• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • kuliJuli

Tja - vi gör en liten variant av +1. Vi är tydliga i inbjudan med att om man väldigt gärna vill ta med sig någon ytterligare - så ska man ringa oss, och att vi i princip ska kunna bereda plats åt de flesta. Festlokalen vi har rymmer fler än de vi kommer bjuda, och ekonomiskt kommer det inte bli så stor skillnad. Hellre det än att råka utesluta någons nyfunna kärlek tex.

• Plummis83

Inga +1 här heller. Är nog inga singlar vad jag kan komma på bland de som vi vill bjuda i vilket fall som helst!

Men jag har ett litet annat problem och det är att några utav mina arbetskamrater tror sig bli bjudna!! Visst jag skulle tänka mig bjuda 3 lr 4 utav 7!! Men dels så känns det taskigt mot resterande men jag har ingen vidare bra kontakt med de, jag umgås inte speciellt mkt privat men någon av de 7 men vi jobbar mkt ihop och de vet mkt om mitt bröllop och all planering då vi pratar om allting!
    Sen känns som om jag även måste bjuda deras resp som jag aldrig träffat och då blir det inte bara 3-4 utan 6 lr 8 vilket gör mkt i budgeten!!

Har ni börjat köpa in saker?? Jag har kollat på massvis av saker och vi har bestämt att vi ska börja köpa lite saker under hösten för att sprida ut kostnaderna!! Klänningen kommer bli köpt i nov iaf!!

• T3ZZ

Ifall du ska bjuda dina arbetskamrater så ska du bjuda alla tycker ja, det skulle ju va samma sak som att dela upp en familj. (du bjuder den kusinen du umgås mest med men inte dom andra). Sen det där med respektive så kan du ju höra med dom hur dom tycker du ska göra. Ifall dom vet så mkt om ditt bröllopt så kan ju du fråga dom hur du ska göra ang deras resp.

Ja/vi har köpt en resetidning om Thailand på sommaren. 30 kr

• ThePlupps

Jag kommer inte att bjuda +1, är bara 3 singlar på festen så inget större problem. Skulle de träffa nån får den givetvis komma. Jag skulle bara bjuda de arbetskompisar jag har bra kontakt med. Jag menar tänk om man har 30 arbkompisar??

• T3ZZ

Men hon hade ju bara sju Ja har bara nio men ja ska inte bjuda nån. Vi bjuder bara dom närmaste vänenrna.

• ossamartin

Jag komme rinte heller bjuda +1. Anser att det inte är nödvändigt efter den som de tar med sig kommer att sitta på skilda håll i alla fall. Vi mixar ju på bordsplaceringen så en singel hamnar ju inte bara bland par och så vidare. Så det blir ju många som inte känner varnadra runt bordet ändå.

Ang. arbetskamrater tycker jag man kan bjuda de man umgås med privat. Resten är välkomna i kyrkan bara.

• Leola

Hejsvej tjejor... long time no see.
    Nu ska jag sticka iväg till posten och hämta ut mitt hårflor som jag beställde från USA.
    Håll tummarna för mig!
    (iiii...)

• MammaMiaa

Här blir inte heller några +1. Vi ska bara ha släkten ev några vänner på vårt bröllop. Vi blir ändå mellan 40-50 st. Det är inte vi som betalar bröllopet. Utan det gör mina föräldrar. Men vi vill hjälpa till lite det känns fel att de ska betala för vår fest. Även om de gjorde de till min syster.

• Sobeit

Jag känner ingen lust att bjuda någon från min arbetsplats til bröllopet. Jag arbetar som personlig assistent och vi arbetar då en och en. Men jag får känslan av att brukaren och hans fru gärna skulle vilja komma. Men jag har en kraftig gräns mellan arbete och fritid så det känns inte så bra. Så jag tror inte att jag bjuder ngn därifrån alls.

Svar på tråden Juli 2009