• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • T3ZZ

Då låter no okej med 5000 kr för 60 pers då. =)

• Plummis83

Ja, det är svårt det där... Men ni verkar ha lite koll ändå:)

Om alla kommer som vi ska bjuda så blir det 70 pers som är alkoholdrickande (tror dock inte att alla kommer dricka men bäst att räkna så ändå, hellre att det blir över än att det tar slut på kvällen)

Vi har dock överdrivit rejält med budgeten på drickan å hamnat på 10 000 kr (både alkohol å alkoholfritt)
    Hellre överdriva tycker jag så får man ingen chock!!

• ThePlupps

Det finns speciellt supbubblor men även ris som är snälla för fåglar. Jag läste det på www.romance.se/ jag kom ditt via calligraphen.

Kanon ju och de hjärtformade risen var ju ursöta!

• ThePlupps

Vi bjuder på dryck till skålen, till maten och till kaffet men sen har vi bar till självkostnadspris. Dels pga ekonomin men också för att mycket dricka går till spillo när man har fri bar. Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag givetvis bjudit på ALLT.

• Sobeit
    Plummis83 skrev 2008-08-05 22:29:53 följande:
    Oj, vad ni alla har kommit igång... Vad kul!! En fråga, hur kommer ni göra med dricka till allihopa! Ska ni stå för det eller ha bar eller hur har ni tänkt??Själva kommer vi stå för hela kalaset med allting, kommer inhandla drickat i Tyskland men kommer troligtvis redan under hösten ta nån/några turer till Danmark för att kolla in extra erbjudanden å sånt!!!Frågan är bara hur mkt och vad man ska ha till baren!!Vad tror ni??
    Vi kommer att köpa allt från systembolaget och sedan ha bar till självkostnadspris. Vill inte att vår bröllopsfest blir en suparfest. Plus att man kan lämna tillbaka oöppnade flaskor till systembolaget om man sparar kvittot.
  • Talulah

Ja det är det som är bra med att handla på systemet..men vi tänker att vi kanske kan använda det själva sen....har en 60-års dag och en 30 års dag bara någon månad senare....
    Så det känns som det kommer gå åt.
    Sen bor vi också i Skåne vilket ju gör resan till Tyskland ganska kort..

Ska ni ha en bartender...har inte riktigt funderat över vem man skulle kunna ha stående där??

• ThePlupps

Vi kommer hyra in serveringspersonal och efter middagen får de stå i baren.

• Sobeit

Talulah:
    Ja, då går det nog åt.

Vi kommer att hyra personal från cateringfirman som får sköta köket och ställa fram mat osv. Men vi kommer att ha maten stående på ett separat bord där alla gäster hämtar själva.

När det gäller baren så vill min lillebror sköta den. Så vi får se hur det blir i slutänden.

• kuliJuli

Tjoho!
    Stället vi ville ha var ledigt! Så nu får jag också skriva in mig i listan 11 juli 2009 blev det, precis som vi ville! Ojojoj så skönt det känns, nu ska här raggas förrättare. Verkar bli ett poppis datum, så man får nog bestämma sig snabbt för allt annat med, frisör, fotograf, florist etc - så att man inte finner alla uppbokade om några månader

4 juli Plummis83, Skanörs kyrka

4 juli, Fåret och Kocken, Västra Tunhems kyrka

11 juli, MammaMiaa, Löddeköpinge kyrka

11 juli, Talulah, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

11 juli, Sobeit, Vittinge kyrka och församlingsgården (Vittinge)

11 juli, Mystique, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)

11 juli, Leola, Täby Kyrka, (om bokningsreglerna tillåter. Håll tummarna!)

11 juli, kuliJuli, FMTS mäss (Halmstad)

25 juli, T3ZZ, Tengene kyrka (Grästorp)

25 juli, Heloise, Soldatkyrkan (Gävle)

25 juli, sarmarg, Sundsjö Kyrka (4 mil utanför östersund)

Tog jag rätt lista och fortsatte på nu? Visst var det alla so far?

• Heloise

Jag vart glatt överraskad när jag ringde och pratade med de som sköter lokalen vi ska vara i; när jag bokade den så sa de att man inte fick laga mat där( jag tolkade det som att man inte fick värma etc) men igår sa hon att de har hela kittet( varmluftsugn, stora plattor rubbet) men att de helst inte vill att man laga mat där; värma går däremot kanon. Nu öppnade sig ju en helt ny värld av mat för mig haha. Måste fundera ut lite förslag och sen kolla av med toastmadame och hennes man vad de tycker. De har även precis allt i uppläggningsväg, en stor sten föll från mitt bröst

Svar på tråden Juli 2009