• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • Sobeit

Nu har jag fått lite fart på mina hjärnceller igen så listan med avklarat kan fyllas på:
    - färgtema valt; vinrött, creme och grönt
    - bordsdekorationerna bestämda (tjockare vit pappersduk (gärna som ser ut som linneduk)så att barnen sedan kan sitta och måla vid sitt bord, cremefärgad löpare med ornamentmönster, vinröda rosenblad, murgröna, ljus med vårt monogram på (färg på ljus ej valt))
    - favors blir små askar som jag viker själv och fyller med choklad från chocolat i Uppsala, ska även fästa en liten lapp med gästens namn på asken så att det blir egentligen kombinerade favors/placeringskort (färg på askarna ej valt)
    - har pratat med säljaren av brudklänningen och dubbelkollat alla mått och jag kommer att få hem klänningen om ca 4 veckor

Så det som inte är klart (men på G):
    - funderar på om jag ska fråga m2b´s syster om hon vill vara toastmadame
    - velar om det ska finnas rispåsar till gästerna
    - börjat kolla på cateringföretag

Och självklart är det en massa som jag inte hunnit med alls ännu, men det finns ju tid kvar!

Hur gör ni andra med rispåsarna? Ska ni ha eller inte? Vi kommer att ha kuvertavgift som bör landa runt 350 :-/person och typ 100 kr/barn. Vi har nu varit tillsammans i 10 år och bott ihop i 8 år så det finns inte mycket vi saknar. Så vi ser hellre kuvertavgift än bröllopspresenter. Någon mer som ska ha kuvertavgift?

Nu är kaffet klart så jag ska ta mig dagens första kopp nu! Ha det!!

• Sobeit
    Mystique skrev 2008-08-02 08:17:56 följande:
    Oj, oj, oj vad saker kan hända fort... Igår gjorde jag ett graviditetstest som visar att jag ÄR gravid!!! Ups, inte väntat men naturligtvis välkommet:) Jag känner mig lite omtumlad mitt i allt bröllopsplanerande men ansluter mig till listan enligt plan...:)Plummis83 4 juli, Skanörs kyrkaMammaMiaa 11 juli, Löddeköpinge kyrkaTalulah 11 juli, Bubbetorps gård utanför KarlskronaT3ZZ 25 juli, Tengene kyrka (Grästorp)Heloise 25 juli, Soldatkyrkan ( Gävle)Mystique 11 juli, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)
    Grattis!! Tänk så det kan gå när inte haspen är på ....
  • T3ZZ

Sobeit:
    kaffet hos mej håller på förfullt. *väntar* =P
    hur stor e er budget?
    Du har kommit långt för att va ca 11 månader kvar. =)

//
    theresetomas.blogg.se

• Heloise

Jag ska göra all mat själv, tänker ha kall italiensk/medelhavs inspirerad buffe. Jag har nog nästan bestämt innehållet oxå.
    Jag har kollat lite catering men ärligt talat så har jag inte hittat någon italiensk buffe som jag tycker verkar bra och prisvärd. De flesta tar rätt mkt betalt för väldigt lite, jag( menar vi men anv jag form haha)skulle ändå bli tvungen att köpa till mat. Vi har det dessutom så pass förspänt att vi kna få råvaror till inköpspris+moms, det avgjorde saken!

ThePlupps skrev 2008-08-04 19:55:22 följande:
    Oj va ni har hunnit långt! :-O Själv har jag bara bestämt färgtema, gjort en preliminär gästlista och funderat lite allmänt över hur jag vill ha det. Känns ju som att det är så lång tid kvar. Är det någon av er som ska fixa maten själva??
  • Leola

Är så sugen på att trycka upp lite save-the-date-kort och testtrycka en inbjudan.... men måste så klart hålla mig tills jag vet om vi får vara i den kyrkan som vi tänkt oss.

Dessa bokningsregler i Stockholm alltså. Jag blir tokig.
    Väntans tider är jobbiga....

Får försöka sysselsätta mig med annat.

Fråga:
    Nån som vet något om bröllopstårtor som egentligen är formade som små portioner? Alltså minitårtor/bakelser till alla gäster? Vad tror ni/vet ni? Är det dyrare med sånna än stora tårtor?
    (Hoppas ni förstår vad jag menar)

• Talulah

Jag vet inte så jätte mycket med jag skulle kunna tänka mig att det är dyrare eftersom det tar längre tid att göra. Kanske också beror på hur mycker "dekorationer" man ska ha på.
    Jag ska baka en bröllopstårta till ett brudpar i oktober och vi pratade om små "bakelser" först men vi kom fram till att det skulle ta alltförlång tid. På små bakelser vill man ju kanske gärna ha en liten dekoration på varje.

Men som sagt..jag har inte varit i kontakt med konditorier så jag är inte säker på hur de gör.

• T3ZZ

Ja har sett på många amerikanska sidor (marthastewart.com) att dom har dekorerat muffins, jätte vacker å bra då man kan kontrollera lite bättre hur mkt varje gäst äter (en muffins = en gäst).

• ThePlupps

Jag tänker skippa riset och köra på såpbubblor i stället, tycker det är finare och så slipper man ha ris överallt i hår osv efteråt.

• T3ZZ

men kan inte såpbubblor ge fläckar på kläder?

• sarmarg

Lägger till mig på listan också!
    4 juli Plummis83, Skanörs kyrka

4 juli, Fåret och Kocken, Västra Tunhems kyrka

11 juli, MammaMiaa, Löddeköpinge kyrka

11 juli, Talulah, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

11 juli, Sobeit, Vittinge kyrka och församlingsgården (Vittinge)

11 juli, Mystique, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)

11 juli, Leola, Täby Kyrka, (om bokningsreglerna tillåter. Håll tummarna!)

25 juli, T3ZZ, Tengene kyrka (Grästorp)

25 juli, Heloise, Soldatkyrkan (Gävle)

25 juli, sarmarg, Sundsjö Kyrka (4 mil utanför östersund)

Svar på tråden Juli 2009