Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är ju samma här, bor oxå i Skåne så resan till Tyskland blir ju kort iaf!! Sen kan det vara skönt med en hel dag tillsammans med m2b under sommartid då han är golfinstruktör vilket innebär att han jobbat mkt sommartid!! Kanske dumt med sommarbröllop då men vi båda ville det:)
Vad gäller bartenderbiten så kommer serveringspersonalen stanna till 01.00, sedan får vi väl placera nån annan där om det skulle behövas men tror inte det....
Hej alla!
Nu blir det mycket prat om serveringspersonal osv...
Själv for vi till Oskarshamn (från Skåne) på midsommar och ställde upp för ett brudpar som gifte sig. Jag, min lillasyster och m2b åkte upp och fick några tjejer till hjälp. Vi slet 15 timmar den dagen och gjorde allt från att hämta bröllopstårtan på konditoriet (puh, 5 våningar hög...), skötte serveringen (som jag visserligen har ganska mkt erfarenhet av sen tidigare), skötte buffén som de hade till huvudrätt, hissade flagga, fixa kaffe, sköta bar etc, etc. När vi gifter oss kommer tjänsten tillbaka :) Fler borde byta tjänster på det sättet, det finns mycket pengar att spara och det är ganska kul att hjälpa till med...
Vi fick dessutom en del tips och ideér inför vårt eget bröllop när vi var där och såg hur de hade gjort...
När kan man börja inhandla lite smågrejer som man ska ha till bröllopet??
Tittar på en del saker ibland å skulle kunna köpa direkt bara för att sprida ut kostnaderna under året samtidigt som vi sparar!! Dock så tycker m2b att vi borde vänta...
Så vad tror ni är bäst?? Klänningen kommer beställas i slutet av året för att hinna göra ev ändringar!!!
Jag och m2b satt och diskuterade det där med kuvertavgift och kom fram till att det är så svårt att formulera det så att det inte blir konstigt. Så istället kommer vi att skriva i inbjudan att vi istället för bröllopspresenter ser ett monetärt bidrag till vår fest. Så andemeningen är densamma, men vi skriver inte en summa. Känns mycket bättre.
Ja eller vi har samlat ihop pengar till en tredje del av budgeten vi har. 10 000 av 30 000, eftersom ja e en väldigt snål/sparsam människa så tror ja att vi kommer få ihop till en lite resa oxå. Ja vill åka till Thailand, på vintern isf. Men det jobbia som kan va e att ja ska satsa på att bli gravid under bröllopsnatten
å resan skulle isf bli av i november kanske. Ja å m2b har aldrig varit utomlands tillsammans (danmark tre timmar räknas inte), så ja vill ju ge honom en upplevelse utan dess like nu när vi inte har några barn heller. Har ni några förslag på en billig resa? Helst all inclusive å billigt land, romantiskt ska d va me
.
Ja har den bestämmande handen va d gäller dekoration å inbjudningskorten osv, ja vet nog va ja vill ha men ska ja köpa nu eller vänta? Tänk om ja ändrar mej? Hur gör ni om ni ändrar er eller står ni ert kast med det?
Jag och min m2b har nu 3 barn tillsammans och eftersom den yngsta kommer att vara 14 månader när vi knyter hymnens band så blir det ingen bröllopsresa för oss. Möjligen gör vi en kortare resa på tumanhand när lillan är lite äldre för jag vill inte vara ifrån barnen någon längre tid.
När det gäller färgtema och sånt så är jag en sådan person som inte velar. När jag bestämt mig så har jag bestämt mig. Så även om det är lång tid kvar så brukar det vara lugnt. Jag vet hur jag vill ha det och min m2b låter mig bestämma allt vad gäller dekorationer, inbjudningar, tackkort mm. Så jag har redan börjat kolla på kort mm och kommer att försöka göra klart dem innan oktober är slut. Kalla om att vara ute i god tid.
Min m2b blev rådfrågad om brudklänningen och jag har berättat vilken modell brudnäbbarnas klänningar kommer att vara och i vika färger. Sedan fattar vi istället gemensamma beslut om maten och budgeten. Han får själv bestämma om sina bröllopskläder så länge det inte blir födelsekostymen, jeans eller shorts.
Visst får jag det att låta så enkelt ...
Men tänk om du inte blir nöjd utan hittar massor med rolia grejer till inbjudningskort mm efter oktober? ja vet vilka färger vi ska ha men vågar inte köpa grejerna till korten eftersom ja kanske kommer ändra mej. Kanske vill ha lite lyxigare kort istället för enkla. Ja kan vara veli men har man köpt sakerna så måste man ju hålla sej till det.
svårt d där.
m2b tycker vi ska vänta me massor me saker, då blir d ännu jobbiare att sätta igång.
Jag köper inget förrän jag har bestämt mig. Och är det bestämt så är det bestämt. Nu letar jag idéer för inbjudningarna och det ska vara vinrött, grönt (som murgröna) och creme som inbjudningarna ska gå i. Men när det sedan är gjort så kommer jag inte att titta mer på förslag på inbjudningar. Har aldrig varit den veliga typen och tycekr inte om att göra saker i onödn så inget blkir gjort förrän jag är 150 % säker.
Har jag väl bestämt mig så är det så sen!!! Visst kan jag göra ändringarna å sånt! Man måste ju vara lite flexibel!!
Köpte 2 lilla höga blockljus idag iaf, extra pris å vi har ju färgtemat lila-vit-creme!! Tänkte ha de ljusen vid bordet där vi ska ha gästboken!!
Jag är helt galen i ljus å framför allt doftljus!!