• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • Plummis83

Men hur mkt tror du att man ska ha till baren??
    Och vad??

T3ZZ skrev 2008-08-06 02:08:24 följande:
    Plummis83:Vi kommer bjuda på allt!
  • Fåret och Kocken

Vi kommer också stå för allt. Min svägerska och hennes man gjorde det på deras bröllop och det fungerade jätte bra.

Vi ska ha öl, vin, cider till maten och sedan något mer så att man kan göra några lättare drinkar i baren. Sedan blir det avec till kaffet. Har dock inte riktigt bestämt mig för vad än. Det lutar åt Baileys och päronkonjak.
    Vi åker också till Tyskland och köper allt.

• Fåret och Kocken

Självklart ska vi ha alkoholfria alternativ också... Vill ju inte ha värsta fyllekalaset!

• T3ZZ

hur mkt vet ja inte men tänk hur mkt ni dricker å va ni tror alla andra dricker på en kväll. ja ska höra me en kompis som e kock hur mkt d kan gå åt. sen kommer vi bjuda på sånt vi tycker e gott eftersom d e vår fest.
    bla.
    bål (bröllopsskålen)
    öl, cider, dricka å vatten till maten
    likör till kaffe å tårta
    sprit, öl, cider till kvällen
    räknar på en budget på 5000 så länge iaf. då har vi inte bestämt ifall vi ska till tyskland eller inte.

• Fåret och Kocken

Ca 5000 har vi också räknat med. Min svägerska och hennes man köpte för det och det blev massa över ändå. Men man vill ju inte att det ska fattas något eller ta slut.

• Fåret och Kocken

Precis.. Lagom är alltid bäst! Svårt bara att veta vad lagom är när det är ca 50 pers som är bjudna.

• Heloise

Vi tänker oxå bjuda på allt, det finns massor med trådar om hur mkt som går åt osv. Själv har jag tänkt räkna väldigt högt, ex en flaska vin per person( gör ju inget om det blir kvar ,mormor fyller 80 dagen efter bröllopet )

Plummis83 skrev 2008-08-05 22:29:53 följande:
    Oj, vad ni alla har kommit igång... Vad kul!! En fråga, hur kommer ni göra med dricka till allihopa! Ska ni stå för det eller ha bar eller hur har ni tänkt??Själva kommer vi stå för hela kalaset med allting, kommer inhandla drickat i Tyskland men kommer troligtvis redan under hösten ta nån/några turer till Danmark för att kolla in extra erbjudanden å sånt!!!Frågan är bara hur mkt och vad man ska ha till baren!!Vad tror ni??
  • Talulah

Ja det är med alkoholen blir ju lite huvudvärk! :)

Vi kommer bjuda på allt och ha en bar men med ett ganska begränsat urval.

Det blir:
    Brudskål (mousserande vin eller kanske bål)
    Vin till maten
    Acec till kaffet
    Och så alkoholfria alternativ

Det kommer inte bli lätt att beräkna alltså! Jag har en del släktingar som inte dricker, men har desto fler vänner som dricker mer.... ;). I budgeten har vi räknat med 7000kr till ca 80-90 pers som dricker alkohol. Vi kommer också åka till Tyskland.

Kanske kan bli en gruppresa :) Hihi.

Svar på tråden Juli 2009