ha någon med mig då jag är helt värdelös på såna skor. Använder typ bara springskor ju!!
    I November beställer jag klänningen. I november ska vi även till Ullared å då kommer väl det första till bröllopet inhandlas... Sen kommer det beställas en massa saker ifrån alla dessa olika websidor som finns!!

• T3ZZ

Ullared i november för vår del oxå, bröllops saker å julklappar sska inhandlas. Ja ska snart beställa saker från amerika eftersom ja tror att dollarn kommer gå upp när dom får ny president. Men det känns så konstigt att behöva handla saker till något som ännu känns så långt borta. =/

• Sobeit

Jag kom på en till grej som är klr så jag uppdaterar allt som é färdigt nu:

Klart:
    - färgtema (vinrött, creme och grönt)
    - brudklänning inköpt
    - kyrka + lokal bokad
    - brudskor inköpt
    - klänningsmodell o tyg valt till näbbklänningarna
    - inbjudingskortens layout klar (men ej påbörjade ännu)
    - frisyr bestämd (får hjälp av lillasyster att sätta upp håret)
    - min lillasyster och sambons lillasyster kommer att dela på rollen som toastmadame
    - bordsdekorationerna bestämda till middagsbordet

Känns bra att ha avverkat så mycket.

• Sobeit

Glömde en sak. Vet nu precis hur jag vill ha min brudbukett. Den ska vara droppformad. Innehålla vinröda rosor, vita liljor och murgröna. Och gröna band som går från sida till sida över buketten. Undrar just vad den kommer att kosta?

• MammaMiaa

Sobeit Jag köpte min vigselring på Albrekt guld. Där få stenar. Den passar perfekt ihopa med min förlovningsring. Där är en bild på min ring i bildarkivet. Så långt du har kommit i din planering

Kram

• Emmeelliie

Sitter här och läser allt alla har skrivit, gud vad roligt med bröllop och all planering! Ska gifta juli 2009 men har så svårt att bestämma mig för om jag vill vara i kyrkan eller utomhus.. vill ju så gärna ha min hund som ringbärare och då är ju inte kyrkan ett altenativ tyvärr :(

Har i alla fall bokat kyrkan i fall att vi bestämmer oss för de altenativet, har lite svårt att komma på en plats utomhus som vi annars vill gifta oss på nämligen!

Svar på tråden Juli 2009