Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
T3ZZ: Låter väldigt mysigt. Marchallerna på träden blir nog kanonfint!
Jag tycker jag svänger fram och tillbaka i min planering hela tiden, men det är väl det som är lite av tjusningen? Tur att man är ute i god tid...
Åååååh måndag
Ingen frukost i kylskåpet, förseningar i SL och otrevliga kontrollanter, slut på kaffe i automaten Är det inte tyyypiskt
Hörreni - jag har en liten klänningsfundering! Skrev ju förrut att vi lyckades bestämma färgtema, det får gå mot svart-rosa-aprikos-hållet... Nu när jag suttit och surfat runt i helgen så har jag detekterat att "senaste trenden" är att det börjat dyka upp svarta brudklänningar. SÅ SNYGGT! Blev helt såld
Sedan informerade min syster så snällt att man ju hade svarta klännigar förr i tiden
Men, nu funderar jag lite på vad som är "snyggast", vad tycker ni? Kan man ha ett blankt tyg, utan att det ser "porrigt ut"? tex som denna:
www.nexteve.com/images/D/F6225a.JPG
Jag tvivlar faksiskt lite...
På klänningar från nixa har jag hört att man kan beställa andra färger (?), Har drömt om en klännig med empire-drag dessutom, funderade på denna, fast i svart:
www.nixa.se/pictures/bride_train/496.jpg
Frågan är då: Tycker ni att det blir disktrasevarning med en sån mattare, tyll-liknande yta?
(Ska inte ha någon tärna (fästmannen kan inte välja någon av alla sina vänner som bestman så det blir lättast så) så det är ingen fara att en svart klännig skulle uppfattas som "tärn-aktig".)
Gaaah, vilka i-landsproblem
kuliJuli:
Jag tycker en svart klänning är skitsnyggt, särskilt den första du länkade till. Jag var själv inne på att ha en färgad klänning, åt det guldgröna hållet min sambo var helt emot det så det blir en benvit. Det borde ju finnas svarta klänningar som du kan prova nånstans?? Drar slutsatsen från ditt inlägg att du bor i sthlmsområdet...
ThePlupps: Ja visst är det fint! Jo, det borde ju finnas att prova, om inte annat borde det ju finnas typ balklänningar som är svarta dessutom... Gillar också den första, ska nog hålla modellen enkel iaf
Fästmannen här har inga större åsikter om vad jag ska ha på mig, han gillade mer tanken på att inte ha vitt faktiskt, han menade på att jag ju inte är oskuld längre
Jepp, huserar i sthlm EN vecka till, sen är jag malmöit för hela slanten
Iof lät det ju som grönt skulle passa fint in i er (som det lät) mer naturnära omgivning Ska ni ha grönt i övrigt? Om du har tärnor kan du ju alltid låta dem ha sköna gröna munderingar som lite tröst att du inte kan ha det
kuliJuli: Kom på att det finns ju de som syr upp klänningar till en rätt så billig penning, kanske också kan vara ett alternativ? Medan du är kvar i sthlm, titta in på KiK, har hört att de är suveräna där. www.kikstockholm.se
Jo vi har grönt, lila och guld som färgtema... fast efter helgens alla funderingar så kanske det kan bli ett "tutti-frutti" tema också med lite olika pastelliga färger, typ sommarblomster. Ja man kan ju komma på hundratals bra idéer till sitt bröllop, visst?
Märks det att jag har tråkigt idag??
KuliJuli:
Ja tyckte bäst om den första klänningen.
Min syster svara ja på att vara tärna ida. Men hon undrade ifall hon kunde ha vit kjol å topp. (hon tar studenten nästa år så hon tänkte två flugor i en smäll). Ja sa att hon inte fick ha vitt på sej, då blev hon sur å sa att hon inte ville vara med. Ja fråga om hon kunde tänka sej att ha en svart klänning, för d e snyggt när bruden har vit. MEn då skulle d se ut som hon va på begravning. =/ Hon tänker inte köpa någon annan klänning, isf får ja köpa eller sy en. Ja har ingen aning om hur ja ska göra.
///
theresetomas.blogg.se
KuliJuli:
Jag tyckte också bäst om den första klänningen. Vi har inte funderat alls på färgtema. Det får komma senare.
Vi har berättat för många att vi ska gifta oss, håller det inte hemligt. Har bokat kyrka, lokal. Pratat med tärnor, bestmän och toastmasters.
Börjat titta på maten. Är så kul att planer. Går ju sakta då jag har två små att ta hand om också. Men det gör det mer spännande också.
KuliJili:
Jag tycker att den första svarta kläningen var klart snyggast. Jag kommer själv inte att ha en helvit klänning utan den bryter mot vinrött.
T3ZZ:
Synd att hon reagerde så. Men det finns ju tid kvar och hon kanske kommer på själv att hon reagerat lite omoget. Hoppas att det löser sig. Även om jag inte själv kommer att ha en helvit klänning så skulle jag verkligen inte bli glad om någon annan dök upp i en vit klänning. Det är helt klart reserverat för bruden.
Dessutom är flera saker klara nu. Maten till buffén börjar ta form. Min lillasyster och m2b:s lillasyster kommer att dela på uppgiften att vara toastmadame. Min lillasyster och m2b kommer att stå som osa ansvariga på inbjudningarna. Jag känner att jag kommer att ha fullt upp av allt annat så det vill jag lämna över till någon annan. Layouten för inbjudningarna, tackkorten och placeringskorten är klart. Material ska jag inhandla under nästa månad. Sedan är det bara att börja pyssla.
Tjej kompisarna planerar redan något rackartyg. Vill ha mej för dom själva i nårra dar innan bröllopet. undrar hur ja ska hinna me de sista inför bröllopet då.
hur ser er budget ut by the way?
///
theresetomas.blogg.se