• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • 090627

Hej.
    Vi är oxå ett par från Helsingborg som ska gifta oss nästa år fast i juni, det hade varit roligt att följas åt. Kul med någon från Helsingborg som man kan utbyta tips och ideér med.

ossamartin skrev 2008-08-15 17:02:37 följande:
    hej. Här är en till som ska gifta sig juli 2009. Den 11 har vi bestämt att det blir.. Kul att kunna läsa om andra och få lite tips och råd.
  • T3ZZ

ThePlupps
    Va ska ni ha för grejer som kännertecknar landet?

• sarmarg

Jag funderar på att skippa tema och bara köra på det som vi gillar utan att behöva tänka i tema hela tiden.

Igår så erbjöds sig svägerskan att göra inbjudningskorten till oss. Så vi tackade ja direkt.

• ThePlupps

T3ZZ: Vi kommer att gifta oss i en liten kyrkby i Luleå och ha festen i en lokal hembygdsgillet hyr ut. Det är lanntlig lite gammaldags miljö med naturen runt knuten. Vi kommer att ha häst med vagn som transportmedel och kommer att dekorera lokalen med sommarblommor, göra placeringskort av stenar, använda gammalt papper till alla inbjudningar/vigselprogram osv. Det blir med andra ord ett väldigt enkelt bröllop, det skulle inte passa att ha limousinetransport och något mer lyxigt i den miljön. Själv då?

• T3ZZ

ThePlupps:
    Vi kommer ha vigseln i min hemsockens kyrka. Sen så blir det nog raggarbil hem till oss där festen ska vara. Vi har flyttat ut till landet så vi kommer ha festen i vår maskinhall me öppna portar så man ser naturen. Bla en äng å en bäck. Sen kommer blomsterbågen som vi ska ha över oss när vi sitter till bords ha sommar blommor å veteax. Grillat kommer det bli oxå.
    Medan ja å m2b tar kort så kommer sällskapet att få gå tipspromenad i vår trädgård, varje fråga kommer ha en liten bukett med sommarblomster. Vi har svart, vitt å rosa tema så vi hoppas på att höst floxen å prästkragarna vi har i rabatten ska blomma för fullt nästa år igen.
    Sen så har vi träd som står på rad runt om trädgården och på varje träd kommer vi hänga upp någon konstruktion så man kan ha en marschall ståendes på varje träd.
    Inne i huset har vi bara en toalett så vi har fixat igjordning utedasset så man kan använda den med. Utanför dasset kommer vi ha en fin skål med en kanna med vatten brevid.
    Det e bara lite idéer än så länge men ja hoppas på att det blir fint.

//
    theresetomas.blogg.se

• 2009FruD

Hej!

Här är en till som planerar bröllop i juli. Närmare bestämt den 31 juli för vigsel och sen 1 augusti för middag och fest.

Vi har dragit igång planering ganska mycket för att vara så tidigt men när man väl bestämt sig så blir man ju sugen på att planera.

Jag hoppas att man kan få lite tips på olika arrangemang i den här tråden.

Vi gifter oss någonstans i Bohuslän och kommer ha festen mitt i Västra götaland.

• T3ZZ

hehe. mitt i västragötaland. antingen e d Grästorp eller Falköping :-P

• Balencia

Hej! Vi ska också gifta oss 11 Juli:) I Stockholm.. Jag behöver massa tips och inspiration.. Hjälp:)

• Balencia

Vi har bokat kyrka, catering, fotograf, tärna,bestman och solist.. Ja servetter oxå.. Plus att jag hittat klänningen men jag måste köpa den innan november då byter de tydligen kollektion i alla affärer...
    Färgtemat är latte färgat och gammelrosa..

• ThePlupps

O, då kanske det är rea innan nya kollektionen kommer!!!???

Svar på tråden Juli 2009